onko riittävä määrä lahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiipeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no ei ole provo. Laskeskelin vain noita ja totesin että noin 17-20 niitä on tulossa kummallekin. No onhan siellä näitä karkki lahjoja mummuilta eli ei ne kaikki nyt leluja ole ja vaatteitakin on eräät ostaneet.

Ja kyllähän täällä moni ostaa enemmänkin, ja tiedän tuttu perheen jossa 2 vuotias saa 50 lahjaa jouluna ja synttärit vielä tammikussa =O . Mielestäni se on jo "vähän" liioiteltua

Ja niin meille tulee pukki 16-17 ihan sen takia että on sitten koko ilta aikaa availla ja ihailla ja tutkia niitä lahjoja. Ei kyllä ikinä olla revitty vaan paketteja auki ja todettu että siinä se taas oli. Meillä Availlaan rauhassa yksi kerrallaan ja niin. Kyllä tuo taitaa olla sopiva määrä.

Ihan liian paljon! Miehen 13v. pikkuveli saa myös ihan järkyttävän määrän joka vuosi lahjoja, yleensä viis muovikassillista, siis ihan oikeasti. Viime vuonna ei osannut edes kiittää meidän ostamasta yhdestä lahjasta vaan haukkui sen vaik itse oli sitä toivonut. Viime vuonna mummi ja ukki oli mennyt ihan äärimmäisyyksiin myös meidän pojan lahjojen suhteen ilman, että tiedettiin siitä mitään. Poika oli silloin 1v. ja sai kassillisen enemmän lahjoja, kun tuo miehen veli ja tää 13v oli sitten kateellinen meidän pojalle tuosta yhdestä lisäkassista ja pelkäs jo ennen aattoa saavansa itse vähemmän. Onneks meidän 2v. ei ymmärtänyt viime vuonna lahjoista mitään ja ei ymmärrä kyllä nytkään vaikka ei saa mun vanhemmilta kuin yhden paketin ja meiltä ei oikeen mitään. Yritetään muuten saada aina joulu, kun noiden lahjojen kautta joten pari lahjaa on minusta tarpeeks. Eihän lapsista edes tunnu enää miltään ne lahjat kun niitä on niin älyttömästi.

en tiedä. Itse ostin lapselle tasan yhden lahjan, maksoi 70e. Periaatteessa enole lapselle vaatteita antanut lahjaksi, ne hän saa muutenkin, mut ny mietin että olisko kuitenkin pitänyt jättää nuo uusimmat vaatteet pukinkonttiin, olisko kivempi jos lahjoja olis enemmän, vaikka sit ne oliskin noita peruslastentarvikkeita mitä ostetaan muutenkin? tietysti sukulaisilta tulee muutama paketti, mut kuiteskin...

Yhteistyössä