onko sinulla (vakavaa) sairautta, joka ei välttämättä näy ulospäin ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BlackDahlia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

BlackDahlia

Aktiivinen jäsen
10.07.2012
2 064
1
36
missä lie
miula on reuma, mutta koska se ei mitenkään näy ( esim. sormet eivät ole turvonneet) monikaan ei tajua miksi en käy töissä, miksi saatan pyytää apua limsatölkin avaamiseen, miksi olen väsynyt.. lisäksi nyt miula on pitkän aikaa ollut valkosoluarvot sun muut leukosyytit koholla ja syytä ei tiedetä, lääkityksen suurentaminen ei ole auttanut. arvot ovat kuulemma "kuin syöpäpotilaalla". alaselässäni on paha notko, mikä on lisäksi ruman näköinen myös kipeä ja siihen päälle vielä reumaa selkärangassa

lisäksi miula on outoja oireita, joille ei löydy selitystä. en ole pitkään aikaan voinut nukkua selälläni, koska tuntuu kuin mahan päälle painettaisiin levyä tms.
kurkussa ja rinnassa on eilisillasta asti tuntunut kummalta, en saa henkeä kunnolla mutten aio päivystykseen koska tuskin se on keuhkoveritulppa tälläkään kertaa !
(olen kerran ollut vastaavan hengenahdistuksen vuoksi ensiavussa, mitään ei löytynyt). ja miula on ollut nuorempana panikkihäiriöitä, siitä ei ole kyse

ihme rytmihäiriöitä on, välillä luulen nukkumaan käydessäni etten enää herää kun sydän rupeaa yhtäkkiä vetämään tuhatta ja sataa tai jättää lyöntejä väliin.
tätä on ollut nyt n. 4 vuotta.. . ja tämäkään ei ole mikään paniikkikohtaus-juttu, vaan vaiva on kokoajan päällä.
joskus, kun mies on töissä & olen lasten kanssa kaksin mietin kelle ehdin soittaa ennen kuolemaani, että lapset eivät jää yksin. asiaa ei ole sen kummemmin tutkittu, mitä nyt miulta on otettu verikoe kilpirauhas-arvojen tutkimiseksi, koska tuon lisäksi on kuumotusta & ajoittaista näön sumenemista. testi oli kuitenkin umpikuja, kilpirauhanen toimii hyvin

olen myös myös käynyt muutama vuosi sitten neurologisissa testeissä elohiirien & nielemisvaikeuksien takia, syytä ei vain löytynyt, mutta ms- tauti se ei kuulmemma ainakaan ole. päässäni oleva varjokin osoittautui vain synnyiseksi ja vaarattomaksi kystaksi, jota ei tarvitse poistaa. ei kuulemma aiheuta noita oireita eikä päänsärkyjä..

tuohon päälle vielä paha atooppinen ihottuma, jonkinsortin stressivatsa & virallista diagnoosia vailla oleva ad/hd :ashamed: voi vain kysyä, missä on Dr House kun tarvitaan |O

millaisia sairaskertomuksia teiltä löytyy
?

Viimeksi muokattu:
Munuaissairaus ja sekään ei näy päällepäin juurikaan. Olen vain usein heikossa kunnossa fyysisesti ja arjen jutuista selvitytyminen on joskus vaikeaa väsymyksen ja voimattomuuden takia.

Lisäksi kärsin kroonisesta päänsärystä (ei johdu särkylääkkeistä koska sairauteni vuoksi en pysty käyttämään lääkkeitä juurikaan vaikka kipuja olisikin) ja vatsakivuista (odotan pääsyä tähystykseen).

On, vakava anemia. Ollut jo 8 vuotta. Olen silti työelämässä, mutta väsyn todella helposti ja tämä on oikeastaan muuttanut sosiaalisen elämäni täysin. En käy missään illanvietoissa, en edes myöhäisissä leffoissa tms. Jos menen esim konserttiin, niin minun pitää miettiä miten saan etukäteen ja jälkikäteen lepoaikaa, jotta jaksan. (Entiset) ystävät vähän naureskellen aina sanoivat että älä nyt oo vanha tms, mutta lakkasivat aika pian kutsumasta mua mihinkään ilta-aikaan.

Saan toisinaan verensiirtoja, mutta mitään muuta apua ei tähän ole löydetty. Eikä syytä :)

Mulla on vain migreeni, jännitysniska, verenpainetauti,ärtyneen suolen oireyhtymä, skolioosia selässä, selkäydinkanavan ahtauma(en voi tehdä siivoustyötä, enkä muuta raskasta siivoustyöhon rinnastettavaa; näistä on kirurgin lausunto)Ei tule paranemaan ellei leikata ja siltikään ei voida luvata että paranee.Parantavaa lääkitystä ei ole, mutta lyricaa popsin tarvittaessa, jotta tulen niin väsyneeksi, että saa nukuttua. Toisessa jalassa nivelrikkoa.Oikeassa silmässä suonikalvon luomi, seuranta puolen vuoden välein, jotta huomattaisiin ajoissa jos tulee pahanlaatuisia muutoksia.Reumaan viittaavia oireita on myös todettu, mutta siitä ei ole diagnoosia.

Ei tämän ihmeellisempiä.Paljon pahemminkin voisi asiat olla.

