onko seksi oikeasti tärkeää parisuhteessa?

  • Viestiketjun aloittaja anis
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
No ehkä niinkin, mutta jos mun pitäisi aina valita noista yksi ja seksi, esimerkiksi Luottamus vai Seksi, vastaisin Luottamus. Rakkaus vai Seksi, vastaisin rakkaus. Eli näin niitä voi kuitenkin tarkastella myös erikseen.
Seksiä voi olla ilman rakkautakin, mutta jos on rakkautta niin on seksiäkin.
Onko jollain mennyt nyt ohi? Mä olen listannut seksin vain parisuhteen häntäpäähän, en jättänyt sitä kokonaan pois. Musta se on kuitenkin vain hyvin pieni osa parisuhdetta.
Enhän mä muuta ole väittänytkään, samaa mieltä itekin olen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
No ehkä niinkin, mutta jos mun pitäisi aina valita noista yksi ja seksi, esimerkiksi Luottamus vai Seksi, vastaisin Luottamus. Rakkaus vai Seksi, vastaisin rakkaus. Eli näin niitä voi kuitenkin tarkastella myös erikseen.
Seksiä voi olla ilman rakkautakin, mutta jos on rakkautta niin on seksiäkin.
Onko jollain mennyt nyt ohi? Mä olen listannut seksin vain parisuhteen häntäpäähän, en jättänyt sitä kokonaan pois. Musta se on kuitenkin vain hyvin pieni osa parisuhdetta.
Mutta on osa sitä kuitenkin,ja on siis samalla tärkeää.Vaikka olisikin ei niin tärkeää kuin esim luottamus.

Onhan se hyvä osata tarkastella asioita erikseen,mutta miksi.Joku asia voittaa aina,onko ne muut sitten sama heittää pois.Ei.
Mutta kun aloituksen kysymys kuului; Onko seksi tärkeää parisuhteessa ja kuinka tärkeää? Ja mä listasin sen häntäpäähän. Koska tämän kysymyksen puitteissa sitä piti tarkastella niin.
 
On se tärkeää. Niinku joku viisas sanoi, että kun seksi toimii, se muodostaa 10% parisuhteesta ja kun se ei toimi, se muodostaa suhteesta 90%.
Me emme ole mieheni kanssa olleet kuin pari vuotta yhdessä. Molemmilla on samanlaiset arvot, tärkeintä meille on perhe, läheisyys, yhteiset harrastukset yms. mutta seksiäki oli alkuun useammankin kerran päivässä. Nyttemmin näinkin lyhyen yhdessäolon jälkeen seksiä on yleensä viikon verran pari kertaa päivässä ja loput 3 viikkoa erittäin harvoin, hyvä jos edeas kerran viikossa. Tähän vaikuttavat todella pahasti ristiin menevät työajat sekä vuorokausi rytmi, mies menee nukkumaan klo. 21 ja minä aikaisintaan klo. 24, vuoroista riippumattta. Miestä tämä ei vaivaa eikä harrasta edes itsetyydytystä paussin aikana. Its pystyisin fyysisesti olemaan helposti tällaiset ajat ilman seksiä, mutta henkisesti ahdistaa: Pelkään, ett'ä parisuhde jotenkin kärsii siitä ja mieluummin kärtän mieheltä väkisin seksiä kuin otan sen riskin että hän on puutteessa ja pettää minua tai kyllästyy.
 
seppo
seksiä korostetaan muutenkin aivan liikaa tässä yhteiskunnassa ja väärällä tavalla. seksi on liian yliarvostettu juttu. rakastan vaimoani ja en töki häntä kepilläni. välitän ja rakastan häntä muilla tavoin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja seppo:
seksiä korostetaan muutenkin aivan liikaa tässä yhteiskunnassa ja väärällä tavalla. seksi on liian yliarvostettu juttu. rakastan vaimoani ja en töki häntä kepilläni. välitän ja rakastan häntä muilla tavoin.
:LOL: hiih
 
viivii
Onhan se tärkeää, mutta mielestäni ei voi sanoa, että ilman seksiä parisuhde on kaverisuhde. En tunne lainkaan samanlaista rakkautta kavereitani kohtaan kuin mitä miestäni kohtaan. Ei se ainoa erottava tekijä ole seksi. Mies on totta kai paljon tärkeämpi kuin kaverit, ei seksin puuttuminen sitä asiaa muuttaisi.
 
