Onko sinun äitinä vaikea hyväksyä sitä, että ...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja FBI:
Ei millään muotoa vaikea hyväksyä. Erittäin harvoin itse pidän jonkun toisen lasta suloisena/ihanana tai kiinnostavana.
Miksi siis kuvittelisin, että muiden mielestä munkaan lapsi olisi jotenkin erityinen :xmas:

peesi

Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Ei mun tarvitse mitään tommoista hölynpölyä hyväksyä. Mun lapseni peittoaa joka suhteessa kaiken maailman kakarat kuusnolla ja on ihan selkeästi ihanampi, fiksumpi ja mukavampi kuin muut. Ei siinä ole kenellekään mitään epäselvää.

siis tämä on vain sinun henk.koht. näkemys ja kaikille muille äideille se kakara on vaan kiusankappale ja räkänokka.

Aikamoisia äitejä täällä palstalla, ei vpi muuta sanoa...
Kyllä minun lapseni on minun maailmani keskipiste ja tietynlainen olemassaoloni tarkoitus mutta en odota että muut ihmiset näin ajattelisivat. Kunnioitan kuitenkin sitä, että toisen äidin lapsi on hänelle yhtä tärkeä (täällä palstalla tosin ei näytä olevan) ja hän saa olla yhtä onnellinen ja ylpeä omastaan vaikka tuo vieras lapsi ei minussa paljon liikautakaan. Hyväksyn siis. Mutta en tuota, että äideistä on tullut 2000-luvulla noin itsekkäitä kuin tässä ketjussakin annetaan ymmärtää. Uskomatonta. Miksi sitten tehdä niiitä lapsia? Lapsella on oikeus olla kaikki kaikessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
... sinun elämäsi keskipiste ja olemassaolosi tarkoitus on muille ihmisille ihan vain tavallinen lapsi. Samanlainen kuin kaikki muutkin naapuruston räkänokat? Samanlainen kuin se iltapäivällä kassajonossa kiukutellut kakara.

Joskus tuntuu siltä, että tämän asian sisäistäminen ja sen hyväksyminen on äideille ylivoimaisen vaikeaa.

Ei ole vaikea hyväksyä.

Ensinnäkin, mulla on useampia lapsia.

Toisekseen, yksikään niistä tai ne kaikki yhdessä eivät ole elämäni keskipiste tai olemassaoloni tarkoitus.

Kolmanneksi, täällä hevonkuusen viimeisellä pellonkulmalla ei voi puhua naapuruston räkänokista, kun ei oikein voi puhua naapurustostakaan.

Neljänneksi, olin kaupassa vasta illalla, ei jonoa, eikä yhtään räkänokkaa.

Viidenneksi, mä en pidä kaikista lapsista. Itseasiassa en pidä suurimmasta osasta lapsia. En siis missään nimessä oleta, että kaikki maailman ihmiset pitäisivät mun lapsia missään määrin tavallista kummempina.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Ei mun tarvitse mitään tommoista hölynpölyä hyväksyä. Mun lapseni peittoaa joka suhteessa kaiken maailman kakarat kuusnolla ja on ihan selkeästi ihanampi, fiksumpi ja mukavampi kuin muut. Ei siinä ole kenellekään mitään epäselvää.

siis tämä on vain sinun henk.koht. näkemys ja kaikille muille äideille se kakara on vaan kiusankappale ja räkänokka.

:laugh:
Älä nyt jaksa, kun et usko tuollaista höpöhöpöä itsekään.

... sinun elämäsi keskipiste ja olemassaolosi tarkoitus on muille ihmisille ihan vain tavallinen lapsi. Samanlainen kuin kaikki muutkin naapuruston räkänokat? Samanlainen kuin se iltapäivällä kassajonossa kiukutellut kakara.

Joskus tuntuu siltä, että tämän asian sisäistäminen ja sen hyväksyminen on äideille ylivoimaisen vaikeaa.

Ei ollenkaan. Toivottavasti jokainen äiti tuntee omia lapsiaan kohtaan mitä itse tunnen omiani.

Minulle on ihan se ja sama mitä muut lapsistani ajattelevat niin kauan, kun se ei vaikeuta heidän (lasteni) elämää. En juuri tuollaisia mieti.

jep, aste-eroja on toki, jos pitää jatkuvaa mölyä niin on näitä pahimpia räkänokkia joita ei kestä kukaan.
jos on hiljainen ja istuu kylässä kauniisti paikallaan eikä koske likaisilla käsilläj oka paikkaan vaan osaa pestä kädet, niin on ehkä vähän parempi kuin räkänokka.

Mita sisaistamista tuossa on? Musta olisi varsin huolestuttavaa, jos joku aiti pitaa omaa lastaan naapurin kakaran kaltaisena rakanokkana. Aidinrakkaus nyt vaan ON. Ja ikava kylla Baby P:n ja monen muunkin vastaavan lapsen aidit olivat SISAISTANEET ilmeisesti ap:n ajatuksen. Kyllahan nyt jokaisen tunne-elamaltaan normaalin aidin mielesta ne omat lapset ovat parempia ja rakkaampia kuin muiden pennut.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
Kyllahan nyt jokaisen tunne-elamaltaan normaalin aidin mielesta ne omat lapset ovat parempia ja rakkaampia kuin muiden pennut.

