Onko paikalla ketään, joka tietäisi tapaamisoikeusasioista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua kaipaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua kaipaa

Vieras
Viisi vuotta sitten tehdyssä tapaamissopimuksessa on ruksi kohdassa "tapaamisoikeudesta on sovittu" mutta ei kohdassa "tapaamisen ja luonapidon olemme sopineet tämän sopimuksen liitteenä"

Onko siis niin, että mitään tarkempia määrittelyjä tapaamisten suhteen ei ole tehty? En tosiaan muista. Mun mielestä me kirjattiin (tai työntekijä kirjasi) niitä ylös, mutta kai tuossa liitekohdassa kuuluis siitä sitten mainita? Enkä löytänyt mitään toista paperia?

Mä en mun lapuista edes löytänyt tollasta ruksi kohtaa mut toisella sivulla on parilla lauseella kirjotettu että on sovittu näin ja näin eli tapaamispäivät, kellonajat ja missä tavataan ja lopussa vielä että vanhemmat sitoutuvat muuttamaan sopimusta lapsen varttuessa..

Joo. Mulla ei tuommoista liitettä ole. En ainakaan löytänyt eikä tosiaan tuossa paperissakaan ole mainintaa.
Pitääkö tämä tulkita nyt sitten niin, että asioista on sovittu vain suullisesti?

On niissä ongelmaa.. :(
Tässä yks mun aiemmista ketjuista
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1390244

Mietin vain, että mitä käytännössä tuo suullinen sopimus tarkoittaa? Exähän voi väittää meidän sopineen vaikka ja mitä kun ei mustaa valkoisella ole. Onko tuo meidän sopimus mulle eduksi vai ei?
Menen vasta loppuviikolla lastenvalvojalle, joten kysyn sieltäkin mutta ois kiva jos joku osais jo nyt jotain sanoa asiaan.

Hmm.. vaikee homma.. Mut uskon et lastenvalvoja uskoo kun selität millainen mies on eli ei varmaan tuolla sopimuksella ole merkitystä juuri kummallekkaan! Ja heti ekana ehdottomasti vaadit yksinhuoltajuutta! Uskon et siellä lastenvalvojalla selvii kaikki jutut ja pysyt vaan kovana!

Niin se kai on. Jotenkin sitä jaksaa vielä toivoa, että ex ei oikeasti vie asioita oikeuteen, kunhan pelottelee.. mutta eihän sitä koskaan tiedä. Jos se vie asian oikeuteen, niin haen samalla yksinhuoltajuutta. Jos se jättää leikin kesken, en tiedä onko mulla energiaa lähteä käräjöimään sitä vastaan. Voi tosin olla ettei mulle jää paljon vaihtoehtoja :(

Yhteistyössä