Onko se nyt muka niin kauheaa että meidän reilu 2v omistaa vielä nokkamukin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plääh

Vieras
kaveri piti mulle kauhean saarnan ettei tuon ikäinen enää saisi käyttää.

eikä meillä edes ole kuin yöllä. Päivällä juo normimukista ihan tavallisesti. On juonut jo pitkään.

mutta yöllä herää välillä janoon ja on sitten nokkamukissa se vesi vieressä. Helpompi juoda unenpöpperössä eikä koko sänky pääse kastumaan.

Onko tämä nyt muka niin hirveä synti?

No ei ole. Meilläkin 2v täyttävä käyttää kyllä nokkamukia, etenkin jos haluaa vettä juoda esim. omassa huoneessa. Ruokapöydässä on kyllä kans jo kuppi. Ei se oo niin vakavaa :wave: Öisin meillä ei kyllä juoda mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
No ei ole. Meilläkin 2v täyttävä käyttää kyllä nokkamukia, etenkin jos haluaa vettä juoda esim. omassa huoneessa. Ruokapöydässä on kyllä kans jo kuppi. Ei se oo niin vakavaa :wave: Öisin meillä ei kyllä juoda mitään.

Juoda omassa huoneessa? Jaa. (Meillä syödään ja juodaan aina keittiössä.)

meillä kohta 3-v juo silloin tällöin nokkamukista... ihan vain siksi, että stkee tavallisen kupin kanssa. Pikkuhiljaa aletaan luopumaan siitä, mut emmä siinä kyllä mitään pahaakaan näe, nokkamukissa siis.

Kyllä meilläkin reilu 2v juo vielä päivälläkin nokkamukista ja sillonki se on vielä semmosta sotkemista välillä, et huh huh... :whistle: Ja siis kyllä meilläkin neiti juo lasistakin, mut ku tosiaan sotkee aika paljon se nokkamukinki kans...

Meillä ei ole kuin satunnaisesti ollut tavallinen lasi käytössä, lähinnä kylässä jos ei ole nokkista ollut saatavilla. Ikää lapsella 1v. 7 kk. En oo tiennýtkään, että nokkamukillekin on ikärajat ;) Mikähän se on??

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:

No minä en ota stressiä jos toinen haluaa vesikupin huoneeseen mistä hörppii aina välillä leikin lomassa. Meillä katsos ei viilata pilkkua tytön kanssa, joka juo vuorokaudessa ihan liian vähän että jos tyttö haluaa juoda vaikka vessassa, niin tässä kohtaa sen hänelle sallin. Pääasia, että juo.

No minä en ota stressiä jos toinen haluaa vesikupin huoneeseen mistä hörppii aina välillä leikin lomassa. Meillä katsos ei viilata pilkkua tytön kanssa, joka juo vuorokaudessa ihan liian vähän että jos tyttö haluaa juoda vaikka vessassa, niin tässä kohtaa sen hänelle sallin. Pääasia, että juo.

Ei meilläkään viilata pilkkua, mutta köytöstavat on oltava. Se vaan, että sällin kanssa ei oo ongelmaa juomisen kanssa. Jos olisi, toimisin varmasti minäkin toisin.

Heh, enpä mäkään tota kovin vakavasti ottanut. Tai sen verran että aloin miettimään että onko tuo nyt muka niin suuri synti.
Ei ilmeisesti. Pojan samanikäinen kaveri käyttä vielä välillä tuttipullia eikä se ole mua yhtään ikinä häirinnyt.

Taitaa ollla vain tuon mun tuttavan henk. koht ongelma.

eiköhän nämä meidän kaikkien muruset pääse siitä nokkamukista aikanaan eroon. Viimeistään sitten koulussa ;)

Joo, jos me vaihdetaankin se sporttipulloon niin sitten on sallittua ;) Poika saa pitää rakkaan mukinsa niin kauan kuin tarttee mun puolesta.

Ei meilläkään viilata pilkkua, mutta köytöstavat on oltava. Se vaan, että sällin kanssa ei oo ongelmaa juomisen kanssa. Jos olisi, toimisin varmasti minäkin toisin.

Noh, musta se nyt ei oo niin vakavaa jos vesikupin saa omaan huoneeseen, eikä se tee toisesta vielä mun käsittääkseni käytöksessään "ääliötä" :o

Joo meillä on tosiaan ruoka-aineallergikon kanssa ongelmia nesteensaannissa, ikää pian 2v ja jos päivässä menee 2, maksimissaan 3vaippaa, niin hyvä. Ja pottaan ei olla saalista saatu joten sekään ei vähennä saldoja. Että elämä on.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Miten niin? Meillä juodaan nokkamukista (ikää 2v4kk), tavallisesta kippaa juoman joka kerta kumoon tahallaan.

Meillä olis sama homma tavallisen mukin kanssa. Osaa kyllä sellaisestakin juoda, mutta siinä tapauksessa saa olla koko ajan vieressä, sillä sekunnin sadasosassa se tavallinen lasi voi olla nurin.

Tyttökin juo nokkamukista, mutta nokkaa ei enää hetkeen oo halunnu. Siitä on kiva pitää kii kun on rivat. Anna juoda vaan nokkiksesta, vanhempi tykkäs juoda taikamukista kun mentiin autolla. Pysyi hyvin juomat kaatumatta.

Meillä poika 3,5v ja käytti koko kesän nokkamukia ku ulkona ällötti häntä kärpäset, jotka pääsee tavalliseen mukiin :)
Vieläkin juo joskus nokkamukista eikä siitä mitään haittaa ole kun osaa kuitenkin normaali kuppejakin käyttää.

Mitäh? En ole ikinä ajatellut, että vesimuki huoneessa olisi jotenkin huonoa käytöstä -vaan kai se sitten on. 3-vuotiaalla on huoneessaan nokkamuki (tai sporttimuki, miten sitä haluaa nimittää) ja juo siitä välillä yöllä. Huligaaniainesta siis?

Minusta olisi huonompaa käytöstä se, että poika herättäisi minut yöllä siksi että haluaisi juotavaa ; )

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Mitäh? En ole ikinä ajatellut, että vesimuki huoneessa olisi jotenkin huonoa käytöstä -vaan kai se sitten on. 3-vuotiaalla on huoneessaan nokkamuki (tai sporttimuki, miten sitä haluaa nimittää) ja juo siitä välillä yöllä. Huligaaniainesta siis?

Minusta olisi huonompaa käytöstä se, että poika herättäisi minut yöllä siksi että haluaisi juotavaa ; )

:laugh: :laugh: Perustetaan huligaanijengi :laugh: No ei toki, tapansa kullakin. Enemmän minä ihmettelisin jos siellä huoneessa olis tuttipullo.

Sä taas jaksat alkaa haastaan, ihme eukko! Joka asiasta vääntää ja on muka aina oikeassa.