Onko sinulla "isäntä" vai mies?

  • Viestiketjun aloittaja pepi
  • Ensimmäinen viesti
Salama McQueen
Mies se on. Inhoan isäntä-nimitystä muistakuin maatilan isännistä. :x
Mies tosin joskus sanoo mua emännäksi, ihan leikillään, kun tietää mun inhoavan ko. nimitystä.
 
mutsi
Moikka, kyllä mä huutelen isäntää ja muutkin pyytää puhelimeen isäntää!
Varsin me kuotoillaan ja kiva on leikkiä tolla nimellä.Mua ei kyllä kukaan emännäksi kutsu,eikä ole aihettakaan.Ovat kehitelleet oman version ja hyvä niin.
 
Plootu
Käytetään keskenämme ja tuttujen kanssa etunimiä tai tunnettuja lempinimiämme. Tuntemattomille tulee edelleen sanottua SO, vain virallisissa tilanteissa sanotaan mies tai vaimo.
 
Kyllä mun mieheni on meidän talon isäntä. Ja mä emäntä. Ja musta on vaan kiva nimittää tuota puolisoani tällä palstalla isännäksi. Tosin me kutsumme toisiamme irl monenlaisilla nimityksillä, mutta palstalla mieheni on siis isäntä.
 
Äitini kutsuu isääni isännäksi. Välillä vanhaksi isännäksi. Olen tottunut siihen ja se sana on varattu heille. Itse en kutsuisi miestäni isännäksi koska nykyään siitä tulee mieleen Duudsonien isäntäjuttu. Esikoisella on sellainen t-paitakin jossa lukee isäntä. Luulen että siksi on taas niin suosittua käyttää noita nimityksiä. Mutta minä olen sen verran vanhojen vanhempien lapsi että minulla sille on toinen merkitys...
 
:0
Minusta isäntä ja ukko on ihan hirveitä sanoja. Mulle tulee niistä mieleen joku aataminaikuinen, lihava maalaisäijä. Yök! Nyt eletään hei 2000-lukua! En minäkään ole mikään akka tai emäntä. Hirveetä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Minusta isäntä ja ukko on ihan hirveitä sanoja. Mulle tulee niistä mieleen joku aataminaikuinen, lihava maalaisäijä. Yök! Nyt eletään hei 2000-lukua! En minäkään ole mikään akka tai emäntä. Hirveetä!
Mitenkähän se isäntäsana liittyy nyt siihen et eletään 2000-lukua? Saa kait sitä jotain "perinteitä" säilyttää. En mäkään akka oo mut emännäksi mua saa kyllä kutsua.
 

Yhteistyössä