Onko sinulla pöytälaatikkotarinoita, -runoja tai -lauluja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 933
19 190
113
Tuli tuosta "kuvaile nikkiä"-ketjusta mieleen kysyä yks pitkään ollut kysymys, eli onko sulla jotain kirjoituksia, runoja tms. jotka haluaisit julkaista tai kiikuttaa kustantajalle, mutta et kenties ole uskaltanut tms?

Mulla on ala-asteelta asti päässä kypsynyt yksi rakkaustarina ja se on muuttanut muotoaan matkan varrella. Mua hävettäisi kirjoittaa se kirjaksi ja tarjota sitä joskus jollekin kustantajalle, mut naurettaisiin varmaan pihalle sieltä. :D Mutta haaveena se kirjoittaminen on...

Nosto...

Mä tein lapsena laulun, joka menee näin:

"Miks sä lähdit pois?
Mulle vain kyyneleet jäi.
Miks sä lähdit pois?
Mulle vain tuska kauhee jäi.

Mulle jäi muistoksi ajat,
mulle jäi muistoksi ajat, jolloin sä rakastit mua."

Muutoin ihan jees, mutta ikää taisi olla about 8-9v eli tietämys rakkaudesta, tuskasta jne. oli kyllä aika vähäiset :D

Lisäksi kirjoitin kirjaa, jonka nimi oli "Koirani on kuin susi". Se oli jännää puuhaa se.

Mutta ei, en ole ajatellut noita koittaa kirjoiksi ja biiseiksi saada :laugh:

Pöytälaatikkorunoja on enemmän kun kehtaan edes myöntää, ja yks keskeneränen kirjakin on. Haaveena olis saada toi kirja ihan painoon asti, mutta eka tarttis saada se kirjotettua loppuun. Mutta en voi kirjottaa ennen kun tiedän miten se loppuu! Siks se onkin muutaman vuoden lojunu pölyyntymässä..

On runoja aika paljon.
Tässä yksi:

Mikä ihana
olemassaolon vapaus
Niin kuin
tähdet
puut
linnut
Niin minutkin
on luotu olemaan
ottamaan vastaan elämä
Isän kämmeneltä
lahjana

Ihanat laulu ja runo!

Mun eka runo lapsena oli tämä, eli nyt voi lähipiiri mut tunnistaa tämän kautta...

Oli kerran jänis joka aina vänis.
Se porkkanoita söi ja joskus niitä möi.

Tavallaan, kirjoitan kirjaa ja olen kirjoittanut runoja, artikkeleja, novelleja, esseitä... Osa onkin jo julkaistu, osaa ei vielä. :)

Jos haaveilet kirjoittamisesta, mutta tarvitset lisää rohkeutta ja harjoitusta, niin suosittelen jotain kirjoituskurssia tai -piiriä. Esimerkiksi kansalaisopistoilla on monesti kirjoituskursseja. Olen itse ollut muutaman kerran, ja tykkäsin tosi paljon. Aion taas mennä nyt syksyllä.

Tavallaan, kirjoitan kirjaa ja olen kirjoittanut runoja, artikkeleja, novelleja, esseitä... Osa onkin jo julkaistu, osaa ei vielä. :)

Jos haaveilet kirjoittamisesta, mutta tarvitset lisää rohkeutta ja harjoitusta, niin suosittelen jotain kirjoituskurssia tai -piiriä. Esimerkiksi kansalaisopistoilla on monesti kirjoituskursseja. Olen itse ollut muutaman kerran, ja tykkäsin tosi paljon. Aion taas mennä nyt syksyllä.

Hyvä idea!

Hyvä idea!

Kannattaa ehdottomasti kokeilla. :) Vaikka minulla onkin jo kokemusta kirjoittamisesta, olen saanut lisävarmuutta ja ennen kaikkea lisää ideoita ja inspiraatiota sekä rakentavaa palautetta teksteistä. Lisäksi olen tavannut muita kirjoittajia kursseilla, mikä on ollut todella mukavaa. Ainakin näillä kursseilla, millä minä olen ollut kynnys antaa omia tekstejä luettavaksi on varsin matala, eli ne sopivat sekä kirjoittamista että omien tekstien julkaisua aloitteville todella hyvin. :)

Mää oon monesti ajatellu haluavani mennä, mutta aina ooon keksinyt tehokkaasti tekosyitä olla menemättä :D Noh, viimestään sitten kun oon valmistunut niin hinaan perseeni kurssille kehittymään ja saamaan rakentavaa palautetta!

Näytön ääressä roskaruokaa syön
joka päivä, ilta ja yö.
Lapset nuo myös kinuaa,
mutta eivät saa taivuteltua minua.

On edessä laihdutuskuuri,
kävi mulla suuri tuuri:
oman personaltrainerin sain,
hän minut vielä nai,
kun kankkuni kiinteytän.

Onhan noita. Tolloja runonpläjäyksiä sekä pää, että pöytälaatikko pullollaan.

Olin kerran leski kesän.
Jo satiaiset laittoi pesän.
Mistä moiset tarttuneet,
lie kokemukset karttuneet?
Vaan mielestäni aika kului kera viinan, sätkien.
On pettäjänä muisti vain. Ei palaa edes pätkien.

On paljonkin novelleja, mitä kouluikäisenä kirjoitin, mutta silloin en tiennyt maailmanhistoriasta mitään, joten kaikki on niin fiktiivistä ja vääristynyttä kuin suinkin.

Yhden tarinan mukaan toinen maailmansota alkoi vuonna 1916.

Löysin ne tuossa joku aika sitten, mut ei pystynyt lukea ku pari riviä ku alkoi nolottaa ja hävettää.

Uusimmat

Yhteistyössä