Onko se niin vaikeaa ymmärtää, että kaikille ei pappa betalar?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Että on ihmisiä, jotka omalla työllään ja säästöillään ostavat asioita, jotka taas toisille esim. vanhemmat kustantaa.
Tuttava päivitteli toiselle tuttavalle, kuinka häntä ahdistaisi jos olisi Visa-laskuja tms. Hyvähän se on sanoa, kun ei tarvitse mitään kalliimpaa itse ostaa, kun isi tai äiti maksaa. Rouva voi olla kotiäitinä ja vanhemmat kustantaa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja pappa betalar:
Kateelliset vaietkoon. Liioiteltuja katkerien juttuja taas. Onko sinulta pois jotenkin se, että muilla pyyhkii taloudellisesti paremmin?

Jos vanhemmat maksaa kaiken,niin ei siinä oma talous kyllä hyvässä jamassa ole.

Kateus vie kalatkin vedestä :D
Minuakin ahdistaisi yli varojen eläminen (sitä ne Visa-laskut nimenomaan ovat), onneksi me mieheni kanssa osaamme suhteuttaa menot tulojen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Bitch:
Kateelliset vaietkoon. Liioiteltuja katkerien juttuja taas. Onko sinulta pois jotenkin se, että muilla pyyhkii taloudellisesti paremmin?

Niinpä juuri :whistle:
Minusta on turhaa leveillä asioilla, joita ei itse pysty hommaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Että on ihmisiä, jotka omalla työllään ja säästöillään ostavat asioita, jotka taas toisille esim. vanhemmat kustantaa.
Tuttava päivitteli toiselle tuttavalle, kuinka häntä ahdistaisi jos olisi Visa-laskuja tms. Hyvähän se on sanoa, kun ei tarvitse mitään kalliimpaa itse ostaa, kun isi tai äiti maksaa. Rouva voi olla kotiäitinä ja vanhemmat kustantaa :whistle:

Ai tällaisiakin vielä löytyy? Olen kuvitellut, että nykyään kaikki ostetaan velaksi tai luotolla, kun pitää olla se pellolle pykätty parinsadan neliön huusholli, pari autoa, taulutv yms jne...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niinpä juuri :whistle:
Minusta on turhaa leveillä asioilla, joita ei itse pysty hommaamaan.

Katkera eukko siellä kihisee, kun kaverin vanhemmat ostivat kaverin lapsille uudet reimatecit :D

Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti:
Minuakin ahdistaisi yli varojen eläminen (sitä ne Visa-laskut nimenomaan ovat), onneksi me mieheni kanssa osaamme suhteuttaa menot tulojen mukaan.

No minulla ei ole Visaa, mutta ymmärrän tilanteita että joillakin sellaisella on käyttöä.

ai visalla maksaminen on "yli varojen elämistä"? :laugh: mä maksan usein visalla (vaikka tilillä olisikin rahaa), koska saan siitä pankin bonusta eli RAHAA eikä visan käyttämisestä koidu mitään ylimääräisiä kustannuksia, kun laskun maksaa seuraavassa kuussa pois.

Mun ja miehen yhteenlasketut bruttovuositulot ovat pitkälle yli satatonnia. Silti meidän molempien vanhemmat osallistuvat moneen hankintaan ihan meiltä kysymättäkään. Eli saamme taloudellista tukea kotoa.

Ja kyllä. OMA talous ON ylipäätään hyvässä jamassa, vaikka vanhemmat maksaisivat kaiken. Sillä ei ole mitään väliä mistä rahat tulevat menoihin, kunhan varmuudella jostain tulevat. Mieti sitä, kateellinen ihminen. Pakko mkirjoittaa nyt näin tylysti, koska olen niin jumalattoman kurkkuani myöten täynnä katkeria vinkujia. Yök, yök ja vielä kerran yök.

Alkuperäinen kirjoittaja fee:

ai visalla maksaminen on "yli varojen elämistä"? :laugh: mä maksan usein visalla (vaikka tilillä olisikin rahaa), koska saan siitä pankin bonusta eli RAHAA eikä visan käyttämisestä koidu mitään ylimääräisiä kustannuksia, kun laskun maksaa seuraavassa kuussa pois.

Se on yli varojen elämistä silloin kun joutuu murehtimaan mistä rahat visalaskuun

Alkuperäinen kirjoittaja kih:
Katkera eukko siellä kihisee, kun kaverin vanhemmat ostivat kaverin lapsille uudet reimatecit :D

En puhu itsestäni ja kyseessä suuremmat ostokset kuin joku toppis.
Esim. tämä velallinen perhe maksaa itse omaa as.lainaansa, auton saivat juuri maksettua pois. Pappa betalar-perhe maksattaa jopa huonekalut vanhemmillaan, autosta nyt puhumattakaan.

minulle on ihan se ja sama miten muut taloutensa pidon kustantavat, jos jollain on vanhemmat varakkaita ja haluavat lapsiansa auttaa niin siitä vain. Itselläni ei ole varakkaita vanhempia (mutta aikaa ja rakkautta olen saanut ja niin myös lapseni) mutta en tarvitsekkaan vaikka aika pienituloinen itse olen. Tosin meillä mies tienaa huomattavasti peremmin ja voin omaa palkkaani käytellä suht huolettomasti itseeni ja lapsemme menoihin. Ei tarvitse oll kateellinen muille, jokaisen elämässä on jotain sellaista mikä pistää olemaan kiitollinen omasta elämästä ja omista valinnoista mitä olen tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

Se on yli varojen elämistä silloin kun joutuu murehtimaan mistä rahat visalaskuun

...ja näinhän monillakaan luottokortteja käyttävillä ihmisillä EI OLE. Ei ainakaan minun tuttavapiirissäni. Matkoja ostellessa visa on ihan ehdoton, ja tietysti yleensäkin ulkomailla.

