Onko sinulla jotain vartijoita vastaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Phoebsi

Aktiivinen jäsen
12.06.2008
28 881
2
38
Vähän hölmö kysymys, mutta jäin lueskelemaan Hesarin uutista, että vartijoille on tulossa lisää valtuuksia:

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Vartijoille+harkitaan+lupaa+tarkastaa+henkil%C3%B6llisyys/1135237707655

Tuon uutisen yhteydessä on aiheesta keskustelua, ja se saa mut aina vaan kummastumaan... olenko minä ainoa ihminen koko maassa, kenen mielestä tuo uutinen on hyvä asia? Olenko minä ainoa, joka ei ole nähnyt vartijoiden käyttävän asemaansa väärin... tai olenko ainoa kenen turvallisuuden tunnetta vartijat lisää esim. kauppakeskuksissa tai juna-asemilla??

En tiedä, ehkä se on pelkkä ennakkoluulo, mutta olen kuullut, että tyypit, jotka ei pääse poliisiksi, hakeutuvatkin sitten vartijaksi.

varmaan suurin osa on kunnon tyyppejä, mutta voisiko olla, että mukana on mätämunia?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
En tiedä, ehkä se on pelkkä ennakkoluulo, mutta olen kuullut, että tyypit, jotka ei pääse poliisiksi, hakeutuvatkin sitten vartijaksi.

varmaan suurin osa on kunnon tyyppejä, mutta voisiko olla, että mukana on mätämunia?

olen kuullut saman, mutta uskon että jokaisessa ammattikunnassa on mätämunia..

Mätämunia löytyy kaikista ammattiryhmistä ja niistäkin jotka ei ole työelämässä mukana :D

ainakin täällä meillä päin olen huomannut että vartijat ovat aika usein(myös portsarit samaa porukkaa)niitä aikoinaan koulukiusattuja huono itsetuntoisia jotka nyt ovat niin polleena jossain vartija tai portsarin vaatteet päällä-- hah haa,kostan kaiken kokemani vääryyden nyt.. en tietenkään sano että kaikki enkä syytä koulukiusattuja vaan kamalaahan semmonen on mutta tosiaan yllättävän moni mun tietämistä mun ikäsistä portsareista/vartioista on vaan näitä tämmösiä..ja kuvittelee et nyt ovat jotain mitä kaikki kunnioittaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Mätämunia löytyy kaikista ammattiryhmistä ja niistäkin jotka ei ole työelämässä mukana :D

No onhan se noin. Asiahan on ookoo, jos alalle otetaan kunnon tyyppejä.

Mun mies on toiminut vartijana eikä koskaan edes hakenut poliisikouluun. Eikä yksikään hänen silloisista kolleegoistaan ollut halukas poliisiksi, itse asiassa ovat nykyisin kaikki ihan muissa ts. parempipalkkaisissa hommissa :)
Ja jokaisesta ammattikunnastahan niitä mätämunia löytyy...

Mun mielestä periaatteessa hyvä juttu tuo kiinniotto-oikeuden laajennus etc.mutta mielestäni vartijat sopivat paremmin suojaamaan omaisuutta ym.Henkilösuojaus on poliisin ja henkivartijoiden tehtävä.
Eikä minulla ole mitään vartijoita vastaan.
Ja juu,vartioissa on paljon wannabe-poliiseja,mutta rahkeet ei ole syystä tai toisesta riittäneet.Tokikin iso osa on ihan ok.tyyppejä.

Yhteistyössä