ONKO SIINÄ JOTAIN VÄÄRÄÄ??

että tyttäreni on ollut hoidossa 6 kertaa enne 1 vuoden ikää?

olen käynyt kylpylässä mieheni kanssa ja olen juhlinut kavereitten kaa.
Lapsi oli HALUTTU! mutta kaikkea on tapahtunut ja välillä on ollut ihan kiva päästää vapaalle.
 
Blackdragon
Jos siinä ei olisi sinun mielestä, et kyselisi täällä tuommoisia. Eiköhän jokanen tiedä mikä omalle lapselle on parasta, eikä sitä tarvii selitellä. Itse en kyllä raaskisi niin pientä jättää kovin monesti hoitoon. Tuntuu, että tää taas oli provo.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2005 klo 12:31 jutun ap kirjoitti:
juu ei ole provo...
ja pistin tän vaan ku aina haukutaan vaan meitä!
kai sitä nyt saa iästä huolimatta käydä kavereita kattoon!
Siis mä en ole mikään kiihkoilija tämän asian suhteen, ja omanikin on ollut yökylässä melko pienestä, mutta heräsi kysymys eikö kavereita voi tavata lapsen kanssa? Sulkeeko lapsi ja kaverit jotenkin toisensa pois? Ei meillä ainakaan ole koskaan tarvinnyt lasta laittaa pois kotoa siksi, että mä pääsisin kavereita tapaamaan, tai mies. Lapsi on kulkenut mukana.

 
jos on ollu juhlmiassa joskus (?) niin miksi isä ei ole voinu katsoa lasta? Ja kuten neitinasu kirjoitti kavereita voi tavata lapsen kanssa,esim kahvilla tai jossain.Tietysti miehen kanssa tarvii aikaa olla kahdestaan,mutta tuskin sitäkään liian usein.Ja jos oikein päättelin perheessä on vasta yksi lapsi jolloin varmasti jää aikaa olla kaksin myös sitten kun lapsi nukkuu.
Itse tiedän ja tunnen erään perheen jossa lapsi (vähän yli vuosikas) on joka viikonloppu hoidossa ja aika usein viikolla.Lapsi ei juurikaan ole siis oman äitinsä ja isänsä kanssa.No näkee ketä lapsi sitten tulevaisuudessa "uskoo"enempi...Ja syy miksi lapsi on hoidossa vaikka sinne joku aika sitten syntyi vauva on se,että äiti haluaa aamulla nukkua ja aina pitää kiehnätä kainalossa ja olla menossa.
Ja ikävää miehen kannalta on se,että eka lapsi on tehty siksi ettei mies jättäis.Ja sen on sanonu äiti itse.No joo...aihe lipesi vähän muuallekkin mutta pitää parisuhteen lisäksi hoitaa myös suhdetta lapseen ettei koe olevansa aina muiden hoidossa.Pienestä pitäen ne lapset kuitenki kiintyy ihmisiin. =)
 
Minä voin ihan näin "vanhana-tätinä",37v ja kolmen lapsen äitinä, kertoa että 6 kertaa hoidossa vuoteen mennessä ei ole paljon, älä sitä murehdi! Varmaankaan et lastasi sen vähempää rakasta kuin hippokraatit, pelkästään kotona istuvat äidit... Ei se ihmisyys siihen synnytykseen lopu, muitakin tarpeita on ja saa olla kuin lapsenhoito, ihan varmasti. Täällä taas ihmeteltiin et mikset voi ottaa lastasi mukaan ja blaa blaa,mutta uskon että kyllä kyläilet myös lapsesi kanssa, eihän se ole este, mutta nyt olikin kai kyse OMISTA menoista, joita siis saa olla vaikka äiti onkin. Kyllä nämäkin neuvonantajat täällä iän myötä tajuavat että äiti on myäs nainen, ihminen, eikä vain imetyskone.. Ja vielä:minä henk koht en juurikaan käy "ulkona" ilman nuorimmaistani,10kk,ainoastaan leffassa parin kuun välein, eli mielipiteeni ei perustu sille että itselläni olisi kova tarve viipottaa ilman lastani.. Mutta sinä:anna mennä vaan hyvällä omallatunnolla, olethan nuorikin vielä! Meillä on vain yksi elämä, muistakaa se.. =) =) =)
 
