Onko pakko mennä oman alueen neuvolatädille?

Tulipahan tässä vaan mieleen, että kun tuossa viime viikolla plussasin ja aletaan pikkuhiljaa selvitä miehen kanssa "järkytyksestä", että olisi sitten varmaan aika soitella tuonne neuvolan puolelle.

Muttakun, täällä meidän paikkakunnalla on vain kaksi äitiysneuvolan terveydenhoitajaa, joiden kesken asiakkaat on jaettu niin, että kaupunki on tylysti vedetty kahtia itään ja länteen. No, nyt on semmoinen tilanne, että tämän puoliskon terkkarin,kenen alueeseen me kuulutaan, kanssa oli vuosi sitten vähän "kädenvääntöä" yksityisasioista (niitä sen tarkemmin erittelemättä), joten en haluaisi hänelle joutua. Ei oikein luottamus pelaa siihen suuntaan.

Tämä toisen alueen terkka on myös tuttu ja hänen kanssaan olen hoitanut aiempina vuosina kaikki ehkäisy ym asiat, joten hän olisi mielestäni siinä mielessäkin parempi että hän tuntee minun historiani.

Mahtaisikohan onnistua tuo vaihto jos maanantaina soittaisin tälle toisen alueen terkalle ja selittäisin tilanteen? Ovatko muut vaihtaneet?
 
"keh"
Juu, saat varmasti vaihtaa. Esitä asiasi nätisti ja rauhallisesti niin onnistuu.

Meillä oli aikoinaan tilanne, jossa neuvolatädiksi olis tullu työkaverin vaimo. Tiesin tasan tarkkaan, että vaitiolovelvollisuus ei toteudu, koska kyseinen työkaveri tiesi älyttömän paljon ihmisten henkilökohtaisia terveystietoja. Tästä syystä neuvolatädin vaihto onnistui (en toki kertonut noista löpinöistä, sanoin vaan että työkaverin vaimolle ei ole luontevaa kertoa luottamuksellisia juttuja).
 
Oon näköjään ihan viikoistakin sekaisin. Alkuviikosta siis plussasin. :D Jotenkin toi vappu sai mun aikakäsityksen sekaisin, et olis uusi viikko jo. :p Vähän tyhmä olo.
Toivotaan että pääsisin sille toiselle neuvolatädille, hän kun on ollut minulla jo
entisellä paikkakunnallanikin, silloin lapsena, neuvolatätinä. :)
 

Yhteistyössä