onko se sterilisaatio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma kahden muksun
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma kahden muksun

Vieras
miten se menee?

onko se että pitää olla kolme lasta tai 30 vuotias?

kun ollaan sitä mietitty kovasti että jos mies menisi.
meillä ikää 25 ja kaksi lasta joten ei taideta saada vielä sitä jos tuo on se ikä,siis 30 vuotta.

onko kenenkään miehelle tehty sitä?

itselläni on e-pillerit mutta mieli vaihtelee niin kovasti ja en haluaisi niitten kanssa jatkaa,kondomi vie tunnon ja kierukkaa en tiedä,uskaltaako sitä laittaa.
kun se maksaakin mutta tietysti se olisi viisi vuotta voimassa.

kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma kahden muksun:
miten se menee?

onko se että pitää olla kolme lasta tai 30 vuotias?

kun ollaan sitä mietitty kovasti että jos mies menisi.
meillä ikää 25 ja kaksi lasta joten ei taideta saada vielä sitä jos tuo on se ikä,siis 30 vuotta.

onko kenenkään miehelle tehty sitä?

itselläni on e-pillerit mutta mieli vaihtelee niin kovasti ja en haluaisi niitten kanssa jatkaa,kondomi vie tunnon ja kierukkaa en tiedä,uskaltaako sitä laittaa.
kun se maksaakin mutta tietysti se olisi viisi vuotta voimassa.

kiitos.

Ei kannata tehdä missään tapauksessa. Tulevaisuudessa on mahdollista, että haluatte lisää lapsia joko yhdessä, tai uusien kumppaneittenne kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Kolme lastahan pitäs riittää.. mulle ei kuitenkaan pyynnöistä huolimatta suostunut laittamaan lähetettä jälkitarkastuksen yhteydessä... taitaa pitää käydä hakemassa yksityiseltä lähete.

törkeetä..taitaa olla aika hankalaa saada jos on nuori. no..mä lähetän ukon sinne varmaan. jos nyt suostuu. :D

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Kolme lastahan pitäs riittää.. mulle ei kuitenkaan pyynnöistä huolimatta suostunut laittamaan lähetettä jälkitarkastuksen yhteydessä... taitaa pitää käydä hakemassa yksityiseltä lähete.

törkeetä..taitaa olla aika hankalaa saada jos on nuori. no..mä lähetän ukon sinne varmaan. jos nyt suostuu. :D

Niin kuulemma olen liian nuori vaikkakin tuo yksi kriteeri täyttyy.. meilläkin on ukko sitten vastaavasti miettiny sitä.. katellaan ja kuunnellaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Pitääkö olla sekä 3 lasta että vähintään 30 et sen saa? :o

Toisen pitää täyttyä, lääkäristä riippuu miten innokas on lähetettä kirjoittamaan.

Hyvin vastahakoisesti kirjoitti mulle aikoinaan (yhtään innokkaampi ei ollut sairaalan lääkärikään) jouduin ikäni vuoksi "jonottamaan" 8kk vaikkei jonoja ollutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Pitääkö olla sekä 3 lasta että vähintään 30 et sen saa? :o

jompi kumpi riittää....minä olin 30v ja kaksi syntynyttä lasta joten sain kolmen lääkärin suosituksesta sterilisaation....mutta nyt se sitten on purettu....
noita vaihtoehtoja on sitten monia miten tehdään.

Mulle lekuri kirjotti ja laittoi menemään samantien sairaalaan sen lappusen. Kysyi vaan, että onko nyt sitten varmaa ja miehen suostumus suullisesti. Ja tosiaan ikää mulla silloin 24.
Mitään jonotuksia ei ollut ja se tehtiin synnytystä seuraavana päivänä.

Ei tartte ku toisen ehdon täyttyä. Just sen takia, kun porukka muuttaa mieltään, ei lähetettä mielellään kirjoiteta kovin nuorille. Eli kannattaa olla 100% varma, ettei purkamaan tartte alkaa.

Nykyään suosituksena on laittaa ennemmin kierukka kuin tehdä sterilisaatio, koska mieli muuttuu ihmisillä aika usein ja sterilisaation purku on hankalaa (ellei mahdotonta).

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:
Ei tartte ku toisen ehdon täyttyä. Just sen takia, kun porukka muuttaa mieltään, ei lähetettä mielellään kirjoiteta kovin nuorille. Eli kannattaa olla 100% varma, ettei purkamaan tartte alkaa.

Näin ja mielummin 110% varma, mä aina sanon tähän väliin että jos sinne päähän tulee yhtään epäröinnin tapaistakaan, sterilisaatioon ei kannata mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Nykyään suosituksena on laittaa ennemmin kierukka kuin tehdä sterilisaatio, koska mieli muuttuu ihmisillä aika usein ja sterilisaation purku on hankalaa (ellei mahdotonta).

Meilläpäin ei edes pureta nykyään, vaan jos haluaa raskaaksi se tulee hoitaa omalla kustannuksella hedelmöityshoidoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti:

noh, toisenlaisiakin tapauksia on...mun klipsi koteloitui ja toinen alkoi vaeltamaan pitkin vatsaa ja ne aiheuttivat kovaia kipuja jonka vuoksi purettiin. Ja useasti jos äiti menettää koko perheensä esim. onnettomuudessa tehdään purku, että on mahdollista tehdä vielä lapsi. Eikä kaikissa tapauksissa edes pureta vaan keinohedelmöitysellä tehdään seuraava lapsi jos on hinku siihen.

Saa myöskin jos kaksi lasta sektiolla ja ollut vaikeuksia synnytyksessä.
Itse sain 23 vuotiaana kolmannen sektion yhteydessä.
Vähän liiankin helposti. Maha auki sanoin että voi vetää piuhatkin poikki samantien.
Kysy että oonko 100% varma päätöksestä. Sanoin että olen ja niin katkastiin ja poltettiin päät että raskaaksi ei enää pysty millään keinolla tulemaan. Ei siis laitettu klipsejä niinku nykyään yleensä.
Kaveri sai sterilisaation kun yksi lapsi ja tosi kova masennus synnytyksen jälkeen.
Riippuu aivan lääkäristä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:

peesaan. Se on surkeaa, kun pariskunta suree yhteisten lasten puutetta, jos tulee uusi suhde ja toinen on ehtinyt steriloida itsensä. Jopa 40 vuotiaat voivat sitä surra. Nykyään 40 vuotiaskin voi olla mielestään nuorehko, että äidiksi vielä uudelleen haluaa.

en antaisi miehen tehä itselleen sellaista,enkä itsekkään tekisi. Niin kuin joku laitoikin,niin entäs jos joskus tulevaisuudessa esim. 10-vuoden päästä haluaakin vielä iltatähden tai menee uudestaan eri ihmisen kanssa yhteen ja haluavatkin yhteisen lapsen yhdessä.

Ei hormoonikierukka ole huono yhtään. Ja paljon on myös kuparikierukasta hyvää puhutta. Mieti nyt vielä asiaa oikein kunnolla.

Yhteistyössä