Onko rahaa lapseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jos mun ja miehen nettopalkka on yhteensä 3200 euroa ja asuntolainaa menee 1100 euroa kuussa, ja sähköön 250 euroa/2kk, meillä on kaksi velatonta autoa ja ne on pakko olla kun molemmat työskentelee useissa eri paikoissa ja asutaan maalla niin julkiset ei kulje niin onko meillä rahaa yhteen lapseen? Tuntuu vaan, että asumiseen ja peruselämiseen menee nyt jo niin paljon, kun on pienet tulot niin mistä vielä rahaa lapseen? Asutaan 70 neliön rivarissa, joka oli halvin ja pienin kolmio mikä alueelta löydettiin.

Suomi on täynnä perheitä, joilla on 5-10 lasta ja jotka elävät toimeentulotuella/työmarkkinatuella/kotoutumistuella. Käy vaikka Itä-Helsingissä katsomassa.

Puhumattakaan afrikkalaisista, jotka ansaitsevat alle euron päivässä ja savimajassa on jälkikasvua pitkälti toistakymmentä silmäparia.

Aika järkyttävät asumiskulut teillä. Eihän alinaa varmaan olis pakko lyhentää noin paljon? Meillä menee asumiseen(vastike, lainan korot ja lyhennykset, sähkö, vesi) tällä hetkellä 1250e kuussa espoolaisessa kerrostaloneliössä.

Jokatapauksessa saatte lyhennysvapaata varmasti hoitovapaiden yms ajaksi.

Minäkin olin sanomas että kyllähän sitä moni elää vähän pienemmilläkin tuloilla. Henkilökohtaisesti en vaan itse pystyis tuohon oravanpyörään hyppäämään.Miehen kanssa eletään vuokralla ja toinen meistä opiskelee vielä.Nettotulot n.2100e + mies saa opintolainaa 400e/kk. Asumiskustannukset on puolet tuosta mitä teillä,mut meillä on lähtökohta se että lapsia ei ees yritetä, koska ei haluta et ne joutuu koskaan elää samanlaista lapsuutta mitä ollaan itse eletty.Ollaan ennemmin lapsettomia jos ei voida tarjota perusedellytyksiä. Sisaruksia meillä molemmilla, mut rahaa esim. harrastuksiin tai namipussiin ei koskaan kannattanut vanhemmilta ees pyytää kun vastauksen tiesi jo valmiiks: "Ei oo rahaa mihinkään ylimääräseen"..Jäi muutamat luokka- ja huvimatkat välistä silloin kun 20mk oli liian iso raha. Mutta toisaalta, jos teette budjetin ja heittää sinne arvion paljon lapsen kuluihin menee nykyisen lisäks/kk ja jos summa on viel plussan puolella niin eikun siitä vaan.

Aika järkyttävät asumiskulut teillä. Eihän alinaa varmaan olis pakko lyhentää noin paljon? Meillä menee asumiseen(vastike, lainan korot ja lyhennykset, sähkö, vesi) tällä hetkellä 1250e kuussa espoolaisessa kerrostaloneliössä.

Jokatapauksessa saatte lyhennysvapaata varmasti hoitovapaiden yms ajaksi.
Me maksetaan asuntolainaa vaan 890 kuussa. 25 vuoden laina-ajalla.

Yhteistyössä