onko paikalla ketään joka osais auttaa ruotsin kruunujen kanssa? =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
minun pitäisi muuttaa tiettyjä summia kruunuista euroiksi mutta nyt en kyllä yhtään tiedä kuinka se tapahtuu. ilmeisesti eurot saa muutettua kruunuiksi kun kertoo euromäärän 8,7440?

Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja avuton:
ok kiitos. eräs asia minua hämää. kuitissa kruunujen määrä 759,85 mutta eurosumma kuitissa on 86,90e. eikös sen pitäisi olla euroiksi n.76e eikä 86e??

Kumpaan suunntaan vaihdoit? Kurssi on muuttunut parin viikon sisään.

kruunuista euroiksi. tein eilen nämä ostokset haaprannassa-

itse siis olen aina ajatellut summan suurinpiirtein noin että 100 kruunua on n.10e mutta nyt kun pitäisi ystäville kertoa euroiksi paljonko he ovat velkaa tuomistani tavaroista nämä kuitit hämää nyt tässä tosi pahasti.

ööö.. siis olen maksanut euroissa 24e esim battery juomista (24 kpl laatikko), kuitissa se on kuitenkin kruunuissa 209.86, eli miten tuosta kruunumäärästä on saatu 24e? eikö sen pitäisi olla n.21e??

ööö.. siis olen maksanut euroissa 24e esim battery juomista (24 kpl laatikko), kuitissa se on kuitenkin kruunuissa 209.86, eli miten tuosta kruunumäärästä on saatu 24e? eikö sen pitäisi olla n.21e??

Jep.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Jep.

mutta silti veloitettu on 24e joka näkyy korttimaksutositteessani

Pitää muistaa että ainakin Visa electronilla maksettaessa ulkomailla, siitä veloitetaan lisäksi se joku prosenttiosuus ostosten summasta... tällöin ostosten loppusumma ja veloitettu summa eivät täsmää...

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Pitää muistaa että ainakin Visa electronilla maksettaessa ulkomailla, siitä veloitetaan lisäksi se joku prosenttiosuus ostosten summasta... tällöin ostosten loppusumma ja veloitettu summa eivät täsmää...

aivan, se olisikin järkeäv selitys mutta se ei nyt vaan päde noihin käteisostoksiini.

Visa Electron -kortti (nordea)

Käteisnostot ulkomailla

Automaateilla tehdyt euromääräiset käteisnostot Rahaliittoon kuuluvissa EU-maissa sekä kruunumääräiset nostot Ruotsissa Visa Electron-kortilla/kpl 1,00e + 2,00 %

Konttoreissa tehdyt euromääräiset käteisnostot Rahaliittoon kuuluvissa EU-maissa Visa Electron-kortilla/kpl 2,00 ? +2,5 %

Konttoreissa ja/tai automaateilla tehdyt valuuttamääräiset käteisnostot Nordea Pankki Suomen kansainvälisillä korteilla Tanskassa, Iso-Britanniassa, uusissa 1.5.2004 liittyneissä EU-maissa sekä EU-maiden ulkopuolella. 2,00 ? +2,5 %

kaupalla saattaa olla ihan omat kurssit noiden muuntojen kanssa... Itse asun tässä Suomessa ihan Norjan rajalla ja kaupalla jos maksat kruunuilla niin ne kyllä muuntaa ihan omien kurssien mukaan. Ei ole se mikä virallisesti on ilmoitettu. Ne varmaan ottaa sillä tavalla jotain käsittelymaksua.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
kaupalla saattaa olla ihan omat kurssit noiden muuntojen kanssa... Itse asun tässä Suomessa ihan Norjan rajalla ja kaupalla jos maksat kruunuilla niin ne kyllä muuntaa ihan omien kurssien mukaan. Ei ole se mikä virallisesti on ilmoitettu. Ne varmaan ottaa sillä tavalla jotain käsittelymaksua.

niin just, asia taitaa olla niin. täytyy nyt yrittää jollain tavalla muuttaa noita summia jotta saan suurinpiirtein oikeita summia takaisin muille tekemistäni ostoksista. vähän hankala nyt räknätä näitä mutta ei se nyt ole niin muutamien kruunujen ja eurojen päälle. :)

Yhteistyössä