Pidän sinua erittäin tyhmänä ja itsekkäänä ihmisenä, joka ei kunnioita toisia. Siis mikäli naurat aloitukselle.Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Miksi koet loukkauksena? Ajattele mieluummin niin, että kaverisi ehkä yliarvioivat kykysi ymmärtää sellaistakin tekstiä, joka ei ole virheettömästi kirjoitettu.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä koen suurena henkilökohtaisena loukkauksena, mikäli kaverini kirjoittavat sähköpostilla, mesessä tai tekstareilla esim. "lähdetkö aamu palalle?" tai "lainaatko video kasetteja?". Typot on sitten asia erikseen ja niitä tulee väkisinkin mesettäessä.
Pidä ihan rauhassa vaan etpä säkään liiemmilti toisia kunnioita, kun heitä täällä tyhmiksi haukutAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Pidän sinua erittäin tyhmänä ja itsekkäänä ihmisenä, joka ei kunnioita toisia. Siis mikäli naurat aloitukselle.Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mutta mä en sentään käytä noita kakaramaisia hymiöitä.Alkuperäinen kirjoittaja chef:Pidä ihan rauhassa vaan etpä säkään liiemmilti toisia kunnioita, kun heitä täällä tyhmiksi haukutAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Pidän sinua erittäin tyhmänä ja itsekkäänä ihmisenä, joka ei kunnioita toisia. Siis mikäli naurat aloitukselle.Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei se silti poista sitä, ettet itsekin olisi epäkunnioittavaAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta mä en sentään käytä noita kakaramaisia hymiöitä.Alkuperäinen kirjoittaja chef:Pidä ihan rauhassa vaan etpä säkään liiemmilti toisia kunnioita, kun heitä täällä tyhmiksi haukutAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Pidän sinua erittäin tyhmänä ja itsekkäänä ihmisenä, joka ei kunnioita toisia. Siis mikäli naurat aloitukselle.Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei todellakaan välttämättä tyhmyyttä, onhan myös lukihäiriöisiä ihmisiä, ja osaaminen riippuu varmaankin myös koulutuksesta ja koulumenestyksestä. Kyllä yhdyssanavirheet minuakin hämäävät- joskus naurattavat ja toisinaan ärsyttävät. Samoin oikeinkirjoitusvirheet tuntuvat jopa uskomattomalta, siis että kirjoitetaan enään, siittä, aikas, viellä, erinlainen, gollagekangas, fliitsi, sydämmellinen, piirrustus jne.Alkuperäinen kirjoittaja amanda:Kun ei osata/viitsitä/vaivauduta kirjoittaa yhdyssanoja oikein? Kun ei viitsitä tekstiä tarkistaa virheiden osalta ennen sen lähettämistä?
Minä pidän yhdyssanoja osaamattomia automaattisesti tyhminä ja itseään täynnä olevina, jotka eivät arvosta lainkaan tekstinsä lukijoita ja vastaanottajia. Tekstin tarkistaminen on myös toisten huomioonottamista.
Korjaan, siis tuntuvat uskomattomilta .Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Ei todellakaan välttämättä tyhmyyttä, onhan myös lukihäiriöisiä ihmisiä, ja osaaminen riippuu varmaankin myös koulutuksesta ja koulumenestyksestä. Kyllä yhdyssanavirheet minuakin hämäävät- joskus naurattavat ja toisinaan ärsyttävät. Samoin oikeinkirjoitusvirheet tuntuvat jopa uskomattomalta, siis että kirjoitetaan enään, siittä, aikas, viellä, erinlainen, gollagekangas, fliitsi, sydämmellinen, piirrustus jne.Alkuperäinen kirjoittaja amanda:Kun ei osata/viitsitä/vaivauduta kirjoittaa yhdyssanoja oikein? Kun ei viitsitä tekstiä tarkistaa virheiden osalta ennen sen lähettämistä?
Minä pidän yhdyssanoja osaamattomia automaattisesti tyhminä ja itseään täynnä olevina, jotka eivät arvosta lainkaan tekstinsä lukijoita ja vastaanottajia. Tekstin tarkistaminen on myös toisten huomioonottamista.
