onko seksiin pakottaminen eri asia kuin raiskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tähti:
olis kiva jos joku vastaisi...

Soita Tukinaisen auttavaan puhelimeen. Rikosuhripäivystys.
Luulisin että myös päivystyspuhelimessa osattaisiin vastata. (Tuo rikosuhri päivystys taitaa olla hyvin rajoitetusti auki ) ja pääsisit puhumaan siitä tilanteesta. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
olis kiva jos joku vastaisi...

Soita Tukinaisen auttavaan puhelimeen. Rikosuhripäivystys.
Luulisin että myös päivystyspuhelimessa osattaisiin vastata. (Tuo rikosuhri päivystys taitaa olla hyvin rajoitetusti auki ) ja pääsisit puhumaan siitä tilanteesta. :hug:

Kriisipäivystys,
puh. 0800-97899, ma-pe
klo 9-15, la-su klo 15-21, pyhinä ja niiden aattoina klo 15-21.

Kriisiapua seksuaalisen hyväksikäytön ja väkivallan kysymyksissä. Tietoa tukinaisen kriisityön palveluista.

Juristipäivystys,
puh. 0800-97895, ma-to
klo 13-16.

Tietoa ja neuvontaa seksuaalirikosasioissa. Henkilökohtaiset ajanvaraukset ja oikeusavustukset.

Juristipäivystys lähisuhdeväkivaltaa kokeneille, puh. 0800-97895, pe klo 9-13.

Tietoa ja neuvontaa lähisuhdeväkivaltaa koskevissa asioissa.

http://www.tukinainen.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=2

lisäys vielä edelliseen..
Kerroin silloin aikanaan asiasta ex-miehen äidille asiasta. Anoppi sanoi vain että"hahaha, pitäähän naisen miehensä tyydyttää". Silloin tunsin että minä olen toiminut väärin.. on oikeutettua että poikaystävä suuttuu, alkaa heittää tavaroita, haukkuu ja pitää minusta kiinni jollen tyttöystävänä anna hänelle. Hän petti minua useasti, minkä johdosta en kyennyt seksiin hänen kanssaan.. siitä kaikki sitten alkoi :( Näin jälkeenpäin oikein ärstyttää anopin "tuki" ja se etten osannut suhtautua asiaan oikein.

:( Käsittämätön anoppi. Eikä kai tarvitse miettiä miksi miehestä on tullut tuolainen jos oma äitikin on tuota mieltä. :kieh:

Hyvä että pääsit suhteesta pois. Kysy tuolta tukinaisen puhelimesta voitko nostaa vielä syytteen. Toivottavasti voit!

Voimia sinulle ja ap:lle :hug:

Luulin vihdoin, vihdoin löytäneeni suhteen mutta nyt n.vuoden seurusteltuani, huomaan nämä oudot asiat jotka pelottavat. Aluksi nautin siitä että kumppani niinkin paljon haluaa ja antaa läheisyyttä (/seksiä).
Nyt se on mennyt siihen että valittaa koko yön jos ei saa, on lyönyt kerran sängyn päätyyn nyrkillä, uhkaa lähteä sinä yönä (emme asu yhdessä), jos "en anna" valittaa että on jotenkin pakkomielle seksistä jos siis saa erektion mutta minä en haluakaan. On hänen ongelmansa (mutta minä kärssin) Ajattelin aluksi että ehkä se siitä, pahentunut on. Lähdin ulkomaille opiskelmaan ja miettimään asioita, sama draama toistui täälläkin missä hän vieraili. Jos emme harrasta seksiä, hän murjottaa monta päivää, puhuu kuin kakara, luottamukseni katoaa sen siliän tien mutta jotenkin palaa. Pelkään niin kovin yksin jääntiä (takana nuorempana kaksi suhdetta toinen n.5 v.missä mukana erilaista väkivaltaa, olin liian nuori ymmärtämän lähteä, ja toine narsistinen mies jonka älysin äkkiä lopettaa).Mutta taas??Ja itsetuntoni on madaltunut, olen masentunut ja kärsin pelkotiloista.
Muutenkin tuntuu ettei miehet oikeasti halua kuin seksiä, vaikka olen hyvin "perhe orientoinut" ja aina halukas rakentamaan suhdetta, rakastamaan.
No mutta, kaipaan hyviä mielipiteitä, tosin aivan samalta kuulostaaa kuin edellisten kirjoittajien.
Muutaman kerran olen sitten vihaisena antanut, nauttimatta pätkääkään ja hän on ollut kyllä pahoillaan ja jopa ihmetellyt mikä vaivaa..
välillä yulee niin kova viha etä tekisi mieli mennä ilmoittamaan raiskauksesta,

