Olen ihan samaa mieltä noiden ensimmäisten viestien kanssa. Pettäminen todella on valinta, se ei tapahdu vahingossa eikä se voi koskaan olla oikein. Se todella on ihan liian yleistä ja siihen sorrutaan ihan liian helposti. Sen voi joskus ymmärtää, muttei ikinä hyväksyä!
Mä en koskaan petä, olen pyhästi luvannut sen itselleni..Tiedän sen jo näinkin nuorena ja tiedän pystyväni pitämään kiinni tästä halusta/periaatteesta, joskus tunne jonkun asian suhteen on niin vahva, mulle tämä asia on todella tärkeä
Listaan asioita, joiden takia tiedän, etten ikinä tule pettämään..olen pohtinut asiaa paljon:
-Mulla on hyvin erilainen käsitys seksistä, kuin ikäisilläni yleensä, erilainen myös kuin monilla itseäni paljon vanhemmilla.
-Suhtaudun erittäin vastenmielisesti yhden illan juttuihin, ne ei kiinnosta yhtään eivätkä kuulu mun moraaliin.
-Tunnen itseni melkoisen hyvin, koska pohdin/analysoin paljon itseäni, ajatuksiani ja käytöstäni.
-Mulla on herkästi kolkuttava omatunto.
-Olen perfektionisti ja haluan, siis todella haluan tehdä oikein, koko sydämestäni.
-En pystyisi tuottamaan sellaista tuskaa kumppanilleni.
-Jo pettämisen seuraaminen läheltä on tarpeeksi tuskallista.
-Mulle on erittäin tärkeää se, että voin katsoa itseäni peilistä, arvostaa itseäni..pettäminen olisi mulle pahinta itsepetosta enkä kestäisi kantaa sellaista asiaa tunnollani.
-Mulla on hyvä itsehillintä ja tahdonlujuutta, en esim. ole koskaan polttanut tupakkaa, koska olen päättänyt niin ja haluan pitää siitä periaatteesta kiinni.
-Aion välttää tilanteita, joissa ihmiset yleensä ajautuvat pettämään.
-Mietin aina tekojen seurauksia, ennen kuin teen mitään, en ole luonteeltani äkkipikainen vaan erittäin harkitsevainen.
-Pettämisellä ei voi koskaan saavuttaa mitään hyvää, olen onnellisempi, kun jätän pettämättä-eipä tarvitse katua mitään,
Tuossa oli nyt osa syistäni, halusin vain antaa kuvan siitä, että olen oikeasti todella pohtinut asiaa. Tiedän, että moni suhtautuu asiaan epäuskolla, koska olen niin nuori (18-vuotias..) eikä mulla ole seurustelukokemusta..mielestäni en tarvitse sitä kokemusta, koska tiedän, mitä pettäminen on ja olen seurannut sitä vierestä. Ja pahinta siinä on juuri se itsensä pettäminen-tunnen omatuntoni niin hyvin, että pystyn välttämään tilanteita/tekoja, jotka saavat sen kolkuttamaan. On asioita, joihin ei tarvitse niitä paljon puhuttuja kokemuksia niin paljon. Pidän kiinni periaatteestani ja mielipiteestäni, vaikka muut sanoisivat mitä, jokainen tuntee kuitenkin itsensä parhaiten-olen oman elämäni asiantuntija ja hyvä niin. Tiedän jo nyt, että saan taas kakkaa niskaani viestini takia, mutta se ei haittaa, itseäni vartenhan tämäkin päätös on, muut eläköön omaa elämäänsä, kuten parhaaksi näkevät =) Pettäisin vain, jos pettäminen olisi mielestäni jossain tilanteessa oikeutettua tai parempi vaihtoehto, mutta koska pettäminen ei mun mielestä koskaan ole oikein vaan aina väärin, en ikinä petä.
Korostan vielä, että en tuomitse muita ihmisiä
Pettämisen tekona tuomitsen, mutta en tuomitse pettäjiäkään ihmisinä, jokainen tekee omat valintansa/virheensä ja jokaisella on omat heikkoutensa. Tuomitsen pettämisen vain omalta kohdaltani, muita en halua arvostella. Antaa kaikkien kukkien kukkia, ei ole vain yhtä ainoaa oikeaa tapaa elää oikein :flower: