Cipralex ja haittavaikutukset.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surusilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surusilmä

Vieras
Aloitin perjantaina kuurin. Määrättiin 1x10mg/pvä, mutta aloitin puolikkaalla apteekkarin suosituksesta. Mulla tulee hirveä levottomuus muutama tunti lääkkeen oton jälkeen ja kestää jonkin aikaa. Jalka vispaa ja pakko olla liikkeessä koko ajan. Lääkärin mukaan normaalia ja ohimenevää. Lisäksi mulla on yläselän lihakset ihan jumissa, että pistää vasemmalle puolelle rintaan (en keksi tähän muuta syytä kun jumittuneet lihakset, koska ei minulla mitään sydänoireitakaan ole koskaan ollut ja pistäminen ei ole jatkuvaa eikä levossa). Lisäksi jalat ovat kipeinä, ihan kuin suonta vetäisi reidestä... Onko muilla ollut tämänkaltaisia oireita? Tämä kaikki siis on perus pahoinvoinnin ja väsymyksen päälle... Kaikkea kakkaa sitä joutuu ihminen syömään.... :(

Mä lopetin perjantaina =)
Eli toivoa on. Tosin lopetin kun lääkkeet loppu, lääkäri on vasta ens viikolla ja sillon piti sopia lääkityksen lopettamisesta :ashamed: Mutta en saanu toimeksi hakea reseptiä mistään, kun oli sovittu, että Cipralex loetetan nyt lääkärin loman jälkeen :whistle:
Mulla ei ollu oireita aluksi, mutta mä olin sellasessa koomassa, että mikän ei enää voinu pahentua...Nukuin 16 tuntia vuorokaudessa enkä ollu ihan läsnä, niin tiedä siinä sitten oliko sivuvaikutuksia...

mä olen syönyt cipralexia puoli vuotta. Alussa tuntu olevan kaikki mahdolliset oireet, huono olo, päänsärkyä, lihaksia särki, väsytti ja oli muutenkin jotenkin kummallinen fiilis. Meni kuitenkin ohi jonkun viikon päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Surusilmä:
Aloitin perjantaina kuurin. Määrättiin 1x10mg/pvä, mutta aloitin puolikkaalla apteekkarin suosituksesta. Mulla tulee hirveä levottomuus muutama tunti lääkkeen oton jälkeen ja kestää jonkin aikaa. Jalka vispaa ja pakko olla liikkeessä koko ajan. Lääkärin mukaan normaalia ja ohimenevää. Lisäksi mulla on yläselän lihakset ihan jumissa, että pistää vasemmalle puolelle rintaan (en keksi tähän muuta syytä kun jumittuneet lihakset, koska ei minulla mitään sydänoireitakaan ole koskaan ollut ja pistäminen ei ole jatkuvaa eikä levossa). Lisäksi jalat ovat kipeinä, ihan kuin suonta vetäisi reidestä... Onko muilla ollut tämänkaltaisia oireita? Tämä kaikki siis on perus pahoinvoinnin ja väsymyksen päälle... Kaikkea kakkaa sitä joutuu ihminen syömään.... :(

Toi jalan vispaaminen voi jäädä pysyväksi haitaksi, jos ei pian mene ohi. Mulla sillä perusteella vaihdettiin yks toinen mielialalääke ja onneksi vispaaminen loppui.

Alkuoireet voi kestää viikosta kolmeen. Sitten pitäisi jo olon helpottua, jos ei, niin lääkket vaihtoon. Söin aikanaan cipralexia melkein vuoden ja sitten vaihdoin efexoriin. Niistä tuli tosi pahat viekkarit, kun lopetin kokonaan, vaikka lopetin lääkärin ohjeen mukaan.

Yhteistyössä