Onko se todella MUN TEHTÄVÄ keskustella ja olla kärsivällinen ton mielenterveyspotilaan kanssa, joka häiriköi koko naapurustoa??

Alkuperäinen kirjoittaja Nepsutin:
Oiskos teidän kaupungilla sellaista sosiaali-isännöitsijää? Olisikohan siitä jotain apua..
En oo ainakaan kuullut moisesta.. Mutta mietin, että pitäiskö tehdä tähän väliin sellainen liike, että ennen sitä palaveria soittais tonne sos.puolelle (mitä ikinä se tarkoittaakin käytännössä, tai ketä...) ja kertois tästä tädistä, ja että elämä sen kanssa on mitä on...?

Stressaa...mennä sinne. Koska se on niin pihalla se nainen, että se on jaellut täällä jopa tappouhkauksia ihmisille. Ja sitten mut laitetaan keskustelemaan sen kanssa, koska isännöitsijä tarvitsee dokumenttia eteenpäinvietäväksi. Siis oikeasti, helvettiäkö se on mun velvollisuuteni keskustella mielenvikaisten kanssa, ihan vaan kiitoksena siitä, että se on mua kolme vuotta jo häirinnyt?!?!?! |O :|

Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:
jospa sitä näyttöä saisitte siellä palaverissa, jos tämä nainen kimpaantuu. pysy sinä rauhallisena. sinuahan ei epäillä tai syytetä mistään.
Juu, mä en aio sanoa mitään muuta, kuin että se on häirinnyt meitä jo kolme vuotta, ja asiassa on varsin monta todistajaa. En niin mitään muuta. Koska isännöitsijä tietää, että tää homma on nyt LOPPU. Ja se lähtee käräjille, ellei tämä tällä selviä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Stressaa...mennä sinne. Koska se on niin pihalla se nainen, että se on jaellut täällä jopa tappouhkauksia ihmisille. Ja sitten mut laitetaan keskustelemaan sen kanssa, koska isännöitsijä tarvitsee dokumenttia eteenpäinvietäväksi. Siis oikeasti, helvettiäkö se on mun velvollisuuteni keskustella mielenvikaisten kanssa, ihan vaan kiitoksena siitä, että se on mua kolme vuotta jo häirinnyt?!?!?! |O :|
Siis mitä mitä? Sinäkö sinne palaveriin olet menossa - mites isännöitsijä...? Mun mielestä sä olet osasi tehnyt sillä että olet isännöitsijän tietoon tuonut näitä epäkohtia (ja ilmeisesti näin ovat tenheet muutkin), ja nyt sais sitten isännöitsijä alkaa hoitaa hommiaan ja ruveta neuvottelemaan asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis mitä mitä? Sinäkö sinne palaveriin olet menossa - mites isännöitsijä...? Mun mielestä sä olet osasi tehnyt sillä että olet isännöitsijän tietoon tuonut näitä epäkohtia (ja ilmeisesti näin ovat tenheet muutkin), ja nyt sais sitten isännöitsijä alkaa hoitaa hommiaan ja ruveta neuvottelemaan asiasta.
Samaa mieltä kanssas, saatana. Mut kun ei. Kun isännöitsijä ei "voi kävellä sosiaalitanttojen yli" itekseen, vaan tarvii siihen jotain dokumenttia ja tämmösen palaverin. Omien sanojensa mukaan. Ja auta armias, sen on paras nyt sit olla näin, koska seuraavaksi asiaa vie eteenpäin sitten jo asianajaja, en enää minä, mä en enää jaksa saatana tuhlata aikaani tähän, kun tämä kuuluu sen isännöitsijän hommiin - se saa palkkaa tästä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Samaa mieltä kanssas, saatana. Mut kun ei. Kun isännöitsijä ei "voi kävellä sosiaalitanttojen yli" itekseen, vaan tarvii siihen jotain dokumenttia ja tämmösen palaverin. Omien sanojensa mukaan. Ja auta armias, sen on paras nyt sit olla näin, koska seuraavaksi asiaa vie eteenpäin sitten jo asianajaja, en enää minä, mä en enää jaksa saatana tuhlata aikaani tähän, kun tämä kuuluu sen isännöitsijän hommiin - se saa palkkaa tästä!
kuttukaa sinne palaveriin jonnekki piiloon myös sossuntantta kuuntelemaan niin saatte tarvittemanne todisteet.

vieras
No pitäishän sillä olla dokumenttia, jos kerran asiasta on monesti ja useamman toimesta valitettu...? Ja juu, ymmärrän kyllä hyvin että menet viimeisenä keinona sinne mukaan, harmittaa vaan sun puolesta jos isännöitsijä on niin vellihousu että tarvitsee mukaansa "takapirun" sanomaan ne ikävät asiat ääneen. Sinuna laittaisin kyllä taloyhtiön hallitukselle vähän noottia asiasta, kun isännöitsijä selkeästi laiminlyö omia velvollisuuksiaan (ja on laiminlyönyt jo jonkin aikaa, kun ei ole asiaan aiemmin puuttunut).

Tsemppiä kuitenkin ja tule kertomaan miten asiassa kävi!

Thanks. Mä tuun ilmottelemaan :) En mä tiedä miksi tämä on olevinaan niin tarpeellinen palaveri, koska se helvetin äijä on seissyt tossa eteisessä kuulemassa kun toi akka riehuu naapurissa, ja talonmies on todistanut sen harhakohtauksia. Että tämä on aivan tasan se viiminen naula arkkuun sitten mun osaltani, seuraavaksi isännöitsijä hoitaa asiaa sitten lakimiesten kanssa. Ja juu, vellihousuhan se on, siitä tää kaikki...kun hän ei kykene asettumaan sossutätejä 'vastaan', koska sossutädit on ton asunnon tolle akalle aikanaan hoitaneet.

