onko SARA liian raamatullinen nimi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saran äiti(kö?)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saran äiti(kö?)

Vieras
jos isä eronnut kirkosta eikä äitikään mikään "himokristitty", itse asiassa se ero käynyt omassakin päässä..

no anyway olen ollut jo vuosia hullaantunut nimeen SARA. mies suostuu sillä ehdolla, että toinen nimi on Helmiina. mutta onko tämä Sara kuitenkin liian.. raamatullinen? :(

Eiks joka toinen tyttölapsi ole Sara? Se toinen puoli onkin sitten Elloja...no, nättiä nimiä molemmat.

Onko Raamatussa Sara? Mä muistan vaan sen miksi Saara itkee? Tosin en muista miksi itki, saiko lapsen 90-vuotiaana?! Kertokaa joku Echo?

Kiitos!

Sara Helmiina on kiva nimi!

Sara on kasvi :) ja ei kai ees oo raamatussa ainakaa mikää tärkee henkilö? Saara sen sijaan on.

Sara Helmiina on oikein kaunis nimi, voisin laittaa omalleki lapselle :) pitäkää tosta nyt kiinni ko ootte hyvän nimen keksiny.

Onko Raamatussa Sara? Mä muistan vaan sen miksi Saara itkee? Tosin en muista miksi itki, saiko lapsen 90-vuotiaana?! Kertokaa joku Echo?

Kiitos!

Sara Helmiina on kiva nimi!

Saara(i) oli Aabrahamin vaimo, kuulemma hyvin kaunis nainen. :) Sara Helmiina on kiva yhdistelmä munkin mielestä!

Kiitos! Astro-kiltti, kerrotko vielä miksi hän nauroi?

Wikipedia tietää:

"Kun Saara vanhoilla päivillään kuuli vielä synnyttävänsä pojan, hän ei ottanut Jumalan lupausta vakavasti vaan nauroi lupaukselle. Kuitenkin 90-vuotiaana Saaralla oli ilo synnyttää Iisak. Silloin hän huudahti: ”Jumala on valmistanut minulle naurun: jokainen, joka kuulee siitä, nauraa minulle.” Tämä tarkoitti ilmeisesti lapsen syntymän aiheuttamaa ilon ja hämmästyksen naurua. Saara imetti poikaansa viitisen vuotta. "

Kyllä sua taas koetellaan. Meuhkaat palstalla taaperoimetyksestä ja sukurutsasta ja niin vaan taas löytyi Raamatusta molempia. Ei ole helppoa, ei.

Taaperoimetys Raamatussa? Voi olla, mutta multa se on mennyt ihan ohi. Kerro mistä se löytyy niin mullekin tulee raamattutuntia. :D Me ei eletä erämaassa vaan Prismat, Citymarketit ja Siwat sun muut on täynnä ruokaa myös taaperolle.

Sukurutsa...no joo. Olen sanonut sen ennenkin että alussa geenistö kesti sisarpuolen kanssa pariutumisen. Mutta sen jälkeen tuli laki, ja siitä lähtien se on ollut kiellettyä.

Tekeekö nimestä raamatullisen vain se että nimi on raamatussa? Siis tarkotan kun moni sanoo jonkun nimen tulevan raamatusta, niin kai ne nimet nyt oli olemassa ennen raamattuakin? Millä perusteella siis se nimi on juuri raamatullinen?

Yhteistyössä