Onko pakko, jos ei jaksa/halua..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Anoppi varmaan odottelee kutsua aatoksi meille, että meillä pöydät notkuu omatekosia ruokia.
Olen töissä tiiviisti ja vain aatonaatto on vapaapäivä. Irrallisia arjen vapaita on ennen joulua ja yksi viikonloppu.
Olenko kamala, jos sanon näin anopille, että nyt en jaksa alkaa höösäämään ja olemme aaton kesken vain me ja lapset? Onko se itsekästä?

Ei itseään tarvitse minkään rituaalien vuoksi väsyttää voimattomaksi.
Onko anoppi ilmoittanut että haluaa ehdottomasti kuutta eri sorttimenttia ja jälkiruuat päälle, vai haluaisiko hänkin vain viettää aikaa poikansa perheen parissa?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27644387:
Onko anoppi ilmoittanut että haluaa ehdottomasti kuutta eri sorttimenttia ja jälkiruuat päälle, vai haluaisiko hänkin vain viettää aikaa poikansa perheen parissa?

sen tietää, että pöydässä tulee arvosteluja, että etkö ole tehnyt tätäkään itse.. vaikka kalat tai rosollit on helppo tehdä. En jaksa sellaista... :( Ei olisi eka kerta.

Ilmoittaisin varmaan, että meille sopii kyllä tulla jouluksi, mutta mulla on niin paljon töitä etten ehdi laittaa paljon jouluruokia tai muutenkaan järjestää mitään erikoista, ja kysyisin, haluaisiko anoppi tuoda ruuat vai syökö sitä mitä ostatte kaupasta.

Tai osta kaupan ruokia ja siirrä ne omiin astioihin, hävitä ostopakkaukset (muista tyhjentää roskis!) ja tuunaa ruokia niin etteivät ne näytä ja maistu niin teollisilta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;27644387:

Kai se haluaa viettää poikansa perheen kanssa............. mutta mä en jaksa sitä suorittamispakkoa ja stressiä mitä siitä aiheutuu. Kumminkin joulupöydässä taas utelee että mitä olet tehnyt itse jne.

jos olisin anoppisi, tekisin ilomielin tuliaisiksi jotain omatekemää ja loput kelpaisi kaupan valmiitkin. Olisi kurjaa, jos ei miniä ei antaisi minun tulla jouluksi vierailulle vain siksi, ettei ehdi jouluruokaa laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -minä;27645280:
jos olisin anoppisi, tekisin ilomielin tuliaisiksi jotain omatekemää ja loput kelpaisi kaupan valmiitkin. Olisi kurjaa, jos ei miniä ei antaisi minun tulla jouluksi vierailulle vain siksi, ettei ehdi jouluruokaa laittaa.

Pa---kat se mitään tekee. Ei edes kysy

[QUOTE="vieras";27644629]Ilmoittaisin varmaan, että meille sopii kyllä tulla jouluksi, mutta mulla on niin paljon töitä etten ehdi laittaa paljon jouluruokia tai muutenkaan järjestää mitään erikoista, ja kysyisin, haluaisiko anoppi tuoda ruuat vai syökö sitä mitä ostatte kaupasta.

Tai osta kaupan ruokia ja siirrä ne omiin astioihin, hävitä ostopakkaukset (muista tyhjentää roskis!) ja tuunaa ruokia niin etteivät ne näytä ja maistu niin teollisilta :D[/QUOTE]

Mä ottaisin tän vaihtoehton.
Sanoisin siis suoraan, että nyt ei ehdi eikä jaksa tehdä vaan haluaa pysähtyä nauuttimaan joulun tunnelmasta suorittamisen sijasta. Anoppi saisi sitten ihan itse päättää mitä tekee, mutta en ottais mitään paineita sen sanomisista.

Yhteistyössä