onko parisuhteella enää mitään toivoa kun toisen tekemisillä ei ole mitään arvoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helpottava avautuminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

helpottava avautuminen

Vieras
esim.tänään.
minä aamulla kävin koirien kanssa pienellä lenkillä, laitoin aamupalan koko perheelle ja siivosin myös aamupalan jäljet. käytin 3h kodinhoitohuoneen siivoamiseen ja pyykkihuoltoon ja vaatekaappien järjestelyyn. imuroin, pesin lattiat, pyyhin pölyt, petasin sängyn ja autoin lasta siivoamaan huoneensa. vaihdoin petivaatteet ja pyysin miestä auttamaan, ei pystynyt vaan pakkas koirat autoon ja lähti niiden kanssa jäälle. eli mies istuu autossa ja koirat juoksee.
tuli kotiin ja alkoi tuijottaa hiihtoa. minä siivosin siinä vaiheessa vessaa ja lapsi järjesteli lelujaan. sitten alkoi mäkihyppy. mies lähti kaverilleen sitä katsomaan. sillä välin minä touhusin täällä koko ajan, tein ruuan ja pitkästä aikaa hoidin viherkasveja ja siivosin työpöydän.
mies tulee kaveriltaan seitsemän aikaan ja alkaa huutaa mulle siitä, etten ole käyttänyt koiria ulkona?! lapsi onneksi lähti kaverilleen leikkimään ettei tarvinnut kuunnella. luettelin miehelle mitä kaikkea olen tehnyt ja mies katsoi mua ivallisella ilmeellä "no voi kun on rankkaa!", otti koirat ja mielenosoituksellisesti siirsi eteisessä roskapussia tieltään, mutta ei vahingossakaan vienyt ulos.

mä ihan mielelläni siivoan, mä tykkään kotihommista ja nautin niistä, mutta aina ei normityön päälle jaksa tai muuten huvita. ja mä haluaisin helvetti soikoon HIEMAN arvostusta tekemälleni työlle!! ei mua tarvii jokaisista puhtaista kalsareista kiitellä tai kehua, mutta jumalauta HIEMAN KUNNIOITUSTA!

mä luulen et tää on lopun alkua. vaikeet ajat edessä.

[QUOTE="vieras";22838114]Teillä taitaa olla erilaiset näkemykset siisteydestä? Siitä mikä on turhaa ja mikä ei.[/QUOTE]

meillä mies kuvittelee että kaiken tekee joku kotitonttu. et on niin saatanan helppoo ja tostnoinvaan kaikki kotityöt, vaikka olen sille puhunut ja huutanut että minä olen se kotitonttu ja käytän kodinhoitoon tuntitolkulla aikaa että olis perheellä ruokaa ja puhtaita kalsareita.

että erityiskiitokset tässä kohtaa anopille ja appiukolle jotka on antaneet miehelleni sellaisen mallin, että naiset tekee mukisematta kotona kaiken (vaikka kävisivät yhtälailla töissä..) ja mies on se perheen pää jonka rahat on ainoot joilla on merkitystä ja joilla tuodaan se leipä pöytään. oksennus.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22838142:
:(

Onko mies saanut kotoaan mallin, että naisväki tekee hommat ja 'isäntä' istuu sohvalla piereskelemässä? Millaista hänen vanhempiensa luona on?

kirjoitettiin samaan aikaan, mutta siis juuri näin ja mä alan olla kurkkuani myöten täynnä.
jos jätän miehen kalsarit pesemättä, se ostaa uusia kun vanhat loppuu, hänhän ei pyykkiä pese yms ääliömäistä.

meillä mies kuvittelee että kaiken tekee joku kotitonttu. et on niin saatanan helppoo ja tostnoinvaan kaikki kotityöt, vaikka olen sille puhunut ja huutanut että minä olen se kotitonttu ja käytän kodinhoitoon tuntitolkulla aikaa että olis perheellä ruokaa ja puhtaita kalsareita.

että erityiskiitokset tässä kohtaa anopille ja appiukolle jotka on antaneet miehelleni sellaisen mallin, että naiset tekee mukisematta kotona kaiken (vaikka kävisivät yhtälailla töissä..) ja mies on se perheen pää jonka rahat on ainoot joilla on merkitystä ja joilla tuodaan se leipä pöytään. oksennus.