Luulin vihdoin, vihdoin löytäneeni suhteen mutta nyt n.vuoden seurusteltuani, huomaan nämä oudot asiat jotka pelottavat. Aluksi nautin siitä että kumppani niinkin paljon haluaa ja antaa läheisyyttä (/seksiä).
Nyt se on mennyt siihen että valittaa koko yön jos ei saa, on lyönyt kerran sängyn päätyyn nyrkillä, uhkaa lähteä sinä yönä (emme asu yhdessä), jos "en anna" valittaa että on jotenkin pakkomielle seksistä jos siis saa erektion mutta minä en haluakaan. On hänen ongelmansa (mutta minä kärssin) Ajattelin aluksi että ehkä se siitä, pahentunut on. Lähdin ulkomaille opiskelmaan ja miettimään asioita, sama draama toistui täälläkin missä hän vieraili. Jos emme harrasta seksiä, hän murjottaa monta päivää, puhuu kuin kakara, luottamukseni katoaa sen siliän tien mutta jotenkin palaa. Pelkään niin kovin yksin jääntiä (takana nuorempana kaksi suhdetta toinen n.5 v.missä mukana erilaista väkivaltaa, olin liian nuori ymmärtämän lähteä, ja toine narsistinen mies jonka älysin äkkiä lopettaa).Mutta taas??Ja itsetuntoni on madaltunut, olen masentunut ja kärsin pelkotiloista.
Muutenkin tuntuu ettei miehet oikeasti halua kuin seksiä, vaikka olen hyvin "perhe orientoinut" ja aina halukas rakentamaan suhdetta, rakastamaan.
No mutta, kaipaan hyviä mielipiteitä, tosin aivan samalta kuulostaaa kuin edellisten kirjoittajien.
Muutaman kerran olen sitten vihaisena antanut, nauttimatta pätkääkään ja hän on ollut kyllä pahoillaan ja jopa ihmetellyt mikä vaivaa..
välillä yulee niin kova viha etä tekisi mieli mennä ilmoittamaan raiskauksesta,

Älä mene ilmoittamaan raiskauksesta, vaan jätä se mies! Sanon kokemuksesta, että tuollainen mies ei muutu, ei sitten millään, koska hän ei koskaan tule ymmärtämään tekevänsä väärin. Ja sinulla on todellakin mahdollisuus parempaan. Itse olen kokenut seksuaalista väkivaltaa useammassa parisuhteessa ja luulin, että kaikki miehet ovat sellaisia, että tulevat ilkeiksi ja aggressiivisiksi jos eivät saa seksiä. Että vika on minussa, kun en vaan halua tarpeeksi. Nyt seurustelen aivan ihanan, empaattisen ja NORMAALIN miehen kanssa, joka ei koskaan milläänlailla painosta minua eikä pakottaisi minua mihinkään, mitä en halua. Hänen kanssaan ei koskaan tarvitse pelätä.

Itkettää ajatella miten monta vuotta tuhlasin huonoissa suhteissa ja miten annoin tallata itsetuntoni sekä vuosiksi viedä minulta kokonaan kyvyn nauttia seksistä.

Seksiin painostaminen / kiristäminen / uhkailu / pakottaminen millä tahansa fyysisellä tai psyykkisellä keinolla on aina hyväksikäyttö ja jonkinasteinen raiskaus, jos se tapahtuu vastoin uhrin tahtoa, olit sitten parisuhteessa tai et. Myös kaikki em. keinot ja niiden käyttäminen on Suomen lain mukaan rangaistavaa. Nostakaa hyvät ihmiset niitä syytteitä, niin saadaan nämä ääliöt pois lukkojen taakse (kunhan ovat tarpeeksi monta kertaa rikoksensa uusineet) pilaamasta meidän yhteiskuntaa. Ajatelkaa tulevia lapsianne, jos he joutuisivat samanlaisten hyväksikäyttäjien uhreiksi, ja kukaan ei nostaisi syytteitä. Kaikki raiskarit vankilaan kiitos.

Yhteistyössä