onko sellaisia sisustussuunnittelijoita, jotka...

oikeasti tekevät sisustuksia myös asiakkaan omista huonekaluista liittäen niihin uusia tekstiilejä, taulunkehyksiä yms?
Kun telkkariohjelmissa laitetaan aina ihan kaikki uusiksi ja mä en ymmärrä sitä.
Kun mä haluaisin joskun (haaveena on siis) saada sisustussuunnittelijan tänne meidän kotiin auttamaan mua esim. just verhoasioissa ja semmoisissa.
Mä pidän meidän huonekaluista, seinien väristä mutta siltikin se jokin omaa silmää hivelevä juttu vielä puuttuu..
Onko siis toiveeni mukaisia suunnittelijoita mistään saatavilla?
 
vieras
Mua aina huvittaa noissa telkkarin sisustusohjelmissa se, että mistään sähkölaitteista ei tule minkäänlaisia johtoja ja sähkölaitteet on aina sijoitettu epäkäytännöllisesti. :)
 
Tuikku
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Kyllä varmasti. Luulisin, että suurimmaksi osaksi sisustussuunnittelijan homma on hiukan pienimuotoisempaa kuin noissa tv-ohjelmissa, tuskin kaikki hakluavat kerralla koko kodin irtainta laittaa uusiksi.
Näin juuri. Suunnittelija tekee työn asiakkaan toiveiden pohjalta. Voit siis kertoa, mitä huonekaluja jää ja mitä lähtee, mitä värejä haluaisit esim. seiniin ja tekstiileihin. Suunnittelija tekee sitten ehdotuksen jonka voit halutessasi toteuttaa kokonaan, osittain tai ei ollenkaan, jos et ole tyytyväinen.
 
kokemusta on
Meillä sisustussuunnittelija teki suunnitelman olohuoneeseen. Käytiin yhdessä ensin läpi, mitkä on toiveet ja budjetti. Meillä tehtiin suunnitelma niin että vanhat verhot, sohvapöytä, sohvat ja nojatuolit jäi. Uusiksi suunniteltiin seinien väri, matto, kirjahylly ja tv-taso.

Kirjahyllyä ja tv-tasoa oltiin ostamassa joka tapauksessa ja suunnittelija antoi vinkit minkälaiset kannattaisi ostaa (päädyttiin ostamaan kylläkin eri merkkiset, mutta saman tyyliset). Myös ruokailutilan (yhteydessä olohuoneeseen) pöydän kokoon ja tyyliin saatiin vinkit. Myös valaistusta suunnittelija suunnitteli. Teki myös suunnitelman lipaston tyylille ja sijoittelulle (miten sen yhteyteen kannattaa sijoitella tuoli ja taulut), vaikka sanottiin että sen hankinta on edessä vasta myöhemmin. Suunnittelutyö maksoi 300 euroa, mikä oli mun mielestä ihan OK korvaus.

Kannattaa vertailla etukäteen suunnittelijan aikaisempia sisustustöitä (monilla on netissä esillä portfolioita), niin voit valkata sellaisen, jonka työt miellyttää silmää.
 
hei kiitos vastauksista =) ! Nyt mun pitää vielä markkinoida tää idea miehelle :whistle: Meillä tosiaan rempattu talo, ja oli aika selkee visio päässä mitä mihinkin tulee. Noh, nyt on uusittu sohva ja vaihdettu vähän järkkää, niin jotenkin vaan "jotain" puuttuu. Tauluja mä ainakin tahtoisin...voi että. Kai mun haaveet vielä käyvät toteen... :)
 

Yhteistyössä