Onko perhepäivähoitajia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lähihoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lähihoitaja

Vieras
Kertokaa vähän työstänne. Palkkaus on huono, tiedän sen ja siitä on jauhettu täällä turhankin usein. Mutta itse työ, onko se kauhean raskasta? Onko työ vaikeampaa vai helpompaa, kun on omia pieniä lapsia mukana ryhmässä? Kuinka pitkäksi päivät muodostuvat? Miten omat lapset suhtautuvat, kun äidillä on hoidettavana muita lapsia? Olen kotihoidon tuella oleva lh ja olis kiva tehdä töitä kotonakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja lähihoitaja:
Kertokaa vähän työstänne. Palkkaus on huono, tiedän sen ja siitä on jauhettu täällä turhankin usein. Mutta itse työ, onko se kauhean raskasta? Onko työ vaikeampaa vai helpompaa, kun on omia pieniä lapsia mukana ryhmässä? Kuinka pitkäksi päivät muodostuvat? Miten omat lapset suhtautuvat, kun äidillä on hoidettavana muita lapsia? Olen kotihoidon tuella oleva lh ja olis kiva tehdä töitä kotonakin :)
Se, että haluat tehdä töitä kotona ei ole hyvä lähtökohta. Lähtökohta pitäisi olla se, että haluat hoitaa ja kasvattaa lapsia!
On se raskasta, varsinkin jos on pitkät päivät. Jos kaikki sattuu nukkumaan päiväunet ja vielä samaan aikaan saat tietysti taukoa, mutta muuten sitä ei ole. Omien lasten suhtautuminen voi alkuun (ja joillain se vaan jatkuu) olla hirmu vaikeaa, mustasukkaisuutta, tappelua, riitelemistä ym. Sotkua tulee paljon ja koko ajan, sitä pitää vaan sietää! Antoisaa työ on myös, jos tykkää lasten kanssa touhuta, mutta jos ainoa syy ryhtyä hommaan on se, että voi olla oman lapsen kanssa kotona niin kannattaa miettiä tarkkaan.

Omat lapseni ovat suhtautuneet loistavasti työhöni ihan alusta asti.leluja ovat jakaneet riitelemättä ja on myös leluja joita hoitolapset eivät saa. niillä leikitään sitten hoitoajan jälkeen.

päivät ovat välillä pitkiä mutta niihin voi antaa ohjaajalle toiveen milloin aikaisintaan aamulla ja monelta viimeistään pois. yleensä ohjaaja kuuntelee toiveita varsinkin jos sinulla lapsia.

meillä ei sotkua tule yhtään sen enempää kuin omien lastenkaan kanssa. lapset ovat kunnioittaneet hoitopaikan sääntöjä ja pienetkin oppivat hyvin nopeasti talon tavoille.eivät ne lapset sentään mitään villipetoja ole.

päivää rytmittää ulkoilut ja ruokailut. lapset nukkuvat yleensä hyvin touhuttuaan kovasti.

ihanaa ja antoisaa työtä. mutta en usko että tätä loppuelämäni teen.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Alkuperäinen kirjoittaja lähihoitaja:
Se, että haluat tehdä töitä kotona ei ole hyvä lähtökohta. Lähtökohta pitäisi olla se, että haluat hoitaa ja kasvattaa lapsia!
On se raskasta, varsinkin jos on pitkät päivät. Jos kaikki sattuu nukkumaan päiväunet ja vielä samaan aikaan saat tietysti taukoa, mutta muuten sitä ei ole. Omien lasten suhtautuminen voi alkuun (ja joillain se vaan jatkuu) olla hirmu vaikeaa, mustasukkaisuutta, tappelua, riitelemistä ym. Sotkua tulee paljon ja koko ajan, sitä pitää vaan sietää! Antoisaa työ on myös, jos tykkää lasten kanssa touhuta, mutta jos ainoa syy ryhtyä hommaan on se, että voi olla oman lapsen kanssa kotona niin kannattaa miettiä tarkkaan.

mun mielestä se, että haluaa tehdä töitä kotoa käsin, on yksi tärkeimmistä lähtökohdista. Ei ole mitenkään helppoa tehdä töitä kotona. Ja myös se, että saa olla kotona omien lasten kanssa on mun mielestä erittäin hyvä perustelu pph: työtä tekevälle! Itse olen lh ja sosionomi, tehnyt työtä mm lastenkodissa ja päiväkodissa. Se että haluaa taata omien lastensa pitkän kotihoidon on mielestäni tärkeä pointti tässä työssä. Haluathan siinä samalla jakaa muille lapslle mahdollisuuden kodinomaiseen hoitoon. Myös meidän päivähoidon johtaja pitää tärkeänä että työhön hakeutuu sellaisia ihmisiä, jotka haluavat olla lastensa vuoksi kotona mahdollisimman pitkään.

Yhteistyössä