Onko sellaisella ihmisellä huono itsetunto..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
joka löytää jonkun vaatteen jonka haluaa ostaa, ja kun ystävänsä on löytänyt myös saman vaatteen, tuskastuu että voi ei nytkö se ostaa sen sama.

Yrittää olla näyttämättä harmistustaan, mutta silti yrittää taivutella varovasti toista ettei ostaisi sitä.

Tunnen sen ihmisen sen verran hyvin, eikä hän osaa peittää tunteitaan minulta, eli näen kyllä että sillä elämä kaatuu jos menen ja ostan sen vaatteen.

ja kun hyvä ystävä luulen olevani, ja tiedän että tuo ihminen on hieman vaikea luonteeltaan, niin en sitten osta sitä vaatetta että hän saisi siinä loistaa. koska hänellä on sille hieman enemmän käyttöä kuin minulla.

Minulla on kyllä niin hyvä itsetunto että voisin kulkea vaikka täysin samanklaisissa vaatteissa, ja tietäisin silti olevani oma itseni, mutta hällä näköjään itsetunnon laatu vaikuttaa tähänkin.

Suoraan sanoen vituttaa, koska ihan itsekseni löysin tuon vaatteen, en niin että voi mä haluan samanlaisen!

Eiköhän sitäkin vaatetta valmisteta ihan sarjana, että varpilla kävelee vastaan joku muukin jolla samanlainen. Mä ainakin ostaisin, muutenkin shoppailen vaatteita joista _pidän_, en niin että "hei, hieno paita, mistä ostit, mäkin haluun" ja sitten jos kaverilla sattuu olemaan samanlaisia, niin so? Ei kiinnosta piirun vertaa :laugh: Jummarsitko? :hug: Painele ostamaan ja naati löydöstäsi :wave:

No mul on kyl hyvä itsetunto, mut en mäkään siitä kauheesti tykkää jos toinen heti tulee ja ostaa perässä samanlaisen (varsinki jos usein liikutaan yhessä ). Mut aiemmin se haittas tosin paljon enemmän.

Joo voisinhan mä sen ostaa, mutta en jaksa sitten sitä pettymystä minkä tuo ihminen antaa mun huomata, ja sitten se ei sitä ostakaan jne...

Siis en halua sille pahaa mieltä, mutta vituttaa silti.
Se on niin pinnallinen ihminen että ihan sääliksi välillä käy, ja siksi annan pitää vaatteensa. Tiedän ettei sillä ole hyvä olo vaikka sen vaatteilla ym kuvittelee saavansakin.
Mä löydän kyllä toisen vaatteen.

Ja kyse on siis talvitakista, joten olisi yhtäaikaa päällä ehkä joskus.

Äh, pitäkööt takkinsa. Mua vaan ihmetyttää miten voi olla noin huono itsetunto tai jotain että ihan silminnähden ahdistuu kun sille mainitsen että mä löysin just saman takin.

Ja just sitä mäkin ajattelin että kai niitä nyt muillakn on. =/

Ystäväsi suhtautuminen kuulostaa hiukan omalaatuiselta. Hän muuttunee aina vain mahdottomammaksi, ellei kukaan pistä hänelle hanttiin.
Minä ostaisin sen vaatteen, jos kerran siitä pitäisin. Ystäväni ovat ostaneet samanlaisia/ samantyyppisiä vaatteita kuin mitä minulla on ja päinvastoin. Makumme menevät usein niin hyvin yksiin. Olemme lähinnä naureskelleet asian kustannuksella.

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
No mul on kyl hyvä itsetunto, mut en mäkään siitä yhtään tykkää jos toinen heti tulee ja ostaa perässä samanlaisen (varsinki jos usein liikutaan yhessä). Mut aiemmin se haittas tosin enemmän.

Se on siis eri aikaan löydetty, en mä tiennyt että se aikoo ostaa samanlaisen.

Alkuperäinen kirjoittaja syksyinen:
No en tiedä onko huonoa itsetuntoa vai mitä, mutta en kyllä ymmärrä koko asiaa. Luulin, että nuo jutut jäi jonnekin yläasteelle mutta että aikuisenakin...

No niin mäkin. =/

Ja ostaisin sen kyllä koska haluan sen, mutta en tosiaan halua uolle ihmiselle sitä pahaa oloa, ja en kestä sitä "taakkaa" minkä se antaa sit mulle kun hän ei sitten varmaan sitä takkia ostaisi jos mä sen ostaisin. Ja muistais kyllä mainita siitä sitten mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Se on siis eri aikaan löydetty, en mä tiennyt että se aikoo ostaa samanlaisen.

Juu sit ymmärrän jo paremmin. Ja muokkasinkin omaa viestiä vähäsen ku tajusin et ei se kyl mua ennee niinkää hirmusti haittais. Se ol sillo lukioaikaan ku haittas tosi paljon. Mut eihä sille sit mitää voi jos eri aikaan ostais eikä tietäis, et toinenki on halunnu.

Kaverisi ei vain tykkää apinoinnista. Voi olla että olet aikaisemminkin ostanut samanlaisen mitä hän on ostanut ja nyt hän tietää että haluat hänen elämänsä ja se ärsyttää tyyliin.. "Mikset hanki omaa elämää ja omanlaisia vaatteita".

Tai sitten sillä on jäänyt teini-iän vaihde päälle ettei saa olla "samiksia" kun sellaisella touhulla on tietynlainen leima tyhmyydestä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja syksyinen:
No en tiedä onko huonoa itsetuntoa vai mitä, mutta en kyllä ymmärrä koko asiaa. Luulin, että nuo jutut jäi jonnekin yläasteelle mutta että aikuisenakin...

No niin mäkin. =/

Ja ostaisin sen kyllä koska haluan sen, mutta en tosiaan halua uolle ihmiselle sitä pahaa oloa, ja en kestä sitä "taakkaa" minkä se antaa sit mulle kun hän ei sitten varmaan sitä takkia ostaisi jos mä sen ostaisin. Ja muistais kyllä mainita siitä sitten mulle.

Eikös tuollaiselle käytökselle pitäis tehdä stoppi? Eihän se nyt käy päinsä, että jollakin on tuollainen "valta" käytössään ja kaikkien pitää varoa etteivät vaan pahoita ko ihmisen mieltä. Jonkun teistä nyt vaan pitää olla rohkea, oletko se sitten nyt sinä :) ja ostaa vaan se vaate mikä miellyttää myös sinua. Tuohan on aivan kuin uhmakkaan pikkulapsen käytöstä reaktioineen.

Alkuperäinen kirjoittaja pohtija:
Kaverisi ei vain tykkää apinoinnista. Voi olla että olet aikaisemminkin ostanut samanlaisen mitä hän on ostanut ja nyt hän tietää että haluat hänen elämänsä ja se ärsyttää tyyliin.. "Mikset hanki omaa elämää ja omanlaisia vaatteita".

Tai sitten sillä on jäänyt teini-iän vaihde päälle ettei saa olla "samiksia" kun sellaisella touhulla on tietynlainen leima tyhmyydestä.

Jooh, no mä en apinoi häntä. =)
Kyllä se taitaa olla tuo jälkimmäinen vaihtoehto. Ja hän on kyllä ostanut samanlaisia vaatteita kuin minä.

En voi muuttaa tuota ihmistä ja koska voin löytää paremman takin itselleni niin annan hänen säteillä omansa kanssa!

Yhteistyössä