Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että kaikille ei pappa betalar?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pappa betalar-perhe on oikeasti pienituloinen, joten siksi en ymmärrä miksi antaa käsitys että heillä on ITSELLÄÄN varaa kaikkeen, koska todellisuudessa itse eivät ole hankintoja maksaneet?

Helpottaisiko sun katkeruuttasi se, että he huutaisivat kylillä että "Tämä meidän uusi auto ei ole oikeasti meidän! Papereissa lukee kyllä meidän nimemme, mutta vanhempani tämän maksoivat! Sohvakalustommekin on isäni ostama!" :D

Ei minun tarvitse olla heille katkera tai kateellinen, en vain ymmärrä tuollaista käytöstä. Lue ketju tarkemmin.

Totuus on juuri se, että heidän vanhempansa maksavat. Itse kertoo kuinka isi osti sitä ja äiti maksoi tätä... ja sitten ihmettelee miten teillä ei ole varaa :headwall:

Puhuit itsesi pussiin :D sillä hetki sitten väitit että he antavat käsityksen siitä että heillä itsellään on varaa kaikkeen, ja nyt he sitten kertovatkin miten isi osti sitä ja äiti maksoi tätä :D

Kade, kade, kade....säälittävä, nolo, sitä on aapee :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja mikä on?:
mitä ihmeen väliä onko varaa, jos joku muu maksaa? Mikä sinua nyt oikein hiertää, et kukaan ei sinulle osta, kun ei ole varaa ja haluaisit olla ns. varakkaampi?

On sillä väliä, että jos heille joku toinen ostaa ja maksaa, niin sitten ihmettelevät miten muilla ei muka ole varaa kun "onhan heilläkin" :whistle:

Valehtelet. Aloituksessasi sanoit, että tuttavaasi ahdistaisi Visa -laskut. Kateus on ruma asia, ja niin on valehtelu toisesta ihmisestä kateuden tähden myös.

Alkuperäinen kirjoittaja mikä on?:
mitä ihmeen väliä onko varaa, jos joku muu maksaa? Mikä sinua nyt oikein hiertää, et kukaan ei sinulle osta, kun ei ole varaa ja haluaisit olla ns. varakkaampi?

On sillä väliä, että jos heille joku toinen ostaa ja maksaa, niin sitten ihmettelevät miten muilla ei muka ole varaa kun "onhan heilläkin" :whistle:

No mikset sano että sulla ei ole vanhempia maksamassa teidän kulujanne? Luulis menevän hiljaiseksi.

ette nyt ymmärrä, mutta ei se mitään :D
Tämän perheen tuntevat onneksi ymmärtävät.

En ole puhunut itseäni pussiin; he elvistelevät asioilla joita muka ovat itse ostaneet. Vähän myöhemmin lipsauttavat, että isi/äiti maksoi.

Pappa betalar-perhe on oikeasti pienituloinen, joten siksi en ymmärrä miksi antaa käsitys että heillä on ITSELLÄÄN varaa kaikkeen, koska todellisuudessa itse eivät ole hankintoja maksaneet?

Helpottaisiko sun katkeruuttasi se, että he huutaisivat kylillä että "Tämä meidän uusi auto ei ole oikeasti meidän! Papereissa lukee kyllä meidän nimemme, mutta vanhempani tämän maksoivat! Sohvakalustommekin on isäni ostama!" :D

Ei minun tarvitse olla heille katkera tai kateellinen, en vain ymmärrä tuollaista käytöstä. Lue ketju tarkemmin.

Sun kaltaisesi ihmiset eivät koskaan pääse elämässään sen pidemmälle. Arvaapa miksi? Koska te käytätte energianne kyyräilyyn ja kadehtimiseen. Ette omien olojen parantamiseen ja kunnianhimisten päämäärien tavoitteluun. Teepä muutos elämässäsi. Ala kadehtimisen sijaan miettiä, kuinka voisit parantaa omaa elintasoasi ja tulla tyytyväisemmäksi, vähemmän myrkylliseksi ihmiseksi.

Jos vanhemmilla on halua ja varaa kustantaa lapsillensa sitä sun tätä niin kustantakoot. Jos lapsilla on varmuutta ja tarpeeksi itsetuntoa pyytää rahallista apua vanhemmiltaan tarvittaessa niin pyytäkööt.

Alkuperäinen kirjoittaja nou vei:
No mikset sano että sulla ei ole vanhempia maksamassa teidän kulujanne? Luulis menevän hiljaiseksi.

