Onko paha-asia jos pienen lapsen äiti käy kerran viikossa "bailaamassa"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja baarikärpänen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
käypä tekemässä testi netissä löytyy varmaan terveyssivuilta, niin huomaat että käytät riskirajoilla alkoholia, sillä jos otat pari pohjiksi ja niin kuinka monta siellä baarissa menikään? jos baarissa alkoholillisia drinkkejä menee vielä kolme tai yli, niin viikottaiseksi käytöksi on turhan paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyn.:
Kaverit voi tulla teille. Alko on halvempaa kotona. Musiikkia tulee kotistereoista. Tanssia voi kotona. Joten, mitä sieltä baarista haet? Diskovalotkin voi hommata.

No mä en ainakaan baarista hae viinanjuontia, vaan ohjelmaa, ystävien seuraa ja hauskapitoa. Eikä tosiaan pidetä meillä himassa mitään ryyppybileitä jos lapset ovat kotona.. :whistle:

Kaverit voi tulla teille. Alko on halvempaa kotona. Musiikkia tulee kotistereoista. Tanssia voi kotona. Joten, mitä sieltä baarista haet? Diskovalotkin voi hommata.

no tuota..asumme kerrostalossa, meillä on pieni lapsi. En todellakaan pistä tänne mitään discoa pystyyn :D baarista haen sitä että pääsen välillä pois kotoa, toki lapsen kanssa päivisin puuhaillaan kaikenlaista eikä kotona istuta neljän seinän sisällä, mutta se on minun tapani rentoutua ja nautin tanssimisesta..siitä että on musiikki kovalla ja saa välillä puhua kavereidenkin kanssa muusta kuin lapsista..eli pidetään siis hauskaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
ON! Kertakaikkiaan on, on ja on! Pieni lapsi on pieni vain vähän aikaa. Ehdit myöhemminkin!

kerropa minulle miten lastani vahingoitan? Olemme muutenkin arkipäivät vuorokauden ympäri yhdessä. Lapsi nukkuu sillä välin kun olen poissa, isänsä on kotona, isä hoitaa seuraavan aamun aamutoimet että minä voin nukkua vähän pitempään (lapsi herää yleensä kahdeksalta). Heräilen viimeistään kymmenen aikoihin ja lähdemme porukalla ulos, ellei mies ole jo kerennyt lapsen kanssa lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
ON! Kertakaikkiaan on, on ja on! Pieni lapsi on pieni vain vähän aikaa. Ehdit myöhemminkin!

Niin, ja? Onko se lapsi jotenkin vähemmän pieni, jos äiti käy baarissa lapsen nukkuessa?

Kyse oli nyt jokaviikonloppuisesta toiminnasta. Perheessä muodostuu siis tapa johon myös pieni lapsi oppii. Kyllä baari-iltaan yleensä liittyy myös se seuraava aamu. Jos puhuttais asiasta kerran kuussa tai joka toinen kuukausi niin silloin voitais puhua asiasta, onko lapsi vähemmän pieni.. Uskokaa nyt, että on olemassa aika jolloin lapsi tarvitsee fyysisesti vanhempiaan ja aika jolloin henkisesti ja lopulta tulee aika jolloin on aikaa bailata. Eri asia toki haluaako silloin enää sitä samaa kuin nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:

Niin, ja? Onko se lapsi jotenkin vähemmän pieni, jos äiti käy baarissa lapsen nukkuessa?

Kyse oli nyt jokaviikonloppuisesta toiminnasta. Perheessä muodostuu siis tapa johon myös pieni lapsi oppii. Kyllä baari-iltaan yleensä liittyy myös se seuraava aamu. Jos puhuttais asiasta kerran kuussa tai joka toinen kuukausi niin silloin voitais puhua asiasta, onko lapsi vähemmän pieni.. Uskokaa nyt, että on olemassa aika jolloin lapsi tarvitsee fyysisesti vanhempiaan ja aika jolloin henkisesti ja lopulta tulee aika jolloin on aikaa bailata. Eri asia toki haluaako silloin enää sitä samaa kuin nyt.

isäkö on sitten jotenkin vähemmän arvokas vanhempi? kuten sanoin, olemme muutenkin lapsen kanssa aika paljon kahdestaan. Mies on yrittäjä ja sunnuntai on hänen ainoa vapaapäivänsä ja sen haluaa viettää lapsen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kerropa minulle miten lastani vahingoitan? Olemme muutenkin arkipäivät vuorokauden ympäri yhdessä. Lapsi nukkuu sillä välin kun olen poissa, isänsä on kotona, isä hoitaa seuraavan aamun aamutoimet että minä voin nukkua vähän pitempään (lapsi herää yleensä kahdeksalta). Heräilen viimeistään kymmenen aikoihin ja lähdemme porukalla ulos, ellei mies ole jo kerennyt lapsen kanssa lähteä.