resiina
Meillä seksi ja seksuaaliset asiat ovat olleet sivussa jo pitkään puolison pitkäaikaissairauden vuoksi. Tuntuu pahalta lukea kommentteja, jossa yksioikoisesti vain todetaan parisuhteemme muuttuneen kaverisuhteeksi. Huomaa, ettei kokemusmaailmaa seksittömyydestä tai koko seksuaalisuuden puutteesta ole laisinkaan. Muistuttaisin kuitenkin, että näin voi käydä kenelle tahansa, meillekin elämänmuutos tuli aivan yllättäen. Voisi monella mieli muuttua, kun eläisi tätä omana todellisuutenaan. Tai sitten ei, jotkut varmasti jättäisivät sairaan puolisonsa, koska mitäpä seksittömällä kumppanilla enää tekee.

Arvovalintojahan nämä ovat: muokkaanko omaa käsitystäni tyydyttävästä parisuhteesta kumppanini mukaan, vai vaihdanko uuteen kun joki "ehdoton" osa-alue alkaa mättää. Koenko kumppanini ainutlaatuisena yksilönä, joka ei ole korvattavissa puutteistaan huolimatta vai koenko eron tarpeelliseksi aina kun oman listan kohdat eivät toisessa täyty?

Jollain tapaa koen suhteemme jopa olevan vahvempi nyt ilman seksuaalisuutta kuin sen kanssa. Olemme joutuneet käsittelemään todella kipeitä ja vaikeita asioita ja pohtimaan kuinka tärkeä toinen viime kädessä itselle on.
 
jansku
Seksi on suhteessa tärkeää. Itselleni jopa niin, että ilman sitä ei tulisi mitään. Toki olen vasta 25-vuotias ja suhteessa 6 vuotta, mutta luulen tuntevani itseni jo tarpeeksi hyvin tietääkseni. Nautinnon antaminen ja saaminen omalta kullalta lujittaa ja syventää suhdetta. Lisäksi se on yksi maailman luonnollisimmista asioista kahden toisiaan rakastavan ihmisen välillä, joten höpöhöpö kaikille "nykyään seksiä korostetaan liikaa"-jutuille. Tämä nyt sitten vain oma henkilökohtainen näkemykseni, ed. mainittu pitkäaikaissairaus ynm. seksuaalista kanssakäymistä vähentävät asiat ovat pointti erikseen.
 
NaSDaQ
Alkuperäinen kirjoittaja jansku:
Seksi on suhteessa tärkeää. Itselleni jopa niin, että ilman Tämä nyt sitten vain oma henkilökohtainen näkemykseni, ed. mainittu pitkäaikaissairaus ynm. seksuaalista kanssakäymistä vähentävät asiat ovat pointti erikseen.
Miten se on asia erikseen? jos seksi on tärkeää (tai tärkeintä) ei pitäisi olla väliä mistä syystä se on jäänyt pois. Kun ei pysty niin ei täytä kriteereitä

