Onko paikalla hoitsuja, jotka vois auttaa?!

Mun pojalle (kohta 5v) nousi eilen kova kuume, nyt on kyllä jo laskenut (38,2).. Mutta ainoat oireet on tosiaan tuo kuume ja päänsärky. Tulee vaan mieleen joku aivonkalvontulehdus, kun ei ole muita oireita. Ollaan kyllä menossa tk:een, jossa otetaan tuo tulehdusarvo, mutta luin että se crp ei ole kovin varma edes sen selvittämisessä olisiko kyse mahdollisesti viruksesta vai bakteerista (siis jos epäillään aivokalvontulehdusta). Netistä siis tämän luin ja perusteluina tälle oli se, että jos oireita on ollut vaan vähän aikaa niin ei kovin luotettava. Ja pojalle tuo kuume ja päänsärky tuli vasta eilen. Joten mitä mieltä tästä?
 
Viimeksi muokattu:
No kyllä ne yleensä
tekee muitakin kokeita jos lapsella on kova kuume ja päänsärky.... Onko sillä niska jäykkä? Saako leuan rintaan. Pysyykö se pystyssä? Refleksit? Meillä tutkittiin aika monta asiaa.
 
Aivokalvontulehdusta on olemassa bakteeri- ja virusperäinen, joista jälkimmäinen ei vaadi sairaalahoitoa. Petekiat on vain bakteeriperäisessä, eli sellaisia punaisia pieniä verenpurkaumia. Pienillä lapsilla on harvoin kuumeeseen liittyvää päänsärkyä tai päänsärkyä muutenkaan.
Bakteeriperäinen aivokalvontulehdus on todella harvinainen. Tänä syksynä on ollut liikkeellä paljon enterorokkoa ja toisinaan entrovirusinfektioihin liittyy korkea kuume, voimakas päänsärky sekä niskajäykkyys merkkinä aivokalvontulehduksesta. Tämä aivokalvontulehduksen muoto on kuitenkin vaaraton ja paranee itsestään.
 
Saa pään polviin ja rintaan taivutettua. Ja mua tietysti huolestuttaa vähän senkin takia vielä ylimääräisen paljon, että jos olis jotain tarttuvaa, kun meillä on vielä puoli vuotias tyttökin..
 
"vieras"
meillä on lapsilla ollut kuumetta ja siihen liittyvää päänsärkyä (4v osasi jo sanoa, että päähän sattuu, 2v näytti päätään ja sanoi, että mulla sattuu tukkaan ;)), ihan flunssaa ajattelin olevan, koska yleisvointi ihan ok
 

Yhteistyössä