Onko rikos, jos toivoo anopin Maata kierävälle radalle!?!?

Nyt oikeesti v***ttaa ja harmittaa niiin että itku meinaa tulla.

Meillä on siis kolme lasta: 7-v, 4,5-v ja vajaa 2-v. Tarvitsisimme heille ensi kuussa hoitajan 1,5 vuorokaudeksi. Mummola olisi helpoin ratkaisu, koska on lähellä ja tuttu paikka, lisäksi kaikki muut potentiaaliset hoitajat ovat joko reissussa tai kutsuttu samaan tilaisuuteen ilman laspia. Asiasta on puhuttu jo kerran aiemmin ja silloin vastaus oli, että katsellaan sitten lähempänä. No, nyt mun mielestä on se lähempänä joten soitin mummolle. Kaikenlaisten selittelyjen jälkeen mummo ihan suoraan kysyi, että enkö saisi lapsia minnekään muualle, kun kolmen kanssa on kylllä niiiiin rankkaa että hän ei yksin ainakaan :headwall: :headwall: :headwall: Papallakin on tuolloin jo loma, joten todennäköisesti ei edes joutuisi olemaan yksin ainakaan koko aikaa...

Ja paras tulee tässä: Mummolla on ollut lasten alle kouluikäinen serkku jo yli vuoden ihan säännöllisesti hoidossa 1 - 3 krt/vko, oli siellä parhaillaankin. Meidän, siis hänen poikansa lapset, ovat näiden seitsemän vuoden aikana päässet mummolaan ilman meitä vanhempia yhteensä ehkä 10 kertaa. Yhden käden sormilla on laskettavissa ne kerrat, kun mummo on pari tuntia kerrallaan hoitanut lapsia kun on ollut meno johon ei kertakaikkiaan ole voinut lapsia viedä.

Mä en jaksa, ihan oikeasti, tuota ihmistä ja sen selityksiä. Se on sentään poikansa lasten mummo ja olisi ihan kiva, että edes joskus haluasi olla lastenlastensa kanssa ilman, että saa sen kuulostamaan suureltakin uhraukselta |O :headwall: :headwall:

 
vieras
Ei ole mitenkään velvollinen hoitamaan, ottaa JOS haluaa. Ihan eriasia on hoitaa kolmea kuin yhtä ja YÖN yli kuin joitakin tunteja.
Ei pidä olettaa että edes lähisuku hyppää kun "pyydetään", se on omat muksunsa hoitanut eli hommansa tehnyt...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole mitenkään velvollinen hoitamaan, ottaa JOS haluaa. Ihan eriasia on hoitaa kolmea kuin yhtä ja YÖN yli kuin joitakin tunteja.
Ei pidä olettaa että edes lähisuku hyppää kun "pyydetään", se on omat muksunsa hoitanut eli hommansa tehnyt...
Toivottavasti susta ei tuu koskaan ikinä kenenkään mummoa, säälin jo etukäteen lapsiasi ja lapsenlapsiasi.

 
pk
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole mitenkään velvollinen hoitamaan, ottaa JOS haluaa. Ihan eriasia on hoitaa kolmea kuin yhtä ja YÖN yli kuin joitakin tunteja.
Ei pidä olettaa että edes lähisuku hyppää kun "pyydetään", se on omat muksunsa hoitanut eli hommansa tehnyt...
Toivottavasti susta ei tuu koskaan ikinä kenenkään mummoa, säälin jo etukäteen lapsiasi ja lapsenlapsiasi.
nyt mä kyllä säälin sinua! :eek:
 
Rva Harmaa
Ymmärrän ketutuksesi.. Omani teki sitä, että lupasi ottaa ja jopa esitti innostunutta että saa lapset hoitoonsa ja sitten viimetipassa perui joka ikinen kerta. Esitti sairasta ja ties mitä ettei tarttiskaan hoitaa. Mä ymmärrän jos ei tahdo hoitaa, enkä siihen pakota, mut että lupaa ja peruu aina.. Paras oli, kun oltiin Tallinnaan lähdössä, tämä soitti 1½tuntia ennen bussin lähtöä kun ottaa vähän pumpusta mutta voi hän ne silti ottaa... Onneks oli varapaikka jo sovittuna, kun osasi odottaa peruutusta!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole mitenkään velvollinen hoitamaan, ottaa JOS haluaa. Ihan eriasia on hoitaa kolmea kuin yhtä ja YÖN yli kuin joitakin tunteja.
Ei pidä olettaa että edes lähisuku hyppää kun "pyydetään", se on omat muksunsa hoitanut eli hommansa tehnyt...
Toivottavasti susta ei tuu koskaan ikinä kenenkään mummoa, säälin jo etukäteen lapsiasi ja lapsenlapsiasi.
Kaikki vaan ei ole samanlaisia ihmisiä.ja se on tosi asia että 3 lasta on eri hoitaa kuin yksi.oletko kysynyt ottaako jotain heistä hoitoon vai koitatko aina tuupata kaikki kerralla?

