Onko pikkuserkku mielestänne kaukaista vai läheistä sukua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu, mihin vertaa. Paljon kaukaisempaa sukua kuin serkku, saati serkkua läheisemmät sukulaiset. Kuitenkin läheisempää sukua kuin kuka tahansa kaduntallaaja.

Kaukaisia sukulaisia.

Minusta serkutkin ovat kaukaisia, mutta se johtuu varmaan meillä ihan henkilökohtaisista syistä (eli ei olla juurikaan tekemisissä, suvuissamme ei järjestetä isoja juhlia jne.)

Alkuperäinen kirjoittaja Turmaliini:
Mun mielestä kaukaista. En tunne ketään pikkuserkuistani.

Mutta lisään vielä sen verran, että toki riippuu täysin siitä miten läheiseksi nämä serkut (ja sen myötä heidän lapsensa) ovat kasvaneet, minun äitini kun ei ole kai nähnyt serkkujaan juuri ollenkaan 20 ikävuoden jälkeen niin en tietysti minäkään tunne äitini serkkuja tai pikkuserkkujani. Mutta omalla kohdalla voi olla tietysti toisin aikanaan.

tiedän pikkuserkkujen seurustelleenkin keskenään...myöskin tiedän isän ja pojan ottaneen vaimon samasta perheestä..se toki ei ole sukurutsausta mutta kummeksuttavaa..maailmassa sentään aika paljon populaatiota mistä valita, niin miksi niin läheltä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Geneettisesti ja biologisesti ajateltuna. En tarkoita nyt sitä, onko pikkuserkut tekemisissä vai ei.

HYVIN LÄHEISTÄ!!!
Me ollaan parhaat ystävykset -mun serkun vaimon kanssa -ystäväperheitä toisillemme ja vieläpä sukua!! Leikimme serkkuni kanssa paljon lapsena ja nyt asutaan samalla paikkakunnalla ja olen ystävystynyt hänen vaimonsa kanssa joka maailman ihanin ihminen mitä tiedän -niin kultainen.

Meillä on myös samanikäiset lapset, kuukausi vain ikäeroa! He ovat myös toisensa parhaat kaverit, ovat usein meillä yökylässä (asumme ok-talossa ja he kerrostalossa). Olemme erittäin läheisiä ja pikkuserkukset ovat kuin serkukset, ja serkuksiksi heitä melkein kutummekin sitten ;-) kun käytännössä näin miltei onkin....kun ovat NIIN läheiset!!!

Yhteistyössä