Jaha. Isännöitsijä soitti, että tää naapurin potilas pisti tekstiviestin, ettei hän tulekaan. En mä tiedä, että mitä helvettiä tästä taas ajattelis. I sano, että soita sitten tai paa viestiä, kun se hakkaa seuraavaks. Joo, hyödyttää vissiin taas.

Voi vittu miten saamaton isännöitsijä teillä on :headwall: Hmm oisko vuokralaisellekkin jotain saman tyylistä kuin kuluttajaneuvoja mul tuli vaan mieleen johon voisi ottaa yhteyttä. Ei tuosta mitään tule.

Täälläkin tuosta mun viereisessä asunnossa asukkaat ei kauan viihdy heidän ihanan alakerran naapurin takia. :hug: Voimia

Hei,

Piti ihan rekata itsensä tänne kun löysin tämän todella hyvän keskustelun mielenterveyshäiriöisestä naapurista ja isännöitsijän toimettomuudesta hänen kohdallaan. Yllättäen myös VVO kyseessä joka muuten on pitänyt meistä vuokaralaisista kyllä hienoa huolta.

Meillä isännöitsijä uhkaa jo muita varotuksella kun jatkuvasti soittelemme häiriökäyttäytyjästä hänelle, hän vain sanoo että on täysin kyllästynyt tähän juttuun. Olemme myös tehneet 3 kuukautta sitten 10 kämpän allekirjoittaman häiriöilmoituksen jonka seurauksena isännöitsijä kertoo käyneen asukaskäynnillä häirikön luona ja keskustelleensa asukasrauhan palauttamisesta.

Kyseinen asukas huutelee pihalla tappouhkauksia ainakin kolmelle ihmiselle, uhannut mennä sorkkaraudalla erään toisen kotiin koska tämä puuttuu muka hänen asioihinsa jatkuvasti. Oikeasti tämä asukas kehotti herraa menemään kotiinsa koska hän aiheutti alaovellamme häiriötä yrittäen huitaista toista asukasta turpaan, kyseinen tapaus myös videolla ja isännöitsijälle on mennyt tiedoksi videolinkkeineen.

Minua uhannut tappamisella tyttäreni läsnäollessa kun olimme palaamassa kaupasta, sen jälkeen huutanut korvaani kovaa PÖÖ! Lähtenyt kotiinsa vasta kun aloin huutamaan apua. Hän herjaa ja keksii mitä ihmeellisimpiä tarinoita joita sitten huutelee pihalla kovaan ääneen. Esimerkiksi toissaviikolla huusi avokilleni kovaan ääneen että avovaimosi käy panemassa exäänsä hänen pyöräkellarissaan.

Näitä tapauksia on nyt kahdenkin viikon aikana niin paljon että siitä tuli 2-sivuinen kirjelmä isännöitsijälle.kaipa sen laitamme taas menemään vaikka edelliseenkään ei reagoitu sen kummemmin.

Nyt isännöitsijä laittoi meille postia että järjestämme pihalle palaverin tämän pitkään jatkuneen eripuran johdosta kaikkien osallisten kesken. Hän ei niinkuin millään käsitä että kyse ei sinällään ole eripurasta vaan että täällä on suuri osa asukkaista oikeasti peloissaan ja suuren stressin alla tämän herran jatkuvasta terrorista. Melko huvittavaa että me joudumme nyt sitten pihalle hieromaan SOPUA!! Ja jos emme mene sinne niin hän saattaa joutua ryhtymään erittäin raskaisiin juridisiin toimenpiteisiin asukasrauhan palauttamiseksi. Me jotka ollaan tätä asiaa yritetty hoitaa, olemme ihan shokissa.. Miten se nyt kääntyykin näin, haloo?? Porasin koko perjantain koska koen kokeneeni järkyttävän suurta vääryyttä kun yritän ajaa asukkaidemme etua jotta täällä voisi asua normaalisti. Auttakaa hyvät keskustelijat nyt pientä ihmistä, kiitos. :(

Viimeksi muokattu:
me asumme vuokralla yhtiössä, jolla on asuntoja muutamassa kaupungissa ympäri suomen, ainakaan täällä ei kyllä tulis häiriköivä käyttäytyminen kyseeseen. meidän alapuolella asui opiskelijaporukka, joka sitten biletti likimain joka viikonloppu, niin että lapsetkaan eivät nukkuneet,, ilmoitin isännöitsijälle, joka otti vakavasti, ja kehotti, jos vielä toistuu, soittamaan suoraan poliisit paikalle, seuraavana viikonloppuna soitin, ja en ollu muuten ainoa poliisille soittanut naapuri.. porukka sai onneksi häädön

ihania nämä mt potilaat
Jos se on mt potilas niin häntä ei voi häätää vaanmuut joutuu kestämää :( sama juttu jos on työntekijänä mt potilas sinä et voi potkuja antaa vaan kestettävä on :(

Kyllä poliisin kanssa jutellessa minulle kerrottiin että ihan samanlailla voi antaa varoituksia ja kolmesta tulee häätö. Haluaisin ainakin luottaa siihen.. tosin pitäisi ensin niitä varoituksia jonkun antaa ja se taho ei meillä ole mielestämme asiaan kunnolla perehtynyt saatika asiaa hoitanut.

Yhteistyössä