 
Alkuperäinen kirjoittaja batmax:
Sinun lapset.tavallaan kenenkään ei ole niitä pakko hoitaa jos ei tahdo.eikö sulla ole omia porukoita joille viedä?
80-v äiti ja sen suunnilleen samanikäinen miestystävä, jotka asuvat 30 neliön yksiössä. Äiti ottaskin lapset varmaan ilomielin, tai tulis vaikka meille hoitamaan, mutta on kyllä kohtuuton taakka vanhuksille. Toisin kuin terveille ja hyväkuntoisille 60-vuotiaille.

 
Jaa tää meni nyt kyllä ihan vinoilun puolelle...tuskin ap sitä halusi!!Jos harvoin pyytää tollasta niin kyllä mun mielestä mummu vois lapset ottaa.Vaikka niitä onkin 3,koska eihän tuo hoitoaika mikään pitkä ole!!Toivottavasti löydät ratkaisun asiaan!!
 
[quote="batmax
Kaikki vaan ei ole samanlaisia ihmisiä.ja se on tosi asia että 3 lasta on eri hoitaa kuin yksi.oletko kysynyt ottaako jotain heistä hoitoon vai koitatko aina tuupata kaikki kerralla?
[/quote]

Ihan sama kysynkö yhtä, kahta vai kaikkia, aina yhtä vaikeaa ja selityksiä piisaa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja pk:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole mitenkään velvollinen hoitamaan, ottaa JOS haluaa. Ihan eriasia on hoitaa kolmea kuin yhtä ja YÖN yli kuin joitakin tunteja.
Ei pidä olettaa että edes lähisuku hyppää kun "pyydetään", se on omat muksunsa hoitanut eli hommansa tehnyt...
Toivottavasti susta ei tuu koskaan ikinä kenenkään mummoa, säälin jo etukäteen lapsiasi ja lapsenlapsiasi.
nyt mä kyllä säälin sinua! :eek:
Hyvä, sitä mä kaipaankin....Mutta oikeesti, nyt veetuttaa niin pahasti, että sitä saa mitä tilaa....

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
[quote="batmax
Kaikki vaan ei ole samanlaisia ihmisiä.ja se on tosi asia että 3 lasta on eri hoitaa kuin yksi.oletko kysynyt ottaako jotain heistä hoitoon vai koitatko aina tuupata kaikki kerralla?
Ihan sama kysynkö yhtä, kahta vai kaikkia, aina yhtä vaikeaa ja selityksiä piisaa....[/quote]

sit kannattaa koittaa kattoo jotain kesähoitajaa yms jolle olis varaa vähän maksaa.ei sulla ketään nuoria sukulaislikkoja yms ole?
mulla on kans muksuja eikä siis yhtään ketään joka täällä niitä hoitais et olen lasten kanssa yssi.

 
clivia
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
[quote="batmax
Kaikki vaan ei ole samanlaisia ihmisiä.ja se on tosi asia että 3 lasta on eri hoitaa kuin yksi.oletko kysynyt ottaako jotain heistä hoitoon vai koitatko aina tuupata kaikki kerralla?
Ihan sama kysynkö yhtä, kahta vai kaikkia, aina yhtä vaikeaa ja selityksiä piisaa....[/quote]Eikö silloin kannata katsella joku muu hoitaja jos jo valmiiksi tiedät ettei se niitä halua ottaa?

 
tilli
ymmärrän ap ketutuksesi, mutta ymmärrän kyllä anoppiasikin..minulla kaksi pientä lasta ja minua välillä hirvittää pyytää vanhempiani vahtimaan heitä, jotta saataisiin ees välillä miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa...ja vanhempani todella tykkäävän lapsistamme ja haluavat heidän kanssaa olla ja touhuta..silti minua painaa syyllisyyden taakka silloin kun pyydämme heitä katsomaan molempia vaikkakin vain muutaman tunnin kerrallaan...

niin ja millaisia lapsenne ovat? ovatko kovinkin rasavillejä? minulla vanhempi, joka on siis pari vuotias on kyllä semmoinen viikari, että vaikka totteleekin kohtuu hyvin ikäisekseen on semmoinen epeli, että hänen kanssaan on ns kädet täynnä työtä ja jos siihen pistettäisiin vielä toinen tai kolmaskin samanmoinen niin huh,huh..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole mitenkään velvollinen hoitamaan, ottaa JOS haluaa. Ihan eriasia on hoitaa kolmea kuin yhtä ja YÖN yli kuin joitakin tunteja.
Ei pidä olettaa että edes lähisuku hyppää kun "pyydetään", se on omat muksunsa hoitanut eli hommansa tehnyt...
Toivottavasti susta ei tuu koskaan ikinä kenenkään mummoa, säälin jo etukäteen lapsiasi ja lapsenlapsiasi.
Voi naivius...mitä sä mua tähän sotket. Mä perustelin anoppisi kantaa, ei se oo sen velvollisuus ottaa jos ei halua. Et sä voi pakottaa, ottaa jos haluaa.