Jos mulle tulee elvistelemään, aivan varmasti sanonkin ja olen sanonutkin, on kummasti omakehu vähentynyt ;)

Alkuperäinen kirjoittaja pappa betalar:
Sun kaltaisesi ihmiset eivät koskaan pääse elämässään sen pidemmälle. Arvaapa miksi? Koska te käytätte energianne kyyräilyyn ja kadehtimiseen. Ette omien olojen parantamiseen ja kunnianhimisten päämäärien tavoitteluun. Teepä muutos elämässäsi. Ala kadehtimisen sijaan miettiä, kuinka voisit parantaa omaa elintasoasi ja tulla tyytyväisemmäksi, vähemmän myrkylliseksi ihmiseksi.

Hieman metsään mennyt päätelmä :laugh:

Auton puskuriin tai takalasiin tarra: Pappa betalar!

:xmas:

En ole puhunut itseäni pussiin; he elvistelevät asioilla joita muka ovat itse ostaneet. Vähän myöhemmin lipsauttavat, että isi/äiti maksoi.

Mä ainakin ymmärrän että ärsyttää. Leuhkiminen on aina inhottavaa ja jos sitä ei tehdä edes omilla ansioilla niin onhan se typerää. Kyllähän aikuisten ihmisten pitäisi huolehtia jo oma taloutensa eikä olla vanhempiensa elättejä. Jos näin kuitenkin on niin tuskin siitä sentään kannattaisi leuhkia. Siltikin sun kannattaisi ehkä yrittää keskittyä enemmän omaan elämääsi ja antaa naapureiden elää omaansa. Sano seuraavaksi että siksi teillä ei ole varaa ostaa samaa koska te joudutte maksamaan sen ja kaiken muun itse.

Minua ei harmita se etta joillekin vanhemmat ostaa kaiken mahdollisen. Se joskus arsyttaa jos tallainen ihminen ei voi - selitykistani huolimatta - ymmartaa sita ettei meilla homma vaan toimi noin. Siis jos tyyliin sanon ettei meille viela voida hankkia jotain juttua kun ei ole varaa siihen niin nuo toistuvat "Mut voithan sa pyytaa teidan porukoita ostamaan sen" jotenkin tympasevat.

Ja siis en myonna olevani katkera, osaan kylla elaa ilman asioita joihin ei ole varaa ja ajallaan kylla saadaan hankittua ne jutut mita koetaan tarkeiksi. Mutta jos mina pystyn ymmartamaan ja hyvaksymaan taysin sen etta Maija saa uuden auton silla kun vaan keksii isilta pyytaa, niin eiko Maijakin voi ymmartaa ettei kaikilla muilla satu olemaan sellaista isia joka ostaa lapselleen uusia autoja? Mutta juu, eihan se tietty minun ongelmani ole vaan Maijan. =)

Alkuperäinen kirjoittaja nou vei:

Mä ainakin ymmärrän että ärsyttää. Leuhkiminen on aina inhottavaa ja jos sitä ei tehdä edes omilla ansioilla niin onhan se typerää. Kyllähän aikuisten ihmisten pitäisi huolehtia jo oma taloutensa eikä olla vanhempiensa elättejä. Jos näin kuitenkin on niin tuskin siitä sentään kannattaisi leuhkia. Siltikin sun kannattaisi ehkä yrittää keskittyä enemmän omaan elämääsi ja antaa naapureiden elää omaansa. Sano seuraavaksi että siksi teillä ei ole varaa ostaa samaa koska te joudutte maksamaan sen ja kaiken muun itse.

Kiva että ymmärrät.

Mutta se, että teen tällaisen aloituksen ei tarkoita, etteikö olisi ns. omaa elämää... Ei tämä minun elämääni sen enempää vaikuta, välillä vain ärsyttää. Eikö jokaisella ole joku asia mikä pännii eikä se siltikään ole koko elämän keskipiste?

Ei ole. Jos haluat esim. urallasi kunnolla eteenpäin, joudut käymään harjaantuneiden rekrytoijien + monien psykologien kanssa keskusteluja toistensa jälkeen läpi.

Tietyt vinoumat pistävät harjaantuneeseen silmään asap, ja kukaan ei halua palkata katkeraa vinkujaa mihinkään yritykseen vastuullisiin tehtäviin. Tämän asian (jostain kumman syystä) tiedän täydellä varmuudella. Joten; ota ihmeesä vaari neuvostani, ja ala panostamaan positiiviseen ajatteluun.

Ei ole. Jos haluat esim. urallasi kunnolla eteenpäin, joudut käymään harjaantuneiden rekrytoijien + monien psykologien kanssa keskusteluja toistensa jälkeen läpi.

Tietyt vinoumat pistävät harjaantuneeseen silmään asap, ja kukaan ei halua palkata katkeraa vinkujaa mihinkään yritykseen vastuullisiin tehtäviin. Tämän asian (jostain kumman syystä) tiedän täydellä varmuudella. Joten; ota ihmeesä vaari neuvostani, ja ala panostamaan positiiviseen ajatteluun.

voi voi, luulet siis tietäväsi minusta ja ajattelumaailmastani nyt kaiken :laugh: