Onko päiväkodissa pakkasrajaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässä kaupungissa jossa aun on yhtenäiset pakkasrajat kaikissa päiväkodeissa.

Alle 3v. -13 astetta ja isoilla -15 ja pienikin tuuli nostaa helposti pakkasta eikä täälläkään viimassa ulkoilla.

Ja miettikää lasten pukemista kovalla pakkasella... puetaan koko ryhmälle kaikki tamineet niskaan siihen menee helposti se puol tuntia kun 3 pukijaa. ensimmäiset odottaa hiki hatussa eteisessä, että ensimmäinen aikuinen joutaa pukemiselta ulos. Sitten kovalla pakkasella otettaisiin 15 min. happihyppely... Ketä se oikeasti palvelee? Kyllä minusta vanhemmat voivat tuon 15 min happihyppelyn hoitaa kun hakevat lapsensa kotiin...

Niin ja kyllä me joudumme kesälläkin miettimään ulkoilua kun on todellinen helle... Pihassa ei ole varjopaikkaa. Lasten nesteytyksestä on huolehdittava jne. eikä kaikki vanhemmat edes tuo aurinkorasvaa lapselleeen. Siinä sitten mietitään miten saadaan ulkoilu suoritettua niin, että se ei aiheuta ongelmia esim. palamisena.

[QUOTE="pph";23222716]Minä sain suorastaan haukut kun olin ulkona -12 asteen pakkasessa :/ Lapsilla ei ollut kylmä vaan touhusivat hiki hatussa. Eräs äiti vain oli sitä mieltä, että miten mä näin kovalla pakkasella tuon lapsia ulos :( Ja nuorin lapsista on 2v.[/QUOTE]

No just joo.. Mä en menen ulos jos on -20+ koska toi poika palelee heti kun ei halua kävellä vaan konttaa pihalla.
Tai jos on OIKEESTI kamala tuuli.

Meillä (Turussa) pakkasraja on päiväkodissa -10C. Eli eivät ole ulkoilleet varmaan kun kerran parin viikon aikana. Ja sen kyllä huomaa.

Onko muuttunut aikaisemmasta? Ainakin silloin kun meidän lapset oli päiväkodissa, niin toisessa ulkoiltiin melkein kelissä kuin kelissä. Toisen päiväkodissa oltiin helpommin sisällä, mutta kyllä siellä pakkasillakin oltiin. Tädit värjöttelivät pihalla, mutta sedät pysyivät lämpinä, kun vetelivät lapsia pulkassa pitkin pihaa :D

Toi sun nimimerkki on harhaanjohtava.. Ennen ku avaan ketjua luen ketä on vastannut ja kerkesin jo herpaantumaan että jos ei kerran kiinnosta ni MIKSI on pitäny vastata :laugh: Sori, mun oli pakko sanoa ku ei oo ekakerta :ashamed: :D

Mulle tulee joskus mieleen voinko vastata jos joku kysyy jotain aika simppeliä. Vastaan siis aina mielestäni ihan nätisti (jätän vastaamatta jos ei tule kuin ilkeilyä mieleen), mutta toi mun nimimerkki... Voi johtaa harhaan joitakuita

Viikonloppusin ollaankin oltu ulkona ja isompi jonkin aikaa hoitopäivän päätteeksi välillä. Kai se on päiväkotikohtainen tuo pakkasraja? Mun mielestä ainakin isommat (meillä 5 ja 2v) vois olla pihalla kerran päivässä. Taitaa Turussa olla kans välillä se tuuli joka kylmentää ilman vielä enemmän (vaikkakin meidän dagiksen piha on aika suojassa).

Yhteistyössä