Onko sinulle sattunut oikeesti jotain pahaa kun esim. ulkolainen lääkäri ei ole ymmärtänyt mitä sanot?

Tuli siis tosta toisesta ketjusta mieleen kun sitä lueskelin.

Mulla kävi kuutisen vuotta sitten niin että oltiin yritetty raskautta jo hyvän tovin ja raskaana sitten olinkin, mutta tätä en vielä tiennyt hakiessani lääkärille. Arveluja vai.

NO lääkärinä oli huonosti suomea puhuva vanhempi nainen.
Hänelle tei heti tiettäväksi että olen mahdollisesti raskaana, arvelin jopa että vatsakivut olis vaikka kiinnityskipuja (olin lukenut kaksplussaa :D )
Ei! Tää täti ihminen totesi yks kantaan että mulla on virtsatietulehdus, hän kirjoittaa mulle lääkereseptin ja hoitaja ottaa tikkutestin.

Hoitaja tuli mulle siitä tikkutekstistä selvittään että pikkusen oli verta pissassa mut muuten ei mitään.
Pyysin häntä vielä tarkistamaan lääkäriltä syönkö määrätyn lääkekuurin. Kyllä.

Lääke ei auttanut, oikeestaan kivut vain yltyi ja muutaman päivän päästä menin työterveyslääkärille joka määräs mulle labraan verikokeen/raskaustestin, ja kehoitti vielä tekemään kotona testin.

Olin raskaana! Voi sitä onnea!
No siinä kauaakaan mennyt kun kesken meni :/
Neuvolassa käydessani kun tulin myöhemmin raskaaksi, puhuin mun hoitajalle tästä tapauksesta.
Hän tarkasti lääkkeen ja totesi, että oliskin ollut ihme jos sillä lääkityksellä olis sikiö selvinnyt.

Ja yhden kerran kävin rankan työpäivän jälkeen päivystyksessä, kun käsistäni hävisi tunto eikä näin ollen tavarat olisi pysynyt käsissäni. Illalla olis ollu toinen työpaikka tarjoilijana mut en todellakaan olis ollu siinä tilanteessa että olisin voinut kanniskella yhtään mitään.
Sain vain haukut tältä ulkomaalaiselta lääkäriltä kuinka olen tyypillinen laiska suomalainen joka ei vaan halua mennä töihin niin käy vaan hakemassa lääkäriltä viikonlopun kunniaks vähän saikkua!!!! Siis voi vittu!!!! Oikeesti! Mä ku pääsin sieltä huoneesta ni pillahdin itkuun! Ikinä koskaan saanu näin huonoa palvelua missään!!

Itselläni on omalääkärinä virolainen oikein mukava ja pätevän oloinen mies.
 
xxxxxx
kävin lääkärissä yli viikon kestäneen päänsäryn takia johon ei edes särkylääke auttanut. Lääkäri oli virolainen sanoi että kuvittelen kaikki ja käski mun mennä psykiatrille.... syyksi selvis sitten myöhemmin että migreenistä oli tullut krooninen...
 
näin
Mun tyttö, teini-ikäinen kävi lääkärissä yksin, kun itse olin töissä ja kuumetta jatkunut jo viikon ja oli hyvin tukkoinen. On myös astma. Lääkäri (ulkolainen) totesi, että on vähän tukkoinen. Tyttö ei ymmärtänyt, mitä kaikkea lääkäri puhui, eikä varmaan lääkäri ymmärtänyt tytön kaikkia juttuja. Antoi antibioottikuurin (lääkettä,jolle tyttö on allerginen----->varmasti lukee hänen tiedoissaan). Passitin tytön vaihtamaan lääkkeen. Mitään kokeita ei ottanut. Illalla tyttö oli jo niin huonossa kunnossa, että vein päivystykseen ja sieltä jäikin saman tien sairaalaan. Diagnoosi: paha astmakohtaus ja Mykoplasman aiheuttama keuhkokuume. Sairaalareissu kestikin sitten 3 viikkoa!
 
JONSERED Karhunkantaja
Äijä sai antibioottikuurin tilanteessa, joka oli selkeä lymfooma-epäily. Ja oli mennä luottamus koko lääkärikuntaa kohtaan. Hoitajatkin totesivat, että olisi mukavaa, jos olisi yhteinen kieli.

Appiukon lääkkeet eivät sopineet yhteen, eivätkä edes hänen oireisiina, oli kielimuuri, nääs. Onneksi sukulainen, joka on lääkäri, sattui keskustelemaan apen kanssa ja ehti väliin.
 
