Onko sinulla outoja mielenkiinnon kohteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RitiRalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

RitiRalla

Aktiivinen jäsen
21.02.2005
1 468
0
36
Siis sellaisia, mitkä vaan kiinnostaa ja mitkä ei välttämättä kiinnosta kovin montaa ihmistä lähipiirissä? Nyt en tarkoita mitään tatskoja tai hevia, jotka kiinnostaa kuitenkin aika monia..

Mulla on Venäjä Tsaarin aikaan, ja oikeastaan kaikki siihen liittyvä. Se on jotenkin kiehtovaa. Myös Suomen sodat kiinnostaa, ja muutkin sodat.
Lisäksi rakastan kirkollisia juttuja, siis virsiä, uskontunnustuksia ym. En varsinaisesti ole mitenkään kovin uskovainen, mut noissa loruissa ja värssyissä on jotain taikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Mulla on outo kiinnostuksen kohde, jota mun lähipiirissä ei yleensä ymmärretä. Mutta mä en muista välitä vaan aina kun kerkeen tulen tutkimaan mistä plussalla puhutaan.

No se kai meillä on kaikilla yhteistä! :laugh:

Siis jotka ei kiinnosta lähipiirissäni... No, erilaiset kulttuurit. Esim. heimojen tavat (ei tartte olla enää olemassaolevia heimoja). No joo, siis yleensäkki erilaiset kulttuurit, uskontojen tavat jne...

Alkuperäinen kirjoittaja Mukamaspipsa:
Siis jotka ei kiinnosta lähipiirissäni... No, erilaiset kulttuurit. Esim. heimojen tavat (ei tartte olla enää olemassaolevia heimoja). No joo, siis yleensäkki erilaiset kulttuurit, uskontojen tavat jne...

No ei se ole mikään pakko, ettei lähipiiriä kiinnosta, mut yritin vaan saada pointtia esiin tolla. Ymmärsit. =)

on ihanaa antaa mielikuvituksen laukata kun näkee jonkun autiotalon tai hautausmaalla mielenkiintoisen hautakiven, kuka on talossa asunut, miksi on lähtenyt, mihin on kuollut jne.

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
on ihanaa antaa mielikuvituksen laukata kun näkee jonkun autiotalon tai hautausmaalla mielenkiintoisen hautakiven, kuka on talossa asunut, miksi on lähtenyt, mihin on kuollut jne.

Tää on sama kuin mulla. Kun kävelee vanhan talon ohi, niin miettii että tuo on joskus ollut uusi, ja mahtoko ne ihmiset olla onnellisia uudessa talossaan, ja sitten kans hautausmaalla kun lueskelee nimiä hautakivistä, miettii millanen elämä sillä on ollu, ja jos on esim mun ikänen nainen kuollu v 1879, niin todennäkösesti on kuollut synnytykseen jne.

ja yks on valokuvat.

uudet ja vanhat, tuttujen ja tuntemattomien. jaksaisin katsella maailman tappiin asti ja miettiä syntyjä syviä :)

Mietitkö sä koskaan ku näet 1800-luvun hääkuvia tai nykysiä kuninkaallisia häitä, että onkohan noi onnellisia keskenään oikeasti?

ja yks on valokuvat.

uudet ja vanhat, tuttujen ja tuntemattomien. jaksaisin katsella maailman tappiin asti ja miettiä syntyjä syviä :)

Mulla varsinki vanhat kuvat, mietin aina minkäläista niitten elämä oli.
Ja papan kuvissa oli aina ristejä kuolleitten päällä. Se oli musta pienenä kummallista.

Minua kiinnostaa nimet. EI niin että niiden alkuperä kiinnostaa vaan että huomaan heti jos jossain tulee vastaan nimi mitä en ole ennen kuullut. Siis kiinnostaa kuulla/löytää uusia nimiä.

mun mummulla on laatikollinen mustavalkosia ikivanhoja ruttusia ja risasia valokuvia ja niitä on ihana katsella. kerran käteen jäi sellanen ikivanha hääkuva missä oli vissii joku mummun isomummu tms josta se ei tienny mitään ja aloin ajattelee et noille ihmisille mä olen sukua eikä mitään hajua millasta niiden elämä on ollu, miten niil on menny, miten erilaisessa maailmassa ne on eläny. onko niillä ollu samoja tuntemuksia kun mulla asioista, onko isoisoisomummulla ollu samanlaiset polvet ku mulla, missä ne on asunu? kenties kilsan päässä siitä mis itse nyt asun, mut niiden talo on jyrätty vuosia sitten jne.. :snotty:

On.

Nyt pohdin, että jos aine on värähtelyä, vaihtuvatko kehostani molekyylit koko ajan, sillä värähtely liikkuu ja jos, niin missä kohdin minuus sijaitsee vai leijuuko se ympäriinsä, kuin Boltzmannin aivot...

Ja tähän päälle parapsykologia, semantiikka ja kulttuuriantroposofia sekä maailman uskonnot, filosofia, etiikka ja... ja ... ja

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minua kiinnostaa nimet. EI niin että niiden alkuperä kiinnostaa vaan että huomaan heti jos jossain tulee vastaan nimi mitä en ole ennen kuullut. Siis kiinnostaa kuulla/löytää uusia nimiä.

No nimet on kyllä mullekin sellainen koukutus. Hienoja nimiä, kauheita nimiä, mut kaikki uutta mulle.
Ja valokuviakin jaksan katsella melkein loputtomiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
On.

Nyt pohdin, että jos aine on värähtelyä, vaihtuvatko kehostani molekyylit koko ajan, sillä värähtely liikkuu ja jos, niin missä kohdin minuus sijaitsee vai leijuuko se ympäriinsä, kuin Boltzmannin aivot...

Ja tähän päälle parapsykologia, semantiikka ja kulttuuriantroposofia sekä maailman uskonnot, filosofia, etiikka ja... ja ... ja

Tää kuulostaa hienolta...en vaan yleensä pääse ihan noin pitkälle, kun käytäntö tulee vastaan. Mut miun veljeni rakastuis sinuun varmaan heti! :D

Yhteistyössä