ONKO PUTOUKSESSA IKÄRAJAA? MINKÄ IKÄINEN TEILLÄ SITÄ KATSOO? Kiire.. kauhee haloo tästäki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sanni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan viatonta läppää Putouksessa on.
meillä nimenomaan lapset on ohjelmasta innostuneet, 8v ja kohta 5v.
Aikuiset pärjättäis ilmankin, mutta ihan kivahan sitä on kimpassa katsella.

Muistan itsekin lapsuuden sketsiohjelmat joita koko perhe katsottiin. Hyvät muistot jääny.

No kylläpä toi mun 4 vee naapurikin (jota välillä hoidan) sitä kuulemma katselee, enkä mä sitä nyt hirveen pahana pidä. Ei se niitä juttuja viel kuitenkaan sillain ymmärrä, kuhan naureskelee niitten sketsihahmojen hauskoille puhetyyleille ja hokemisille (ku esim se lomamatkatyyppihän aina hokee jtn. et "saletisti natsaa" jne.)... ja no toisaalta mitä mä sitä yhtään tunnen niin sen keskittyminen kyllä herpaantuu heti kun tulee joku tyhmempi kohta/ei sen lempparihhmo, ja alkaa kauhee pälätys, hosuminen ja leikki..

Meillä sitä ei ole katsottu paitsi viime viikonloppuna. Olen ollut ehkä ennakkoluuloinen ja potenut ehkä aavistuksen ( sen tunnustan :whistle::ashamed:) selllaista - olen liian intelektuelli katsomaan moista roskaa katsomaan- syndroomaa. Esikoinen 10v. hartaasti toivoi ohjelman katsomista ja katsoin sen sitten hänen kanssaan. Pieniä vilahduksia näkivät nuoremmatkin 8v ja 6v.
En ehkä ihan kaikista ennakkolluuloistani vapautunut, mutta olihan se paikotellen hauskahko. Enkä kyllä rinnastaisi sitä Salkkareihin. Lapset tykkäsivät, vaikka vitsien mahdolliset kaksimieliset merkitykset menivätkin heiltä ohi. Mutta kyllä minusta lasten kanssa voi katsella joskus ihan rehellistä hömppää ja viihdettä. Sitä katsellessa on sillä yhdessäololla suuri merkitys, juuri sellaisistakin hetkistä voi syntyä niitä positiivisia, nostalgisia muistoja ( toki niitä syntyy pääosin muun kuin telkkarin katsomisen välityksellä) Omassa lapsuudessani meillä katsottiin Pieni talo Preerialla sarjaa. Se kokosi perheen yhteen ja oli itse ohjelman lisäksi tärkeä juttu.

[QUOTE="äiti";23043909]Ööh tota... mitä toi sit meinaa? ihan vaa, häpyäkö? Ja meillä ei sitä katso kukaan, on niin tyhmä ohjelma. Vai johtuisko osittain siitä ettei äitikään noita juttuja tunnu ymmärtävän :kieh:[/QUOTE]
Ei sitten perusasiat mene aikuisillakaan jakeluun. Häpy, OMG

Me katsotaan sitä koko perhe. Ihan vaan siksi, kun meillä on lauantaina karkkipäivä ja silloin me katotaan jotain hömppää yhdessä ja lapset syö karkkejaan. Se on tosi odotettu ja kiva hetki.

Voishan sen hetken jotenki jalostaa viisaammaksi, mutta noin se nyt on. Ja oikeastaan hyvä niin. Jotenkin uskon, että siitä jää lapsille kiva fiilis ja kivat muistot. Ei nuo kaksimielisiä vitsejä tajua. Nauravat niille asioille, jotka heitä huvittaa. Ei aina tarvi olla niin ylikasvattaja. Ripaus hömppää sekaan tekee kaikille hyvää.

Mietin tätä, ku luin ton aloituksen, että miksi sitten en anna kattoa Salkkareita. En vaan anna. Se on paskaa, Putous suhteellisen viatonta viihdettä. Mun mielestä. Lapsi poimii siitä sen, mitä poimii. Salkkareista saa taas liikaa faktatietoa, mitkä ei vielä kuulu lapsen elämään. Meillä lapsia on useita 5- 10-v.

Meillä katsoo lapsi 8-v. ja alkuosan ennen nukkumaanmenoa myös 3-v. Mielestäni nuo "härskit" vitsit ovat niin vaikeita, etten monesti itsekään tajua niitä. Ihmettelisin jos 8-v. lapseni ymmärtäisi niitä minua paremmin. Siitä voisin jo huolestuakin.

Kyllä me lapsetkin niitä juttuja ymmärretään mutta vanhemmat luulee että ei mut jos jotkun 10-12 vuotiaat yrittää kaksmielisissä kohissa peitellä naamaa niin ne ymmärtää asiat

Yhteistyössä