Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Olin myös kerran sisällä seuraamassa ohjelmatuokiota, joka pidettiin ennen ruokailua. Hoitaja oli ilmeisen pitkäpinnainen, tai sitten ei minun läsnäollessani kehdannut pitää kuria tytölle, joka kerta toisensa jälkeen siirtyi paikaltaan, vaikka hoitaja kielsi. Ainakin seitsemän kertaa hoitaja palautti tytön tuolilleen, ennen kuin vihdoin ymmärsi poistaa hänet huoneesta.
Mä jo mietin siinä, että puutunko tilanteeseen (olisin ottanut tytön viereeni istumaan), mutta sain onneksi pidettyä suuni kiinni.
Silloin hoitaja ei olisi pitänyt kuria, jos olisi vain piipittänyt "tulepas tähän tuolille, Maija". Paikalleen palauttaminen on ihan oikein tehty.
Juu, olihan se ihan oikein tehty ne ensimmäiset pari kertaa, mutta en ymmärrä, että toiminnan annetaan jatkua noin pitkään. En mä ainakaan sietäisi sitä, että pitää sanoa samasta asiasta monta kertaa. Mun mielestä parin kerran jälkeen pitää jo seurata rangaistus. Mut ehkä sen tytön vanhemmat sitten oli sanoneet, että pitää ensin seitsemän kertaa kieltää...
Lapsella voi olla vaikka jokin keskittymishäiriö, ja sen takia yritetään pitkään lempeillä keinoilla. Ulkopuolisena on vaikea tietää.