Onko realistista että menisi vain noin 5 tai melkein 10 euroa aina pelkkiin ruokaostoksiin?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Paljonko teillä menee yleensä ruokakauppaan, jos koitatte elää säästeliäästi mutta kuitenkin terveellisesti, ja monta kertaa käytte viikossa kaupassa? Kyllähän sitä sitten menee 10-15 euroon jos ostaa ruokaostoksen päälle vielä muitakin perus hygienia ja muut elintarvikkeet.. noita kuitenkin tarttee ostaa vähän harvemmin. Nii onko se edes realistista että menisi vain noin 5 tai melkein 10 euroa aina huom. pelkkiin ruokaostoksiin mahdollisimman säästeliäälle yksinasuvalle? Itse olen saanut ostettuu ruokaa noin viidellä eurolla, mutta menee noin 10 euroon tai vähän yli, riippuu mitä ruokaa tekee. Ja oisko teillä jotain säästövinkkejä? Mua vaan hirvittäisi jos ruokaostokset menee noin 15 euroon joka kerta tai yli.. ainakin kun tulot on vielä vähät tai on tiukkaa, mutta vaikkei olisikaan niin pyrkisi silti elämään säästeliäästi. Mutta voiko niin elää että kuluisi vain 5-10 euroo ruokakauppaan? Haluisin kuulla miten teillä onnistuu.
 
vierailija
Kommentoikaa kernaasti epäterveelliseksi safkaksi, mutta tällaista ruokaa me köyhät syömme :)
Kävin juuri kaupassa ja ostin,
pakastekermaperunoita 2.50
maito 1.00
lenkkimakkara 1.00
ruisleipä 1.00
margariini 2.00
perunasalaatti 1.50
9 euroa ja näillä eväillä pärjään pieniruokaisena useamman päivän.
Makaronilaatikkoa värkkää muutamalla eurolla useamman päivän satsin. Hernekeittoa, erilaisia laatikoita, keitot ovat halpaa safkaa jne. Vain mielikuvitus rajana.
Herkutteluun useimmiten jäätelöä 1-2.50 litra maun mukaan :)
Harvemmin kauppalasku on yli 10 euroa ja sillä summalla saa kaiken tarvittavan useammaksi päiväksi.
Veikkaan että kauppaan mene alle 100 euroa kuukaudessa, eikä nälkää tarvitse nähdä.
Terveellisyydestä voidaan olla montaa mieltä, mutta globaalisti ajatellen syön paremmin kuin puolet ihmiskunnasta, siitä olen melko varma.
Jossainpäin maailmaa ihmiset pyydystävät rottia ravinnokseen ja useassa maassa kärsivät suoranaista nälkää.
 
vierailija
Kommentoikaa kernaasti epäterveelliseksi safkaksi, mutta tällaista ruokaa me köyhät syömme :)
Kävin juuri kaupassa ja ostin,
pakastekermaperunoita 2.50
maito 1.00
lenkkimakkara 1.00
ruisleipä 1.00
margariini 2.00
perunasalaatti 1.50
9 euroa ja näillä eväillä pärjään pieniruokaisena useamman päivän.
Makaronilaatikkoa värkkää muutamalla eurolla useamman päivän satsin. Hernekeittoa, erilaisia laatikoita, keitot ovat halpaa safkaa jne. Vain mielikuvitus rajana.
Herkutteluun useimmiten jäätelöä 1-2.50 litra maun mukaan :)
Harvemmin kauppalasku on yli 10 euroa ja sillä summalla saa kaiken tarvittavan useammaksi päiväksi.
Veikkaan että kauppaan mene alle 100 euroa kuukaudessa, eikä nälkää tarvitse nähdä.
Terveellisyydestä voidaan olla montaa mieltä, mutta globaalisti ajatellen syön paremmin kuin puolet ihmiskunnasta, siitä olen melko varma.
Jossainpäin maailmaa ihmiset pyydystävät rottia ravinnokseen ja useassa maassa kärsivät suoranaista nälkää.
Pakastekermaperunat ovat aika kalliita. Sisällys on perunoita ja kermaa, mutta kilohintaa on tuplasti tai triplasti lenkkimakkaraan verrattuna.
 
vierailija
Pakastekermaperunat ovat aika kalliita. Sisällys on perunoita ja kermaa, mutta kilohintaa on tuplasti tai triplasti lenkkimakkaraan verrattuna.
Joo, niinhän ne ovat. Olen laiska ruoanlaittaja ja valmiiksi tehtyinä ne sopivat minulle hyvin. Erilaisia pakasteperunoita löytyy useita erilaisia ja paistinpannulla, kannen alla kypsytettäessä niistä tulee aikas hyviä maustettaessa oman maun mukaisesti.
 
vierailija
No esim jauhelihapkt, perunat, keittojuurekset, lihaliemikuutiot, makaronipussi, kurkku, hiiva, jauhopaketti.
-eli jauhelihakeitto ja makaronilaatikko, molemmista yksinasuva syö jokusen päivän plus sämpylöitä.

Toisella kertaa vaik maustamaton jukurtti litran purkissa, omenoita, voileipämargariini, puurohiutaleet, kananmunat, lenkkimakkara.
-sit näistä voi tehdä vaik kauralastuja päiväkaffille, omenapaistoksen...
 
vierailija
Edellinen jatkaa: Köyhän perheen lasten herkkuja on omenapaistos vaniljajäätelöllä, mutakakku vaniljajäätelöllä, pannari sokerilla, halvin paketti mariekeksejä ja siihen päälle jotain suklaalevitettä...
 
vierailija
Edellinen vielä jatkaa: sopat myös herkkuja. Omenasoppa, mansikkasoppa, appelsiinisoppa (ihan vaan tuoremehusta, laimenna vedellä ja sokerilla ja maista ennen tekemistä)jne.

Plus suklaapuuro eli mannapuuro ja kaakaota sinne
 
vierailija
Teeleivät, esim.kaurateeleivät, Myllyn Paras...
Puolukkapuuro eli vispipuuro.
Paistinperunat eli pyttipannu, hyvin vähällä makkara- tai lihapullamäärällä saa hyvän plus sipulia, paistettua k.munaa sekaan.
Smoothie:maitoa ja banaania plus kaurahiutaleita.
Banaaniletut: banaania, kaurahiutaleita, k.munaa ja paistetaan pannulla. Hyvä aamu-, väli- tai iltapala.
 
Mä elin puolisen vuotta silleen että oli kymppi per päivä ruokaan kun lapset tulivat mulle. Päiviä oli kymmenen kuukaudessa. Ja niistä jääneillä rippeillä sit yritin elää ne loput päivät.

Onneksi lapset saivat yhden aterian koulussa ja nuorin parikin hoitopaikassaan. Muutoin ois ollut hitonmoinen nälkä sen lisäksi että elämä oli vittumaista kun ei ollut rahaa mihinkään hyvään.

Pakastin tyhjeni, samoin kuiva-ainekaapit ja mutsin luona tuli kyläiltyä normaalia useammin. Ja onneksi maailmassa oli ihania ihmisiä jotka tiukan tilanteeni tietäen toivat kylääntullessaan ihan oikeaa ruokaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja

Yhteistyössä