"vieras"
mulla olis vaikka miten monta juttua kerrottavana ihan suomalaisten lääkäreiden virheistä!
rasismiketjuako tästä kerjäät?
Sama juttu! Terveyskeskuksessa pienen poikamme korvatulehdus ja alkava keuhkokuume jäivät huomaamatta suomalaiselta lääkäriltä, seuraavana päivänä yksityisellä ihana virolaislääkäri passitti pojat tarvittaviin kokeisiin ja saimme oikeat lääkkeet. Äitini oli vaarassa menehtyä, kun hänet passitettiin kotiin. Onneksi tajusimme, ettei kaikki ollut kunnossa ja lähetimme uudelleen sairaalaan. Hoitovirhe myönnettiin ja anteeksi pyydettiin. Eli kyllä näitä sattuu, vaikka lääkärit olisivat suomalaisia. Eri asia on tietysti se, jos puutteellisen kielitaidon takia tulee virheitä ja pahoja väärinymmärryksiä. Se ongelma pitäisi kyllä jotenkin korjata, mutta valitettavasti Suomessa on nyt vallalla se suuntaus, että kaikki pitää saada mahdollisimman halvalla..
 
Tämmöinen
Lapsi sai ensimmäistä kertaa infektioastmakohtauksen. Emme tienneet mistä on kyse mutta lapsi kuulosti siltä että kuin olisi tukehtumaisillaan. Oli ilta, n. klo 21, joten ei ollut tarjolla muuta kuin terveyskeskuksen päivystys, jonne ajettiin hirveässä paniikissa. Siellä oli ulkomaalainen, huonosti suomea puhuva mieslääkäri joka määräsi hengitystä helpottavaa yskänlääkettä. Ei puhunut infektioastmasta mitään eikä määrännyt spiraa.

Mieheni lähti hakemaan lääkettä naapuripaikkakunnalta kun meillä oli apteekit jo kiinni. Hän sai kuulla apteekissa ettei lääkärin määräämää lääkettä enää edes valmisteta. Apteekin kautta onnistui kuitenkin vaihtaa lääkettä ja saatiin sellaista joka helpotti lapsen oloa. Seuraavalla kerralla kun tuli oireita vietiin yksityiselle lääkäriasemalle, jossa oli suomalainen lääkäri, ja tämä totesi heti että infektioastmaa. Nykyään meillä on asianmukaiset lääkitykset.
 
meillä venäläinen naislääkäri määräsi lapselle sellasta yskänlääkettä, mitä ei lapsille edes saisi antaa, myös antibiotin annostus oli väärin, josta meille huomautettiin apteekissa. Otettiin yhteyttä terveyskeskuksen vastaavaan lääkäriin ja kerrottiin mitä oli tapahtunut. Kuulemma kyseinen lääkäri oli aiemminkin tehnyt virheellisiä lääkemääräyksiä :O Mahtoikohan ongelma olla siinä, ettei hän oikein ymmärtänyt suomea... valitettavasti en puhu venäjää niin sujuvasti, että olisin lääkärin kanssa voinut keskustella venäjäksi, jotta hänkin olisi ymmärtänyt.
 
"noh"
Ei mitään vaarallista sinänsä ole tapahtunut enkä ole moneen ulkomaalaiseen huonosti suomea puhuvaan törmännytkään. Ainoa hiukan kurja juttu oli kun huonosti ymmärtävä ja puhuva naislääkäri laittoi epiduraalin. Meni hiukan pieleen se. Ehkä en osannut olla juuri oikein paikallaan kun en saanut selvää milloin lääkäri pistää ja miten pitää olla. Toinen puoli puutui ja yhdessä vaiheessa romahdin melkein lattialle, onneksi kätilö sai kiinni.
 
Ei mitään päässy tapahtumaan, meinasin vaan ostaa 100€:lla lääkettä, jota en kuitenkaan ois saanu vielä aloittaa. Onneksi meni apteekissa tilaustavaraksi, ja asia selvis samana päivänä (kun yritin varata aikaa seurantaan) ni sain tilauksen peruttua ja rahat takaisin. Tuon lääkärikäynnin yhteydessä ois sit pitäny käydä vielä jossain hoitajalla, mutta enpä käynyt kun ei asia menny perille. Vaikka ihan kohtalaista suomea puhuikin, jäi noita asioita epäselväksi.
 

Yhteistyössä