Onko parveke sinulle asunnossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tärkeä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tärkeä?

Vieras
Voisitko sinä asua asunnossa jossa ei ole parveketta?

Tuli vain mieleen, että kuinka tärkeä parveke on mielestänne asunnossa?

Kun katsoo parvekkeita, niin eipä siellä usein ihmiset ole, mutta onko se parveke tärkeä elementti asunnossa viihtyisyyden kannalta?

Eli onko parveke asunnossa sinulle tärkeä?

Noh, silloin kun vielä poltin tupakkaa niin parveke oli tärkeä, ettei tarvinnut lähteä alas asti tupakalle. Nyt en enää polta, joten varsinkaan talvella ei tule parvekkeella käytyä muuten kuin vain kynttilöitä sytyttämässä lyhtyihin. Kesällä otan joskus aurinkoa parvekkeella ja kesällä parveke on oikeastaan kuin sellainen "kesähuone"

Kesällä syntyy esikoinen, niin ensi syksynä/talvena aioin nukuttaa vauvaa parvekkeella vaunuissa :)

On tosi tärkeä. Kyllä minä mielelläni kesällä istun parvekkeella lukemassa ja katselen, kun koivut kahisevat tuulessa. Lasten ollessa vauvoja he nukkuivat päiväunet parvekkeella. Lisäksi minä tuuletan petivaatteet ja matot parvekkeella, mattoja en kuitenkaan ravistele.

Jos asuisin vilkasliikenteisen kadun varrella alakerroksissa ja parveke olisi kadulle päin, niin tuskin sitä käyttäisin.

Meillä on parvekkeita kaksin kappalein, molemmin puolin asuntoa. Toinen on melko tilavakin, ja toimii kesällä yhtenä ylimääräisenä huoneena. Toisella parvekkeella kasvaa kesäisin yrtit, pavut ja perunat, toisessa on lapsen leikkikeittiö yms. sekä pöytä jonka ääressä syödään melkein päivittäin kesän ajan. Niin ja nautitaan rauhassa aamukahvit ennen kuin lapsi herää :)

Talvella parveke toimii vaatteiden (paljon villaa meillä) tuuletuspaikkana, ja saahan sinne kätsysti ruuan viilenemään.

Eli nyt kun tällaisessa asunnossa asun, niin sanoisin että on se parveke ihan tärkeä.

Ei voi tietää kun vielä ei ole kokemusta... Mut kun asuntoja katsottiin, niin kakskerroksisissa rivariasunnoissa kyllä parveke katsottiin eduksi, mm tuon petivaatteiden tuulettamisen kanssa. En sit tiedä paljon siel ollaa, mies varmaan saunasta käy siel jäähyl, mut mennessä näkyy tuleeko muuta käyttöä.

Parveke on ihana kesällä, mutta kyllä olen parvekkeettomassakin asunnossa asunut ja hengissä selvinnyt. Kerrostalossa parveke olisi tulipalon sattuessa kätevä pakopaikka, jos rappukäytävästä asuntoon tunkeutuisi savua.

On tärkeä, mutta ei me voida käyttää meidän parvekkeita, kun alakerrassa asuu ketjupolttajia. Ei voida edes tuulettaa. Sen verran käyn alkukesästä siellä, että saan kukat laitettua ja siinä on meidän parvekkeitten käyttö. Ottaa niin päähän, ettei sitä voi edes sanoin kuvailla.

Ei ole tärkeä. Yhdessäkään asunnossa ei ole ollut. Ne ovat useimmiten aika epäviihtyisiä ja talvisaikaan hyödyttömiä – mieluummin menen nauttimaan kesästä puistoon tai terassille. Olen siis kaupunkiasuja. Omakotitalossa, jos sellaiseen jostakin syystä päätyisin, parveke olisi kieltämättä plussaa.

On se ollut mulle tosi tärkeä kerrostalossa, kun ei oo ollut omaa pihaa. Mulla parveke oli kyllä aina laitettu ja käytin sitä paljon kesäisin.

Nyt on onneksi oma piha, jossa voin olla.

ite asun nyt 1. kertaa kerrostalossa ja parveke ehoton kun tupakoin.mutta on se muutenki kätevä auringo otossa,kahvittelussa ja kukkia voi laittaa roikkuun.tuulettaa vaatteita,mattoja yms...

Vaikea ymmärtää teitä, jotka haluatte parvekkeen tuuletuksen ja auringon takia. Meillä on ainakin ikkunat, joista tulee valoa, ja tuuletusikkunat, joista tulee vetoa. Läpitalonasunnossa saa kunnon puhurin aikaiseksi ilman parvekettakin.

Kerrostaloasunnossa on, koska parvekkeeton kerrostalohuoneisto on hyvälläkin ilmastoinnilla lämpimällä ilmalla sauna.

Vain hätättilanteessa voisin muuttaa parvekkoottomaan kerrostalohuoneistoon.

[QUOTE="hilma";28451405]Kerrostaloasunnossa on, koska parvekkeeton kerrostalohuoneisto on hyvälläkin ilmastoinnilla lämpimällä ilmalla sauna.[/QUOTE]Tämä ei pidä paikkaansa. Suunta, johon asunnon ikkunat antavat, on ratkaisevinta. Toiseksi tärkein seikka on se, saako asuntoon läpivedon. Kolmessa viimeisimmässä asunnossani kumpikin tekijä on ollut kunnossa, ja kaikissa niissä on ollut viileää kesälläkin.

Sinänsä en tietenkään vastusta ihmisten parvekehinkua. Se tekee parvekkeettomista asunnoista edullisempia, kun ostaminen tulee parin vuoden sisällä taas ajankohtaiseksi.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä