onko pettämisessä lieventäviä seikkoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mordechai
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aika karua tuomitsemista.. toki toisaalta ymmärrän.. itse vaan kun tiedän, että about puolet pettää.. jopa useampi.. niin huonot on prosentit sen kannalta jos kokee, että se on ehdoton suhteen lopettava tekijä :(

itse olen pettänyt miestäni.. aika pahastikin :'( meillä on ollut monella elämän alueella tosi vaikeaa ja ihan rehellisesti halusin vaan paeta kaikkea, sairauksia, kuoleman pelkoa, ahdistusta.. johonkin toiseen maailmaan.. mies antoi anteeksi.. aika monet antaa, kuitenkin sitten siinä tilanteessa..

No minä olen 34-vuotias ja sanon myös, että ei. Ensin jätetään ja sitten voidaan tehdä mitä halutaan, suhteessa ei koskana petetä.
"Rakas syöpäsairas vaimoni, joka olet vuoteenomana ja täysin riippuvainen minusta, omaishoitaja-aviomiehestäsi. Jätän sinut. Syynä se, että tarvitsen seksiä, enkä ole sitä sinulta enää vuosiin saanut, enkä tule ikinä enää saamaankaan, sattuneista syistä, kun et siihen kivuiltasi ja vaivoiltasi kykene, ja kun emättimesikin kuroutui umpeen niiden sädehoitojen seurauksena".

Rakkaus, kuten elämä ja parisuhteet ylipäätään, on kovin monimutkainen asia, eikä rehellisyys ole aina ollenkaan paras vaihtoehto.

aika karua tuomitsemista.. toki toisaalta ymmärrän.. itse vaan kun tiedän, että about puolet pettää.. jopa useampi.. niin huonot on prosentit sen kannalta jos kokee, että se on ehdoton suhteen lopettava tekijä :(

itse olen pettänyt miestäni.. aika pahastikin :'( meillä on ollut monella elämän alueella tosi vaikeaa ja ihan rehellisesti halusin vaan paeta kaikkea, sairauksia, kuoleman pelkoa, ahdistusta.. johonkin toiseen maailmaan.. mies antoi anteeksi.. aika monet antaa, kuitenkin sitten siinä tilanteessa..

Niin. Mä en itse tuomitse ketään yhtään mistään kun en oikein siihen usko, että mulla on siihen oikeus. Mutta silti mun mielestä pettämisestä ei tee oikeutetumpaa tai lievempää se, että sattuu olemaan kurjaa. Koska varmaan kaikilla on mahdollisuus erota. On ihan hienoa, jos pystyy katumaan pettämistään, mutta pitää siitä myös pystyä puhumaan puolisolleen. Sitten on tietysti hienoa, jos kumppanina sattuu olemaan sellainen, jonka mielestä pettäminen tietyissä tilanteissa on hyväksytympää, lievempää tai ymmärrettävämpää kuten sulla nyt on. Eihän sun sitä tartte miettiä onko se jonkun muun mielestä tuomittavaa, jos sun miehesi on sen anteeksi antanut. :)

Yhteistyössä