Onko se todellakin ihan hirmuisen vaikeaa juoda se sokerilitku

• Viestiketjun aloittaja Unto
  • Ensimmäinen viesti
Unto
pullollinen? Sokerirasituskokeessa siis.

Minulla sokerirasitus rv. 28+4 ja mietin että tuleekohan siitä kuinka paha olo. Th. sanoi että maistuu joidenkin mielestä kokikselle. 0,33l pullo.

Ei ole vaikeaa. Joissakin paikoissa voi valita juoko kylmänä vai huoneenlämpöisenä ja juoko semmoista hiilihapottoman kolan makuista "ohutta" juomaa vai paksumpaa, ikäänkuin nektarin tapaista juomaa. Minun oli helpoin juoda se kylmä hiilihapoton kola. Kolmessa erässä.

d
se on hieman kuin väljähtynyttä kokista. Ei mitään herkkua, mutta kyllä se alas menee. Tuo 12 tunnin paaston jälkeen juotu makea juoma vaan tahtoo aiheuttaa huonon olon.

Ammattilainen
Kyl sen juotua saa, varsinkin jos tykkää colajuomista. Mut tosiaan sen testin jälkeen voi tulla paha olo. Kannataa ottaa ajotain syötävää mukaan, etvo syödä sit ihan heti kun saa.

No ei ole...se maistuu lähinnä coca colalle, eikä mulle ole ikinä tullut pahaa oloa tms. Ja 6 kertaa olen ollut jo sitä litkua lipittämässä.

Paljon enemmän mun ärsytti istua sen 2 tuntia paikoillaan vailla mitään tekemistä (oli mulla kirja mukana mutta kuitenkin) kuin se litkun juonti.

raskausdiabeetikko

Muakin peloteltiin sillä. Aika makeeta litkua, mutta ei mitenkään mahdotonta. Vähän sellasta väljähtynyttä paksua kokista.

Toisessa raskaudessa join taas ja ihan kuin sitä olisi kehitelty? Tiedä sitten, mutta mun mielestä se maistui paremmalta, mitä ekalla kerralla. Ja kun pitää paastota, niin musta se tuntu ihan hyvältäkin, että sai jotain suuhunsa. Tsemppiä! :)

vieras
Minulla ollut pari kertaa ei maustettua versiota, sitä oli vaikeampi juoda kuin sitä "cokista" joka maistuu hiilihapottomalta kolalta. Mutta kun ei liikaa ala niitä makustelemaan niin kyllä ne alas saa.

Mä jouduin pakottaan itseni siihen, puski takaisin kokoajan mutta sain sen sit kuitenkin ihan kunnialla alas vaikka sen juomisen jälkeenkin piti tosissaan keskittyä että ei oksenna.

En itse löytänyt siitä mitään yhtäläisyyttä coca colan kanssa.

muoks. Mulla oli siis sitä tummaa litkua.

pystyy
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Ihanko rupeaa oksettamaan? :eek:

Tuolla kuulema pääsee kyllä pitkälleen kunhan kertoo jos tulee huono olo.
Ei minua ainakaan ruvennut ollenkaan oksettamaan. Minua rupesi vähän sen litkun jälkeen huimaamaan ja pyörryttämään ja tuli muutenkin sellainen tosi heikko olo, mutta pääsin sitten kyllä lepäilemään lepohuoneeseen.

kk
En tiedä onko litkuja erilaisia, mutta minulla se oli paksua, kirkasta melkein tahnaa joka maistui siis ihan sokerille, ei tosiaan millekään kokikselle. Itsellä teki tiukkaa saada se alas, terkka hoputti vieressä että juo juo. Kerran meinasi nousta ylös ja kaoin jo aika lailla mutta sain pidettyä sisällä.

Yksvaan
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Mulle ei ole koskaan tehnyt vaikeaa. Oli jo niin kamala janokin kun ei voinut 12h syödä tai juoda. Meni janojuomana alas.
Kävin viime perjantaina ja ihan sama juttu, meni yhtäsoittoa alas pelkkään janoon.
Sen lisäksi että se on mun mielestä hyvää.
Vituttaa vaan se oottaminen siellä.

Terveyskeskuksessa ei ole erikseen lepohuonetta, vaan tulevat äidit joutuvat oleilemaan käytävällä. Minä olen heille usein sanonut, että saavat mennä toiseen kuvaushuoneeseen loikoilemaan, jos siltä tuntuu. Yleensä he eivät käytä sitä mahdollisuutta hyväkseen, mutta onhan se rauhoittavaa tietää, että se on olemassa.

Yhteistyössä