Itseasiassa lukihäiriö on hahmotushäiriö. Eräänlaista tyhmyyttä. Onko sillä väliä? Ei. Mutta mua jotenkin huvittaa aina kun puhutaa, että jollain asialla ei ole yhteyttä älykkyyteen jos se on luki/hahmotushäiriö. No, mihin sitten? Mitä älykkyys on jollei hahmottamista. Mutta tajusin pointtisi ja olen samaa mieltä.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Ei todellakaan välttämättä tyhmyyttä, onhan myös lukihäiriöisiä ihmisiä, ja osaaminen riippuu varmaankin myös koulutuksesta ja koulumenestyksestä. Kyllä yhdyssanavirheet minuakin hämäävät- joskus naurattavat ja toisinaan ärsyttävät. Samoin oikeinkirjoitusvirheet tuntuvat jopa uskomattomalta, siis että kirjoitetaan enään, siittä, aikas, viellä, erinlainen, gollagekangas, fliitsi, sydämmellinen, piirrustus jne.Alkuperäinen kirjoittaja amanda:Kun ei osata/viitsitä/vaivauduta kirjoittaa yhdyssanoja oikein? Kun ei viitsitä tekstiä tarkistaa virheiden osalta ennen sen lähettämistä?
korjaan "puhutaan" Ja varmasti paljon muutakin lukihäiriötä siellä seassa.Alkuperäinen kirjoittaja mk:Itseasiassa lukihäiriö on hahmotushäiriö. Eräänlaista tyhmyyttä. Onko sillä väliä? Ei. Mutta mua jotenkin huvittaa aina kun puhutaa, että jollain asialla ei ole yhteyttä älykkyyteen jos se on luki/hahmotushäiriö. No, mihin sitten? Mitä älykkyys on jollei hahmottamista. Mutta tajusin pointtisi ja olen samaa mieltä.Alkuperäinen kirjoittaja hmm:Ei todellakaan välttämättä tyhmyyttä, onhan myös lukihäiriöisiä ihmisiä, ja osaaminen riippuu varmaankin myös koulutuksesta ja koulumenestyksestä. Kyllä yhdyssanavirheet minuakin hämäävät- joskus naurattavat ja toisinaan ärsyttävät. Samoin oikeinkirjoitusvirheet tuntuvat jopa uskomattomalta, siis että kirjoitetaan enään, siittä, aikas, viellä, erinlainen, gollagekangas, fliitsi, sydämmellinen, piirrustus jne.Alkuperäinen kirjoittaja amanda:Kun ei osata/viitsitä/vaivauduta kirjoittaa yhdyssanoja oikein? Kun ei viitsitä tekstiä tarkistaa virheiden osalta ennen sen lähettämistä?
Jopas on sisällötöntä elämä, kun pitää tollaisista asioista ihan ärsyyntyäAlkuperäinen kirjoittaja haha:Mutta kun olen huomannut myös lehtien ja kirjojen sisältävän paljon kirjoitusvirheitä. Mm. tänään luin kirjan, jossa varmaan joka toisessa lausessa oli virhe, ja se ärsytti todella paljon.Alkuperäinen kirjoittaja MB:No jo jaksaa olla pienestä pinna kireällä, jos tästä puhekielisestä tekstistä jaksaa kielioppivirheitä eritellä. Huhhuh, kyllä lopettaisin koko palstan lukemisen ja keskittyisin lehtiin ja kirjoihin.
Ei se ole elämänsisällöstä(kään) kiinni. Kuten tässä ketjussa on mainittu, se häiritsee lukijaa, koska tekstiä on vaikea lukea. Myös omalla kohdallani mietin kirjoittajan sivistystasoa sekä sitä, etteikö hän todellakaan ota lukijoita huomioon.Alkuperäinen kirjoittaja hahaa:Jopas on sisällötöntä elämä, kun pitää tollaisista asioista ihan ärsyyntyä
Mä luultavasti yliarvioin palstalaisia. Tai siis en ole ajatellut, että mun pitää kirjoittaa asuntokauppa eikä asunto kauppa, jotta lukija ymmärtäisi kirjoittamani.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei se ole elämänsisällöstä(kään) kiinni. Kuten tässä ketjussa on mainittu, se häiritsee lukijaa, koska tekstiä on vaikea lukea. Myös omalla kohdallani mietin kirjoittajan sivistystasoa sekä sitä, etteikö hän todellakaan ota lukijoita huomioon.