Kyllähän tässä ilman ikää ymmärretään että pitää sitä joskus päästä yksinki menemään.Ja lapsia mulla viisi joten ymmärrän kyllä että välillä haluaakin mennä.Vaikka ei ehkä ikää niin paljon,mikä taas ei tarkoita sitä etten ymmärtäis.Mutta kun lapsia haluaa ja "tekee"niin kyllä sitä pitää omista menoista pystyä tinkimään.Ei tarkoita sitä että neljän seinän sisällä pitäs olla.Mutta onhan vanhempia useimmiten kaksi,joten miksi toinen ei voi hoitaa toista ja toinen mennä? Olen kyllä monessa paikassa huomannu et kilpaillaan siitä kuka saa mennä enemmän ja lapsi jää ikäänkuin taakse.Ihan kuin ois rasite.
Totta,kaikki täs vielä nuoria ollaan,joten miksi sitä ei ehdi myöhemmin ulkona juhlii? Alkuperäinen kirjoitti ainakin et juhlimas olisi ollu.Tuskin täällä mielipidettä ois kysyny jos elokuvissa ois vain käyny.Ja lapsi varmaan tykkää kun saa joskus olla mummon ja ukin luona tai kummien hoidossa ja pitääkin olla! =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.03.2005 klo 09:05 Anjuska kirjoitti:
Minä voin ihan näin "vanhana-tätinä",37v ja kolmen lapsen äitinä, kertoa että 6 kertaa hoidossa vuoteen mennessä ei ole paljon, älä sitä murehdi! Varmaankaan et lastasi sen vähempää rakasta kuin hippokraatit, pelkästään kotona istuvat äidit... Ei se ihmisyys siihen synnytykseen lopu, muitakin tarpeita on ja saa olla kuin lapsenhoito, ihan varmasti. Täällä taas ihmeteltiin et mikset voi ottaa lastasi mukaan ja blaa blaa,mutta uskon että kyllä kyläilet myös lapsesi kanssa, eihän se ole este, mutta nyt olikin kai kyse OMISTA menoista, joita siis saa olla vaikka äiti onkin. Kyllä nämäkin neuvonantajat täällä iän myötä tajuavat että äiti on myäs nainen, ihminen, eikä vain imetyskone.. Ja vielä:minä henk koht en juurikaan käy "ulkona" ilman nuorimmaistani,10kk,ainoastaan leffassa parin kuun välein, eli mielipiteeni ei perustu sille että itselläni olisi kova tarve viipottaa ilman lastani.. Mutta sinä:anna mennä vaan hyvällä omallatunnolla, olethan nuorikin vielä! Meillä on vain yksi elämä, muistakaa se.. =) =) =)
en nyt halua haastaa riitaa mutta etkös juuri tuolla toisissa keskusteluissa ollut sitä mieltä että nuoret äidit eivät ole kypsiä hommaansa ja että vastuuta pitäisi ottaa enemmän. Kuitenkin sitten täällä rohkaiset omiin menoihin kun on vielä nuorikin...

itse olen noin kuukauden välein ollut viihteellä ja mies samoin (siis eri aikaan, että lapsi on ollut toisen vanhemman kanssa kotona). Nyt kun sai ns ottaa takaisin noita raskauden aikaisia nössökuukausia niin tässä alkaa jo pikkuhiljaa olemaan valmis ihan pelkkiin koti-iltoihin. Enää ei tee mieli lähteä kavereiden kanssa viihteelle vaan saunaan ja nukkumaan :D
 
kuusi kertaa vuoden aikana ei ole paljon. mielestäni jokainen tarvitsee joskus omaakin aikaa, ei koko elämä voi pyöriä lasten ympärillä 24/7. tämä koskee siis sekä nuoria että vanhempia äitejä :D
 
No voi sissus sentään, joo on ollut kysyjä juhlimassa ei elokuvissa kuten minä käyn,SO WHAT??? Oli ollut kylpylässäkin miehensä kanssa,sinnekinkö olisi pitänyt vauva ottaa? Juu VOISI ottaa,mutta entäpä jos haluaa olla kahden miehen kanssa? Ja jospa miehen kanssa kahden mennään kavereita tapaamaan ja juhlimaan?? Miehenkö siis pitäisi jäädä lapsen kanssa?? Rajoittakaa nyt jo, 6 kertaa kyseisessä ajassa ei todellakaan ole paljon! vaikka miten käännätte ja väännätte,ei muuksi muutu! Ihme että toisilla on AINA kova tarve edes jollakin tapaa saada jotain negatiivista kuviosta esiin, jotain on ihan pakko saada muutettua!! Miksi on niin vaikea ymmärtää että toisilla voi olla tarve tehdä muutakin kuin tapittaa kotiseiniä välillä, ilman lasta? Mikä siitä tekee niin paheksuttavaa? No, siinä EI OLE mitään pahaa, eli vielä kerran:GO GIRL! HAVE FUN!
 
Ovatkin epäkypsiä lapsia tekemään, eihän siit olekaan kyse. En tosiaankaan suosittele kenellekään teinille äidin taakkaa harteille,sitä ehtii kantaa myöhemminkin. Mutta jos se mukula kerran on tehty, niin tehty mikä tehty, kysymys oli ONKO LIIKAA VUODESSA 6 KERTAA VIEDÄ MUKSU HOITOON???!!! Johon vastasin EI OLE! Aivan se ja sama toi ikäkysymys, nyt ei tosiaan kysytty soveltuvuutta äidiksi vaan äidin ulkonakäyntimäärien sopivuutta. Joten HALOOO??!! Jäikö tästä nyt vielä jollekin jotain epäselvää?? Minulla on kantani ja pysyn siinä, yksikään ei voi kirjoituksistani tuoda esiin yhtäkään epäjohdonmukaisuutta. Ja pysykää tytöt aiheessa, MINULLA ei ollut kysyttävää, se oli ihan joku toinen henkilö, ihan toisesta aiheesta.
 
Ja PS. minä en ole HAUKKUNUT ketään enkä mitään, vaan tuonut julki MIELIPITEENI asioista. Ne ovat minun omia faktojani.Joku 16 vuotias kun muksun tekee, tekee pöyristyttävän tyhmän tempun, mutta silti kyseinen 16 vuotias voi olla ihmisenä muuten vallan ihana. Eli "haukkunut..."??? Höpönhöpön!
 

Yhteistyössä