Kyllä on ja samat perusteetAlkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:Kyllä on. Mitäpä niillä mun elimilläni on tarjota maan alla, kun taas ne voivat pelastaa maan päällä jonkun hengen. Entäpä jos se "joku" onkin juuri minun lapseni?
http://www.lahjaelamalle.net/tilaus.htmlAlkuperäinen kirjoittaja Mariaa:Ei ole... ainakaan vielä. Ei vaan ole koskaan tullut mieleen. Mistä sellaisia edes saa?
Apteekista olen sellaisen kortin ottanut ja täyttänyt,en tiedä voiko sen jotenkin kirjata virallisesti omiin tietoihinsa?Alkuperäinen kirjoittaja Mariaa:Ei ole... ainakaan vielä. Ei vaan ole koskaan tullut mieleen. Mistä sellaisia edes saa?
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:On kyllä kukkarossa,pitäisikin muistaa päivittää se,edellinen on sen verran vanha jo.Ja mikä tärkeintä,myös lähiomaiseni eli mieheni tietää että haluaisin elimiäni käytettävän,hänen kieltonsa minun ymmärtääkseni kumoaa elintestamentin?
Lähiomainen ei voi kumota tuota testamenttia. "Jos joku eläessään on antanut suostumuksensa elimien ja kudoksien irrottamiseen ~ § :n I momentissa säädettyyn tarkoitukseen, toimenpide voidaan suorittaa lähiomaisen tai muun läheisen kiellosta huolimatta."Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:Alkuperäinen kirjoittaja nedra:On kyllä kukkarossa,pitäisikin muistaa päivittää se,edellinen on sen verran vanha jo.Ja mikä tärkeintä,myös lähiomaiseni eli mieheni tietää että haluaisin elimiäni käytettävän,hänen kieltonsa minun ymmärtääkseni kumoaa elintestamentin?
Tätä minäkin olen miettinyt, että kumoaako lähiomaisen päätös sen kuitenkin? Aika tyhmää, jos niin tekee.
Jep..lompakosta löytyy...tuossa yllä on niin hyvin annettu selvitys, et miks...joten lainaan sitä...Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:Kyllä on. Mitäpä niillä mun elimilläni on tarjota maan alla, kun taas ne voivat pelastaa maan päällä jonkun hengen. Entäpä jos se "joku" onkin juuri minun lapseni?
Ok eli ei voi,olettaen että se testamentti on löytynyt yms.Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:Lähiomainen ei voi kumota tuota testamenttia. "Jos joku eläessään on antanut suostumuksensa elimien ja kudoksien irrottamiseen ~ § :n I momentissa säädettyyn tarkoitukseen, toimenpide voidaan suorittaa lähiomaisen tai muun läheisen kiellosta huolimatta."Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:Alkuperäinen kirjoittaja nedra:On kyllä kukkarossa,pitäisikin muistaa päivittää se,edellinen on sen verran vanha jo.Ja mikä tärkeintä,myös lähiomaiseni eli mieheni tietää että haluaisin elimiäni käytettävän,hänen kieltonsa minun ymmärtääkseni kumoaa elintestamentin?
Tätä minäkin olen miettinyt, että kumoaako lähiomaisen päätös sen kuitenkin? Aika tyhmää, jos niin tekee.
Kopioitu sivulta http://www.lahjaelamalle.net/laki.html
On, ja peesaan tätä perustelua. Tosin mä toivottavasti en joudu mullan alle vaan tuhkaksi.Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:löytyy ja siksi et tuskin mä niillä mitään tekisin siellä haudassa, jos jollekin apua niin hyvä juttu vaan.
Juu, noihan se periaatteessa on. Kuitenkin tosielämässä on homma niin, että jos lähiomainen vastustaa, elimiä ei luovuteta. Hesarissakin oli tästä ihan pari viikkoa sitten juttua.Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:Lähiomainen ei voi kumota tuota testamenttia. "Jos joku eläessään on antanut suostumuksensa elimien ja kudoksien irrottamiseen ~ § :n I momentissa säädettyyn tarkoitukseen, toimenpide voidaan suorittaa lähiomaisen tai muun läheisen kiellosta huolimatta."Alkuperäinen kirjoittaja ChiChi:Alkuperäinen kirjoittaja nedra:On kyllä kukkarossa,pitäisikin muistaa päivittää se,edellinen on sen verran vanha jo.Ja mikä tärkeintä,myös lähiomaiseni eli mieheni tietää että haluaisin elimiäni käytettävän,hänen kieltonsa minun ymmärtääkseni kumoaa elintestamentin?
Kopioitu sivulta http://www.lahjaelamalle.net/laki.html