Ja jos minusta tulee mummi, hoidan jos se mulle sopii mutta ei mun lasten tarvi olettaa että olen AINA saatavilla JOS mulla on muuta, Mä hoidan omani jotka olen omasta vapaasta tahdosta tehnyt - ja niin kai anoppisikin. En mä oleta että mun anoppi katsoo mun lapsia, jos tahtoo ja se mulle sopii aikanaan niin sitten mutta en kyllä oleta että sinne voi tyrkätä vaan sillä perusteella että on isoäiti - eihän se niin ole päätttänyt vaan minä ja mieheni (siis tehdä ylipäättään lapsia).

Mutta ei sulle taida hyövätä selittää...
 
azz
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja pk:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole mitenkään velvollinen hoitamaan, ottaa JOS haluaa. Ihan eriasia on hoitaa kolmea kuin yhtä ja YÖN yli kuin joitakin tunteja.
Ei pidä olettaa että edes lähisuku hyppää kun "pyydetään", se on omat muksunsa hoitanut eli hommansa tehnyt...
Toivottavasti susta ei tuu koskaan ikinä kenenkään mummoa, säälin jo etukäteen lapsiasi ja lapsenlapsiasi.
nyt mä kyllä säälin sinua! :eek:
Hyvä, sitä mä kaipaankin....Mutta oikeesti, nyt veetuttaa niin pahasti, että sitä saa mitä tilaa....

"sitä saa mitä tilaa" siis täh? Itehän sä tän viestin alotit, vai oikeestikko luulit että kaikki ymmärtää vaan sua, kyllä mä ymmärrän enempi sun anoppia. Taidat olla aika yksnappinen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Ihan sama kysynkö yhtä, kahta vai kaikkia, aina yhtä vaikeaa ja selityksiä piisaa....
Eikö silloin kannata katsella joku muu hoitaja jos jo valmiiksi tiedät ettei se niitä halua ottaa?

Tekisinkin niin, mutta kun kaikki vaihtoehdot on jo mietitty läpi ja ainoat saatavilla olevat on mummo ja pappa.

Enkä voi sille mitään, että mulla on lasten puolesta tosi paha olla, koska isommat jo osaavat halutakin mummolaan ja eivät juuri koskaan pääse. Eikä mummo ja pappa edes käy meillä kuin lasten synttäreillä.
 
tilli
niin ja aplle: ei todellakaan ole rikos toivoa anoppia maatakiertävälle radalle!!!välillä toivon, että voisin pukata sinne myös omani..meillä tosin ongelmana hänen alkoholinkäyttönsä, jonka takia häntä ei voi lastenhoijaksi ottaa..hän kun saattaa vetäistä mäyriksen siinä samalla..ja minä kun olen niin joustamaton, että vaadin alkoholitonta lastenkaitsijaa..

että tuupataan yhdessä ne anopit sinne radalle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole mitenkään velvollinen hoitamaan, ottaa JOS haluaa. Ihan eriasia on hoitaa kolmea kuin yhtä ja YÖN yli kuin joitakin tunteja.
Ei pidä olettaa että edes lähisuku hyppää kun "pyydetään", se on omat muksunsa hoitanut eli hommansa tehnyt...
Toivottavasti susta ei tuu koskaan ikinä kenenkään mummoa, säälin jo etukäteen lapsiasi ja lapsenlapsiasi.
Voi naivius...mitä sä mua tähän sotket. Mä perustelin anoppisi kantaa, ei se oo sen velvollisuus ottaa jos ei halua. Et sä voi pakottaa, ottaa jos haluaa.

Ja jos minusta tulee mummi, hoidan jos se mulle sopii mutta ei mun lasten tarvi olettaa että olen AINA saatavilla JOS mulla on muuta, Mä hoidan omani jotka olen omasta vapaasta tahdosta tehnyt - ja niin kai anoppisikin. En mä oleta että mun anoppi katsoo mun lapsia, jos tahtoo ja se mulle sopii aikanaan niin sitten mutta en kyllä oleta että sinne voi tyrkätä vaan sillä perusteella että on isoäiti - eihän se niin ole päätttänyt vaan minä ja mieheni (siis tehdä ylipäättään lapsia).

Mutta ei sulle taida hyövätä selittää...
Ei, tänään ei tosiaan kannata. Ja jos sä olisit lukenut mun avauksen, niin huomaisit kyllä, että en tosiaan ole tunkemassa lapsiani sinne koska haluan, vaan koska on pakko. Niin suurisydäminen mä en sentään ole, että jätän ystävän häät väliin, koska mummolla ja papalla ei oikeasti ole mitään menoa sovittuna juuri tuolle ajalle.

 

Yhteistyössä