 
jansku
Alkuperäinen kirjoittaja NaSDaQ:
Alkuperäinen kirjoittaja jansku:
Seksi on suhteessa tärkeää. Itselleni jopa niin, että ilman Tämä nyt sitten vain oma henkilökohtainen näkemykseni, ed. mainittu pitkäaikaissairaus ynm. seksuaalista kanssakäymistä vähentävät asiat ovat pointti erikseen.
Miten se on asia erikseen? jos seksi on tärkeää (tai tärkeintä) ei pitäisi olla väliä mistä syystä se on jäänyt pois. Kun ei pysty niin ei täytä kriteereitä
Tarkoitin tässä sitä, että jos mieheni yhtäkkiä sairastuisi ja kävisi esim. läpi kovia hoitoja jotka vaikuttaisivat fyysiseen ja henkiseen kykyyn ja haluun, niin tottakai se on eri asia. En ole tällaista kokenut joten päälähtökohtani mielipiteelleni muodostuu parisuhteesta terveen miehen kanssa. Luulen pystyväni elämään suhteessa jossa seksi olisi hyvin vähäistä jos olosuhteet sitä yhtäkkiä vaatisivat, varma en kuitenkaan ole. Ehkä pimahtaisin säännöllisin väliajoin puutteesta :D
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Ei seksiä-----------> ei suhdetta
Mä ajattelen myös näin mustavalkoisesti vaikka nainen olenkin. Pitää kuitenkin ottaa myös huomioon että on myös paljon muitakin asioita mitä ilman parisuhdetta ei ole.
 
Seksi ei ole tärkeä asia silloin jos sitä on molemmille riittävästi. Minusta parisuhde voi voida aivan loistavasti ilman seksiäkin, jos molemmat ovat tyytyväisiä tilanteeseen. Voi sitä hellyyttä ja läheisyyttä osoittaa myös monella muulla tavalla, sellaista siis mitä kaverin kans ei tehdä :whistle:
 
Meizi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja se on turhaa:
ei ole. rakkaus on tärkeämpää!!
Mitä se rakkaus sitten oikein on?
Mun mielestä parisuhteeseen kuuluva rakkaus sisältää seksiä.
Rakkaus on tunne. Seksi on toimintaa. Noin karkeasti ottaen. Rakkauteen voi kuulua seksi ja seksiin voi kuulua rakkaus, mutta jos on pakko erotella niin noin sen erottelen.
 
zxc
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
Seksi ja rakkaus taas mun mielestä ihan eri tasolla keskenään, hyväkään seksi ei ole koskaan parempaa kuin tasaveroinen rakkaus.
Eihän ne toisiaan sulje pois! Tasaveroiseen (?) rakkauteen kuuluu hyvä seksi.
En tarkoittanutkaan, että seksi ei kuuluisi parisuhteeseen, mutta voin listata ainakin 10 asiaa hyvästä parisuhteesta ennen seksiä. Seksi on seksiä, mutta rakkaus on mielestäni ihan eri juttu, ja toista voi rakastaa, vaikkei koskaan harrastaisi seksiä tämän kanssa.
Toki toista voi rakastaa ilman seksiä (isää, äitiä, ystävää, siskoa...), mutta ei parisuhteessa. Minun mielestäni seksi kuuluu aika keskeisenä osana parisuhteeseen. Taukoja voi olla.
Kyllä mä olen ainakin rakastunut tässäkin parisuhteessa ennen kuin on ollut minkäänlaista seksuaalista kanssakäymistä. Entäs ihmiset jotka odottaa avioliittoon? Rakastaa toisiaan vaikka 5 vuotta ennen kuin harrastavat seksiä?
Tuossa vaiheessa se kaverisuhde muuttui parisuhteeksi.
5vuotta rakastettiin ilman seksiä,ja harrstettiin seksi seksinä muiden ihmisten kanssa.
Täh? Siis ne jotka seurustelevat 5 vuotta ja odottavat avioliittoon ennen kuin harrastavat seksiä keskenään, harrastavat sitä 5 vuotta muiden kanssa? Tai ovat parisuhteessa sitten vasta hääyön jälkeisenä aamuna?
 
ON TÄRKEÄÄ
erittäin tärkeää mun mielestä .Mikä elämä se sellainen on ettei seksi suju oman ukon kanssa, vieraisiinhan siinä olisi lähdettävä ja ero edessä. Ei, en voisi kuvitella itseäni suhteeseen missä seksi ei toimisi tai sitä ei olisi lainkaan.
 

Yhteistyössä