Minulla vielä tutkitaan... Töissäkään eivät olisi tienneet jos en ois kertonut oireistani. Mutta tän hetken diagnoosi on gastropareesi jossa taustalla toiminnallinen dyspepsia ja dysfagia. Muita jatkotutkimuksia ja kokeita odotellessa.

on mulla krooninen suolistosairaus, joku selkärangan pullistelutauti (yks välilevy leikattu) ja niin hirveen iso nippu muita oireita, osa sunkin luettelemia ja liuta muita päälle, pahimpana nyt KIPU.

päälle päin näkyy oikeestaan selkeesti vaan jos syön kortisonia. muuten näytän varmaan vaan loppuunajetulta kiukkuselta luuskalta :laugh:

ei vaan. sain 2kk takaperin ihan diagnoosiksi fibromyalgian. sitä koitetaan nyt hoitaa. ootko ikinä kuullut tosta, moni sun oireista kuulostaa siltä?

Jep. Ekaks sulle ap noihin epämääräisiin oireisiin, että mulle eräs kipulääke teki ihan samoja ja tekee vieläkin, kun joutuu popsimaan. Mulla ei ole reumaan, mutta samaa lääkettä siihenkin joillain käytetään kuulemma. Aika vahva kyseessä mut en nimeä tänne laita tietyistä syistä. :)
Välillä pumppu vetelee ihan kuin viimesiään, nukkumaan käydes lähes joka ilta luulen kuolevani mut ain on noustu uuteen aamuun.. ne tuntemukset vaan joutuu kestämään. Rintaa voi ruveta painamaan ihan seisaalteenkin, mutta sekin vaan pitää ohittaa päässään (olen ea:s juossu joskus ihan liikaa ja melkein hullun paperit saanut kunnes tuli tuo lääke puheeks)

Mulla on suolistosairaus, jonka vuoksi leikelty vuosia ja siitä sitten krooniset kivut ja pari muutakin "kivaa juttua", jotka ei näy päällepäin. Mutta luokiteltu fyysisesti kyvyttämäks tehdä oikein yhtään mitään, koska aina kun jotain yritän niin hetken päästä olenkin sit taas leikkausjonossa. Joten.. kun ei tiettyjä juttuja voi leikellä lopunikää tai voi lähtee nirri. + mä voin ikävä kyllä syödä mitä vaan ja laskemaan kaloreita toisin kuin normaalisti. Jos en laske ja syö ilman nälkääkin, ni hups ja painan sen alle 40 ja sit romuna. Mieluummin kärsisin liikalihavuudestakin ja sanon tosissani!

Eli on se helvetin kivaa, kun olen yrittänyt nätisti selittää joillekin etten ole osaani valinnut ja pari kertaa yritin ujuttautua työkkäriin leikisti terveenä, mutta jäin kiinni sit lääkärinlausunnon kohdilla. :D Hitto. Mut vielä uskon jonkun keinon löytyvän et kelpaan johkin jotain tekemään!

Nivelreuma ollut jo kohta 18 vuotta. Astma 34 vuotta. Joulukuussa mulla repesi munuaisvaltimo aiheuttaen massiivisen sisäisen verenvuodon ja nyt odotellaan, miten vasemman munuaiseni kävi. Ts toipuuko se vai joudutaanko ottamaan pois.

Olemme mieheni kanssa ajautumassa eroon, moninaiseten syyden takia, alkoholi sivusuhteet yms. ..
Tässä taannoin tuli ilmi että hyvä ystäväni, mieheni sisko on ollut mukana yhdessä sivusuhteessa, osallistunut rakastajan ja mieheni kanssa risteilylle ja muutenkin viettänyt aikaa heidän kanssa, kun yhdessä ovat olleet, minulle ei ole mitään kertonut...
Multa on mennyt luottamus kysyeiseen ihmiseen, voisitko sinä olla hänen ystävänsä vielä?

Nivelreuma, jonka oireet tosin tällä hetkellä on lääkityksen ansiosta kurissa. Rytmihäiriöitä löytyy täältäkin, aina välillä, lisälyötisyyttä ja muita muljahteluja. Niskat on myös herkät menemään jumiin josta johtuen on välillä huimausta, pitäis muistaa venytellä ja jumpata.

Mulla on fibromyalgia,kilpirauhasen vajaatoiminta,keliakia,osteopenia,hypermobiliteetti oireyhtymä ja aurallinen migreeni. Tällä hetkellä helvetilliset leposäryt olkapäässä,öistä ei tule oikeastaan mitään. Helpotusta kuulemma luvassa kuuskymppisenä.

Selkää ei koskaan olla tutkittu,mutta krooninen särky ollu selässä vuodesta -07.

Viimeksi muokattu:
Jaa miulta löytyy astma, allergioita, ristiselän ja lantion kulumat ja madaltumiset, diabetes
ja verenpainetauti, kilpirauhasessa on häikkää.
Migreeni ja kysta oikeassa munuisessa.

Uusia kipuja on tullu vasempaan lonkkaan ja polveen, sormia ja varpaita pakottaa,samoin ranteita,
sormiin on tullu lihasheikkoutta, pitäis kai käydä taas lääkärissä ja tutkia noi kivun aiheuttajat.
Sormiin alkaa äkkiä sattumaan rasituksen aikana.

[QUOTE="Vieras";27921668]Reumaan on uusia ja tehokkaita biologisia lääkkeitä pistoshoitona. Onko teillä kokemusta jo näistä?[/QUOTE]

Mie saan suoneen tiputettavaa biologista kun mikään muu ei auttanut. Ei oo vielä ainakaan tullut mitään sivuvaikutuksiakaan (koputan puuta), tosin sen rinnalla menee tablettejakin vielä mut se on pieni hinta kun suurimmat kivut on poissa.

Yhteistyössä