Tietysti ovat.
Mutta ei mun ole vaikea ymmärtää, että mun lapset on jollekin muulle ihan vaan tavallisia räkänokkia, niinkuin monen muun lapset on mulle. Siitä kai tässä ketjussa oli kysymys?

jep, aste-eroja on toki, jos pitää jatkuvaa mölyä niin on näitä pahimpia räkänokkia joita ei kestä kukaan.
jos on hiljainen ja istuu kylässä kauniisti paikallaan eikä koske likaisilla käsilläj oka paikkaan vaan osaa pestä kädet, niin on ehkä vähän parempi kuin räkänokka.

No, siis ihan totta puhuakseni elän lähes jatkuvasti sellaisessa pienessä hämmästyksen ja ylpeyden olotilassa, kun ihmettelen tuon lapsen osaamista ja kaunista käytöstä.

Mutta sulla saattoi sujahtaa mahdollisesti ohi tuossa alkuperäisessä vastauksessani häivähtävä sarkastinen sivumaku. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Kyllahan nyt jokaisen tunne-elamaltaan normaalin aidin mielesta ne omat lapset ovat parempia ja rakkaampia kuin muiden pennut.

Tietysti ovat.
Mutta ei mun ole vaikea ymmärtää, että mun lapset on jollekin muulle ihan vaan tavallisia räkänokkia, niinkuin monen muun lapset on mulle. Siitä kai tässä ketjussa oli kysymys?

Jaa. No eikos se nyt ole itsestaanselvyys :o Omat lapset ja naapurin kakarat

Alkuperäinen kirjoittaja meah:

Tietysti ovat.

tästä oli kysymys. joo.

Taitaa olla vähemmistössä ne ihmiset joiden mielestä lapset ovat kiusankappaleita ja räkänokkia. Minusta melkein kaikkien lapset ovat ihania.

Onneksi mun lapseni ei ole elämäni keskipiste eikä olemassaoloni tarkoitus, ihan normaalisti rakastan äitinä lasta ja huolehdin hänen tarpeistaan. Jos lapseni kuolisi, olisin varmaan pitkään surullinen mutta kyllä se elämä siitä jatkuisi kuitenkin.

päivänselvä asia. jo omassalapsuudessa äitini inhosi kaikkia naapurin kakaroita.
kaikki naiset inhoavat muita lapsia kuin omiaan siitä päivästä lähtein kun heistä tulee äiti.

päivänselvä asia. jo omassalapsuudessa äitini inhosi kaikkia naapurin kakaroita.
kaikki naiset inhoavat muita lapsia kuin omiaan siitä päivästä lähtein kun heistä tulee äiti.

Tämä kyllä tehdään tällä palstalla selväksi hyvinkin painavin keinoin joka käänteessä.

Onneksi mun lapseni ei ole elämäni keskipiste eikä olemassaoloni tarkoitus, ihan normaalisti rakastan äitinä lasta ja huolehdin hänen tarpeistaan. Jos lapseni kuolisi, olisin varmaan pitkään surullinen mutta kyllä se elämä siitä jatkuisi kuitenkin.

Olenko ma ainoa, vai kuulostaako tama jonkun muunkin korvaan todella kylmalta kommentilta. Totta helvetissa se elama jatkuu, eihan muuta vaihtoehtoa ole, mutta millaisena se jatkuu lapsen kuoleman jalkeen. Jotenkin karjistetyn rationaalinen kommentti.

Alkuperäinen kirjoittaja Amos:
Kyllä minun lapseni on minun maailmani keskipiste ja tietynlainen olemassaoloni tarkoitus mutta en odota että muut ihmiset näin ajattelisivat. Kunnioitan kuitenkin sitä, että toisen äidin lapsi on hänelle yhtä tärkeä (täällä palstalla tosin ei näytä olevan) ja hän saa olla yhtä onnellinen ja ylpeä omastaan vaikka tuo vieras lapsi ei minussa paljon liikautakaan. Hyväksyn siis. Mutta en tuota, että äideistä on tullut 2000-luvulla noin itsekkäitä kuin tässä ketjussakin annetaan ymmärtää. Uskomatonta. Miksi sitten tehdä niiitä lapsia? Lapsella on oikeus olla kaikki kaikessa.

Täysi peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Amos:

Täysi peesi!

peesailen kans. Mun maailmani keskipiste siitä lähtien kun plussasin. Mutta ei mua tosiaankaan jaksa serkkutytön raskauspahoinvoinnit sun muut liikuttaa.

Minä kyllä pidän muidenkin lapsista. Ihan oikeasti. En aina jaksa tietenkään olla ns. kiinnostunut juuri kaikista leikeistä ja jutuista, mutta on ne räkänokatkin ihania. Ehkä uusperheessä on näin pakko ajatella? En tiedä. Mutta en välitä mitä muut lapsestani ajattelevat. Hää on miun oma ja meillä kaikilla taitaa olla se oma mussukka..En pidä siitä että muut äidit ovat ns. peto-äitejä. Aikuisia me naisetkin olemme, ja aikuinen ymmärtää myös lapsen asemaa oli se oma tai ei.