Onko sinusta miehelläsi tai miespuolisella ystävälläsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PuLaSsA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

PuLaSsA

Vieras
oikeus puolustaa sinua väkivaltaisesti jos joku käy sinuun käsiksi?
Onko miehelläsi oikeus kovakourasesti käsitellä tätä kiinni kävijää? Lyödä? Repiä?
Uskotko että miehesi tai miespuoliset ystäväsi/läheisesi tekisivät sen?

No mun oma ukko kyllä puolustaa mua, joskus vähän turhankin ahkerasti. Esim. baarissa joku 5-kymppinen perskärpänen tulee tungettelemaan, niin kyllä mies ottaa vihaisen ilmeen päälle ja puhuu sen kärpäsen muualle.

No jos joku oikein pahasti päälle käy, niin mun mielestä siinä tilanteessa saa tirvasta, jos puhe ei auta.

Ja luulisin, että joku saattais mua nyrkein puolustaa.

Ei kai kellään siihen oikeus ole, mutta jos joku kävisi minuun tai yleensäkin naiseen kiinni, niin mieheni kyllä käyttäisi karatetaitojaan. Ja on käyttänytkin kerran, kun yhden vanhemman naisen päälle kävi kaksi miestä metroasemalla.

Puolustaa, kyllä, kostaa, ei. Ja puolustaa fyysiseltä uhalta, ei todellakaan oikeutta alottaa tappelua jos joku sanoo mua rumaksi lehmäksi. Sanalliselta uhkalta voi puolustautua sanallisesti, ja siitä selviän itsekin, kiitos vaan.

Eli siinä vaiheessa kun välitön vaara on ohi, niin loppuu puolustaminenkin. Sitten vaikka juostaan jos tarve vaatii.

Jos joku käy minuun käsiksi, enkä itse pärjää, niin silloin kyllä mies tai miespuoliset kaverit puolustavat ja vaikka nyrkein jos tilanne sen vaatii. Kertaakaan ei onneksi ole näin käynyt. Onneksi muutama kaveri on semmoisia hieman kookkaampia miehiä, et pelkkä heidän läsnäolokin tehoaa jo :)

oikeutta ei ole. ukko pyrkii hoitamaan tilanteet puhumalla mikä on minusta hienoa. En teidä että se koskaan olis lyönyt ketään tai vastaavaa. mutta kyllä, todennäköisesti minua puolustettaisiin vastaavassa tilanteessa, en vain tiedä miten.

Suurella osalla miehistä luulisi olevan jo "geeneissä" se, että käy päälle, jos joku on väkivaltaisesti vaimonsa kimpussa. Ainakin toivon, että mun mies repisi sen tyypin pois minusta. Ei kai se järkevää ja sallittua ole, mutta vaistonvaraista.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Puolustaa, kyllä, kostaa, ei. Ja puolustaa fyysiseltä uhalta, ei todellakaan oikeutta alottaa tappelua jos joku sanoo mua rumaksi lehmäksi. Sanalliselta uhkalta voi puolustautua sanallisesti, ja siitä selviän itsekin, kiitos vaan.

Eli siinä vaiheessa kun välitön vaara on ohi, niin loppuu puolustaminenkin. Sitten vaikka juostaan jos tarve vaatii.

Hyvin sanottu! En kestä sellasta grillijonossa machopullistelua, mutta on hyvä jos tarvittaessa apua löytyy. Tosin aika harvoin apua tarvin olen aika hyvin pärjäävä, mutta mistä sitä ikinä tietää millanen uhka voi tulla vastaan.

Minusta tuntuu ettei minua autettaisi? Minulla on kyllä mies ja hän ehkä jopa saattaisikin pitää puoliani jos olisi ihan pakko, luulen niin. Mutta minulla on myös isokokoinen ystävä ja hän sanoo että auttaisi taatusti mutta en tiedä uskoisinko häntä? Miksi hän haluaisi uhrata itsensä minun vuokseni?

On oikeus. No jossain rajoissa, ois turhaa pahoinpidellä se toinen sen jälkeen jos siitä ei enää ois vaaraa.

Kyllä mä tiedän, että mua puolustettais ja melkein luottaisin, että vieraksin miespuolinen henkilö tekisi niin.

No jos ois joku oikeen paha paikka niin kyl mies varmasti tulis "pelastamaan". Yleensä se olen kyllä minä joka ängen itteni keskelle kahakoita ja yritän rauhottaa ne naisellisilla keinoilla :xmas: Muutama tekokyynel helposti rauhottaa jopa kännisiä miehiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
On oikeus. No jossain rajoissa, ois turhaa pahoinpidellä se toinen sen jälkeen jos siitä ei enää ois vaaraa.

Kyllä mä tiedän, että mua puolustettais ja melkein luottaisin, että vieraksin miespuolinen henkilö tekisi niin.

Mistä ajattelet että vieraskin puolustaisi? Minusta kun tuntuu tosi vieraalta että mieheni ( isokokoinen ), läheinen ystäväni ( isokokoinen ), mieheni veli ( isokokoinen ) tai edes oma veljeni puolustaisi vaikka kokoa olisikin :( Mikähän vika minussa on?

Alkuperäinen kirjoittaja PuLaSsA:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Mistä ajattelet että vieraskin puolustaisi? Minusta kun tuntuu tosi vieraalta että mieheni ( isokokoinen ), läheinen ystäväni ( isokokoinen ), mieheni veli ( isokokoinen ) tai edes oma veljeni puolustaisi vaikka kokoa olisikin :( Mikähän vika minussa on?

Kyllä mä ajattelen, että jos vaikka kadulla on tilanne, jossa naisen kimppuun käydään, niin normaali mies menee väliin.

Tottakai puolustautuminen ja uhrin puolustaminen on sallittua niin miheltäni, miespuolisilta tutuiltani kuin naisiltakin sallittu. Tietty puolustaminen tarkoittaa vain puolustamista, eikä esim. että joku tulee multa pyytämään tupakkaa ja kun en anna hän kiroaa, niin silloin ei tietenkään löydä nassuun, kun siihen ei ole tarvetta. Mutta jos nyt joku vaikka väkivalloin yrittäisi minut raiskata, niin voimakeinoja tietenkin saa käyttää.