Täällä sama tilanne, että kiitosta vaan

Ehkä hänelle pitäisi yrittää sanoa, ettei enää eletä 1800-lukua eikä hänen kotoaan oppima työnjakomalli ole ainoa oikea eikä ehkä lainkaan nykyaikaan sopiva. Mutta jos mies ei kuuntele tai välitä, niin vaikea sanoa toimiiko mikään keino..

Oliko teillä joku sopimus tuosta koirien ulkoilutuksesta tai sellainen tapa, että se joka on kotona, vie aina koirat tiettynä aikana ulos? Veikkaan että miehesi pillastui juuri tuosta töiden luettelemisesta. Mitäs jos olisit sanonut vain, ettet mitenkään ehtinyt kun oli niin paljon muuta? Tuosta saattaa tulla marttyyrimainen olo ja jotkut miehet pimahtavat siitä. Miehesi ei osaa arvostaa sinun tekemiäsi töitä, mutta hän ei ehkä myöskään valittaisi vaikka jättäisit kaikki tekemättä ja asuisitte kuin läävässä.

Tästedes jätät miehen vaatteet pois pyykistä ja laitat ruokaa vaan itselle ja lapsille. Äläkä sijaa sitä miehen puolta sängystä. Jos mieheltä tulee jotain ihmettelyä, sano sille että ajattelit sen olevan ihan ok kun ei sekään ikinä laita sulle ruokaa eikä pese sun pyykkejä. Jos sun on pakko korjata miehen levällään olevia rojuja päästäksesi siivoamaan, mätä ne muovisäkkiin mitenkään lajittelematta ja tunge jonnekin pois tieltä. Etsikööt sieltä jos tarvitsee ja laittakoon itse paikalleen. Eiköhän ala näkyä sun tekemä työ jossain vaiheessa, vaikka se nyt olis miehen mielestä miten turhaa. Puhuminen ei tämmöisessä tilanteessa toimi, sitä on ihan turha kokeilla. Mies vaan kiemurtelee kuin onkimato, ottaa raivarit saadakseen sun huomion muualle itse asiasta tai lähtee pois tilanteesta, koska luonnollisesti haluaa pitää kiinni saavutetuista eduistaan. Jotkut myös teatraalisesti kerran siivoaa ja sen jälkeen palaa vanhaan muistutellen marttyyrimäisesti vielä puolen vuoden kuluttua tästä yhdestä uroteostaan, joka naiselle on jokapäiväistä arkea.

Jos te käytte molemmat töissä, ei ole mitään perustetta sille, että kotityöt kuuluisi yhtään enempää sulle. Tietty eläimet ja lapset on hoidettava, siinä on pakko joustaa, mutta aikuista miestä ei kenenkään tartte siinä sivussa hyysätä jos ei edes kiitoksen sanaa saa.

toi on niin kamalaa että nykyaikana on tollasia ukkoja vielä :(

kyllä kodinhoito on kovaa hommaa, vaatikaa itsellenne arvostusta hyvin tehdystä työstä! saatika lasten hoitaminen... jos ei arvostusta ja apua tipu niin ukko vaihtoon :) tsemppiä!

Meillä mies tekee hyvin vähän kotitöitä ja sanoo minullekin, ettei minun tarvitsisi nähdä niin paljon vaivaa. Hänelle kelpaisi siis sotkuisempikin huusholli, joten siihen ei ole paljoa sanomista... Ruma käytös on minusta tuossa se pahin juttu eli se että ap:n mies puhui halveksivasti. Mieheni saisi todellakin selittää tarkkaan miksi käyttäytyisi sillä lailla ja pyytää anteeksi, jos puhuisi minulle halveksivaan sävyyn, se on minun mielestäni niin paha juttu.

Ennen eropäätöstä kokeile ( ei-niin-aikuismaista, mutta hemmetin palkitsevaa) shokkihoitoa:
Tee lakko/ tee ruoka vain itsellesi ja lapsille. Älä siivoa vaikka kuinka sotku kammottaisi. Sotke kerrankin oikein antaumuksella. Älä pese pyykkiä/ pese vain omasi ja lasten pyykit. Katso urheilua kotona sohvalla maaten aina, kun miehesi tulee kotiin. Kun miehesi tulee kotiin, lähde ulkoiluttamaan koiria/ katsomaan urheilua baariin/ ystäväsi luo.