Alkuperäinen kirjoittaja kih:

Esim. tämä velallinen perhe maksaa itse omaa as.lainaansa, auton saivat juuri maksettua pois. Pappa betalar-perhe maksattaa jopa huonekalut vanhemmillaan, autosta nyt puhumattakaan.

Mitä sitten? Munkin isäni osti minulle auton. Big deal, jos sen auton arvo ei ole isälle merkittävä menoerä?

Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
Tai ehkä näiden, joiden isi ei maksa, on vaikea ymmärtää, että ihmiset ansaitsevat rahansa ja tekevät työtä vaikka isi maksaa/maksaisikin. ;)

Pappa betalar-perhe on oikeasti pienituloinen, joten siksi en ymmärrä miksi antaa käsitys että heillä on ITSELLÄÄN varaa kaikkeen, koska todellisuudessa itse eivät ole hankintoja maksaneet?

Sun kuulemasi mukaan asia on noin, totuus voi olla toinen.

Meinasin tipahtaa pyrstölleni, kun eräs kaverini sanoi että "Hyvähän sinun on, kun vanhempasi sponsoroivat", keskustellessamme lasten kouluvaate- ja tarvikehankinnoista. Kysyin, että mistä moinen harhaluulo on peräisin? Hän sanoi ajatelleensa että koska lapsillamme on aina hienot ja aika hintavat vermeet, ja olemme paljon tekemisissä vanhempieni kanssa, niin he varmasti sponsoroivat meitä, ja kuulemma muutama tuttukin sanoi että vanhempani tukevat meitä taloudellisesti. Tosiasiassa vanhempani ostavat lapsille ainoastaan joulu- ja synttärilahjat, eivätkä ole esim. olleet takaamassa asuntolainaamme saatikka ostamassa meille autoa kuten on väitetty. Me olemme molemmat työssäkäyviä ihmisiä, emme tupakoi, emme tuhlaa turhuuksiin, ja maksamme itse elämisemme. Opintomme rahoitimme työtä tekemällä ja opintolainalla.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:

...ja näinhän monillakaan luottokortteja käyttävillä ihmisillä EI OLE. Ei ainakaan minun tuttavapiirissäni. Matkoja ostellessa visa on ihan ehdoton, ja tietysti yleensäkin ulkomailla.

Lue nyt ihminen hyvä aloitus. Siinä puhutaan visalaskuista. Ja kyllä monella maksuongelmaisella yksi suuri syy ongelmiin on monta luottokorttia ja holtiton rahankäyttö. Niinhän ne talousneuvojatkin käskee ensimmäiseksi katkaisemaan luottokortit. Luottokortin saa lähes kuka tahansa mutta käyttöohjeet osaa harvempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Blume:
Tai ehkä näiden, joiden isi ei maksa, on vaikea ymmärtää, että ihmiset ansaitsevat rahansa ja tekevät työtä vaikka isi maksaa/maksaisikin. ;)

Pappa betalar-perhe on oikeasti pienituloinen, joten siksi en ymmärrä miksi antaa käsitys että heillä on ITSELLÄÄN varaa kaikkeen, koska todellisuudessa itse eivät ole hankintoja maksaneet?

mitä ihmeen väliä onko varaa, jos joku muu maksaa? Mikä sinua nyt oikein hiertää, et kukaan ei sinulle osta, kun ei ole varaa ja haluaisit olla ns. varakkaampi?

Alkuperäinen kirjoittaja Pappa mukamas betaalaa:

Sun kuulemasi mukaan asia on noin, totuus voi olla toinen.

Totuus on juuri se, että heidän vanhempansa maksavat. Itse kertoo kuinka isi osti sitä ja äiti maksoi tätä... ja sitten ihmettelee miten teillä ei ole varaa :headwall:

Helpottaisiko sun katkeruuttasi se, että he huutaisivat kylillä että "Tämä meidän uusi auto ei ole oikeasti meidän! Papereissa lukee kyllä meidän nimemme, mutta vanhempani tämän maksoivat! Sohvakalustommekin on isäni ostama!" :D

Alkuperäinen kirjoittaja mikä on?:
mitä ihmeen väliä onko varaa, jos joku muu maksaa? Mikä sinua nyt oikein hiertää, et kukaan ei sinulle osta, kun ei ole varaa ja haluaisit olla ns. varakkaampi?

On sillä väliä, että jos heille joku toinen ostaa ja maksaa, niin sitten ihmettelevät miten muilla ei muka ole varaa kun "onhan heilläkin" :whistle: