Onko pcos:laisia jotka plussanneet pillereiden jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Catherine-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Catherine-

Jäsen
02.09.2010
53
0
6
Hollola
Moikka,

Mulla todettiin pcos kesällä 2009.
Vauvaa oltiin yritetty vuoden verran.
Ikää löytyy 21.v enkä mielestäni ole ylipainoinen painoindeksi 23. Jouduin syömään aknen takia puolenvuoden kuurin ja nyt sitten olis taas pillereiden lopetus edessä 22 päivän päästä.
Onko kukaan raskautunut heti pillereiden lopetuksen jälkeen?
Ja saa kertoa muutenkin tarinoita yrityksestä ja vinkkejä toivottavasti saan.:rolleyes:

En ole pillereitä syönyt vuosiin, mutta pco minulla on. Pudotin vastikää painoa painoindeksistä 23 alle 22:n, ja ylimääräinen rasva mahan seudulta putosi, ihon laatukin parani samalla. Suosin tuona aikana salaatteja ja sen kaverina esim. lohta, kanaa, tuoreita ja terveellisiä vaihtoehtoja muutenkin.

Tämän operaation jälkeen ajateltiin mieheni kanssa, että lapsi saa tulla jos on tullakseen. Emme ottaneet asiasta mitään paineita, koska tiedossa oli, että en raskautuminen ei välttämättä onnistu ongelmitta, vaikka kuukautiset pääsääntöisesti tulivat suhteellisen normaalisti (kierto noin 30-35 päivää, joskus jäi välistä). Tikutin ovulaatiota kuukaden ja kun se näytti plussaa, raskauduin tästä kierrosta välittömästi.

En tiedä ollenkaan, oliko onnetar aivan erityisen suotuisa, vai kuulunko siihen ryhmään, joka raskautuu kohtuuhelposti. Hankala tietää yhden raskautumisen voimalla :)

Tiedän kuitenkin, että itselleni sopii sellainen paino, ettei ylimääräistä läskiä ole missään. Painoindeksi saa olla noin 21.5, kuukautiset tulevat silloin säännöllisemmin ja iho voi paremmin. Tämä on myös yhteydessä siihen, että syön silloin varsin oikeaoppisesti liikkumista unohtamatta.

Toivon kanssa, että kuulun tuohon ryhmään kun tässä kk sisällä pääsee tuon yrittämisen alottamaan.

Mulla nousi paino viime kesänä aivan yhtäkkiä 7 kiloa ja nyt oon siis saanut ne jo tiputettu ja painon tuohon 23 ( 61/163 )
Olisi kanssa tavoitteena saada paino 57kg, joka olisi sen 21,5 suurinpiirtein. Vanhana urheilijana kun en itsekkään tykkää tuosta ylimääräisestä läskistä.

Onneksi olen vasta 21 -vuotias eli aikaa on yrittää, jos ei heti tärppää. Vaikka sitä toivoisikin että tärppäisi heti.

Oliko sinulla mitään ongelmia raskauden aikana / oliko enemmän neuvola käyntejä tuon pco:n takia?

Raskausaika on ollut helppo ja vaivaton, ainoita oireita oli hetkellinen iltaväsymys ja satunainen, lievä pahoinvointi. Ne loppuivat kuitenkin varsin lyhyeen. Muuten olen voinut loistavasti.

Neuvoloita on ollut tähän mennessä viikolla 8, 15 ja 22. Lisäksi np-ultra oli viikolla 12 ja rakenneultra viikolla 21. Np-ultran takia on pitänyt käydä verikokeissa labrassa, ja ennen rakenneultraa toisen kerran, jolloin tehtiin sokerirasituskoe.

Sokerirasituskoe tehtiin näin aikaisessa vaiheessa PCO:n takia, mutta olisin luultavasti joutunut tuohon kokeeseen ilman PCO:takin, koska olen ensisynnyttäjä ja ikääkin on yli 25 vuotta. PCO periaatteessa lisää kuitenkin tuota riskiä, mutta ehkä juuri sen takia, että monet PCOlaisista on ylipainoisia.

Yhteistyössä