Onko rikos, jos toivoo anopin Maata kierävälle radalle!?!?

Oletko kysynyt niin, että jos mummo ja pappa voisivat tulla teille hoitamaan?
Toisinaan hoitajan on helpompi ajatella tulevansa hoitamaan lasten kotiin, kun että oma koti olisi hoitopaikkana, ja täten "vaarassa" joutua kaaoksen valtaan.
 
clivia
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Ihan sama kysynkö yhtä, kahta vai kaikkia, aina yhtä vaikeaa ja selityksiä piisaa....
Eikö silloin kannata katsella joku muu hoitaja jos jo valmiiksi tiedät ettei se niitä halua ottaa?

Tekisinkin niin, mutta kun kaikki vaihtoehdot on jo mietitty läpi ja ainoat saatavilla olevat on mummo ja pappa.

Enkä voi sille mitään, että mulla on lasten puolesta tosi paha olla, koska isommat jo osaavat halutakin mummolaan ja eivät juuri koskaan pääse. Eikä mummo ja pappa edes käy meillä kuin lasten synttäreillä.
Kyllä mä ymmärrän,meillä oli sama juttu aina.En niitä sitten tarjonnutkaan kun ei tykätty.Meillä ei käy edes synttäreillä.Mannerheimin lastensuojeluliitosta voit kysyä lapsenvahtia.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Oletko kysynyt niin, että jos mummo ja pappa voisivat tulla teille hoitamaan?
Toisinaan hoitajan on helpompi ajatella tulevansa hoitamaan lasten kotiin, kun että oma koti olisi hoitopaikkana, ja täten "vaarassa" joutua kaaoksen valtaan.
Ei ne oikein viihdy meidän kerrostaloneliössä. Tässä tapauksessa olisi helpompaakin mummolassa, jossa on iso talo ja hehtaarin tonttia pihalla juoksenteluun.

 
azz
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole mitenkään velvollinen hoitamaan, ottaa JOS haluaa. Ihan eriasia on hoitaa kolmea kuin yhtä ja YÖN yli kuin joitakin tunteja.
Ei pidä olettaa että edes lähisuku hyppää kun "pyydetään", se on omat muksunsa hoitanut eli hommansa tehnyt...
Toivottavasti susta ei tuu koskaan ikinä kenenkään mummoa, säälin jo etukäteen lapsiasi ja lapsenlapsiasi.
Voi naivius...mitä sä mua tähän sotket. Mä perustelin anoppisi kantaa, ei se oo sen velvollisuus ottaa jos ei halua. Et sä voi pakottaa, ottaa jos haluaa.

Ja jos minusta tulee mummi, hoidan jos se mulle sopii mutta ei mun lasten tarvi olettaa että olen AINA saatavilla JOS mulla on muuta, Mä hoidan omani jotka olen omasta vapaasta tahdosta tehnyt - ja niin kai anoppisikin. En mä oleta että mun anoppi katsoo mun lapsia, jos tahtoo ja se mulle sopii aikanaan niin sitten mutta en kyllä oleta että sinne voi tyrkätä vaan sillä perusteella että on isoäiti - eihän se niin ole päätttänyt vaan minä ja mieheni (siis tehdä ylipäättään lapsia).

Mutta ei sulle taida hyövätä selittää...
Ei, tänään ei tosiaan kannata. Ja jos sä olisit lukenut mun avauksen, niin huomaisit kyllä, että en tosiaan ole tunkemassa lapsiani sinne koska haluan, vaan koska on pakko. Niin suurisydäminen mä en sentään ole, että jätän ystävän häät väliin, koska mummolla ja papalla ei oikeasti ole mitään menoa sovittuna juuri tuolle ajalle.
Pakko ei oo ko kuolla. Ja hei, et sä voi pakottaa tai vaatia. Niillä on oikeus kieltäytyä ja se sun on vaan nieltävä...tät kai tässä yritetään ajaa takaa, turhaan sä täällä toisille palstalaisille vielä mesoot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Oletko kysynyt niin, että jos mummo ja pappa voisivat tulla teille hoitamaan?
Toisinaan hoitajan on helpompi ajatella tulevansa hoitamaan lasten kotiin, kun että oma koti olisi hoitopaikkana, ja täten "vaarassa" joutua kaaoksen valtaan.
Ei ne oikein viihdy meidän kerrostaloneliössä. Tässä tapauksessa olisi helpompaakin mummolassa, jossa on iso talo ja hehtaarin tonttia pihalla juoksenteluun.
Mutta jos muita hoitajavaihtoehtoja ei kertakaikkiaan ole, niin kannattanee silti kysyä niinpäin, että he tulisivat teille.
Jos se kieltäytyminen johtuukin nimenomaan juuri siitä, että on pelko oman kodin sekaisinmenemisestä ja istutusten talloutumisesta jne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Kiitos kaikikille aisiallisille vastaajille :flower:
Kamala kun olet lapsellinen. "Asiallisille vastaajille", kaikki oli ihan asiallisia, mutta kun sun kanssa ei olla samaa mieltä, ne sitten on asiattomia...huh, kylläpä tunnut vaikeelta ihmiseltä. Tunnen pari tuollaista ja elämä niiden kanssa on (oli) yhtä helvettiä. Säälin minäkin sun läheisiä joten säälitellään täällä toisiamme...vai oliko sun vastaus mulle asiallinen jonka tuolla alussa heitit vaikka minähän vain ystävällisesti yritin sua saada näkemään asian toisen puolen. Mutta jos sää mulle rupeet aukomaan, kuten huomaat -osaan minäkin...
 

Yhteistyössä