Itse kysyit onko paha asia. Vastasin, että on jos sulla on pieni lapsi ja käyt joka viikko rilluttelemassa.

Eipä tuo nyt mitään haittaa, enempi varmaan lapselle olis haittaa siitä jos kävisit vaikka jossain perusjumpassa sen kerran viikkoon lapsen hereilläoloaikana.

Käyt sen verran kun kivaa on, voi olla että jossain vaiheessa alkaa taas kyllästyttää ja sit tulee käytyä vähemmän tai jää koko harrastus. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kuka juo sillon kun lapset kotona?? :(

Lapset nukkuu. Ja nekin juo parin vuoden kuluttua. Normaalielämää on alkoholi. Eikö ne lapset pitänyt opettaa. Ravintola, abc, kirkko, piha....Kaikki on elämää vaan. Eikö. Jos sulle alko on jotain IHMEELLISTÄ, niin oot pihalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Lex:

No mä en ainakaan baarista hae viinanjuontia, vaan ohjelmaa, ystävien seuraa ja hauskapitoa. Eikä tosiaan pidetä meillä himassa mitään ryyppybileitä jos lapset ovat kotona.. :whistle:

Ohjelma, seura, hauska? Miksei lapset siihen sovi?

Itse kysyit onko paha asia. Vastasin, että on jo on pieni lapsi ja käyt joka viikko rilluttelemassa.

ok, tajusin. Noh, tämä vaihehan voi pian mennä ohitsekin. Kuten tuolla jo aikaisemmin sanoinkin, minulla oli todella pitkä tauko etten käynyt missään..nyt on tilanne tämä. Ehkäpä se "helpottaa" sitten kun palaan töihin.

Varo, ettei lipeä lapasesta. Tunnen tyyppejä, joille näin on käynyt. Ensin kerran kuussa, sitten pari kertaa, lopulta joka viikko...Huomaat että siellä onkin pirun hauskaa ja haluat useemmin ja usemmin sinne.
Ei baareilussa sinällään mitään pahaa ole. Mutta tuskin miehesikään tykkää, että joka viikonloppu jossain yöllä luuhaat, taikka lapsikaan...

Itse kysyit onko paha asia. Vastasin, että on jo on pieni lapsi ja käyt joka viikko rilluttelemassa.

ok, tajusin. Noh, tämä vaihehan voi pian mennä ohitsekin. Kuten tuolla jo aikaisemmin sanoinkin, minulla oli todella pitkä tauko etten käynyt missään..nyt on tilanne tämä. Ehkäpä se "helpottaa" sitten kun palaan töihin.

Varmasti helpottaa, mutta sittenhän tuntee taas syyllisyyttä siitä, että olis mieluummin kotona. Juu ja kyllä se hetki taas tulee kun saa sydämensä kyllyydestä mennä eikä kotona just kukaan kaipaa.

no tuota..asumme kerrostalossa, meillä on pieni lapsi. En todellakaan pistä tänne mitään discoa pystyyn :D baarista haen sitä että pääsen välillä pois kotoa, toki lapsen kanssa päivisin puuhaillaan kaikenlaista eikä kotona istuta neljän seinän sisällä, mutta se on minun tapani rentoutua ja nautin tanssimisesta..siitä että on musiikki kovalla ja saa välillä puhua kavereidenkin kanssa muusta kuin lapsista..eli pidetään siis hauskaa.

Musiikki kovalla ja saa puhua kavereiden kanssa...köhöm....niinpä niin. Neljä seinää on baarissakin, ainakin kaikissa missä itse olen käynyt. Enkä itse aina puhu lapsista, vaikka ovat paikalla..... AP puhu itsensä -> pussi.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmeja kumba:
Alkuperäinen kirjoittaja Lex:

Ohjelma, seura, hauska? Miksei lapset siihen sovi?

Tottakai sopii, muttei kaikkeen ohjelmaan ja seuraan B)

Niin, oliko tämä nyt taas niitä "enhän vaan tee väärin, enhän" -kysymyksiä, johon ainoa oikea vastaus on todeta, että jatka samaan malliin...

Siinä vaiheessa, jos itselleen tulee mieleen esittää tuollainen kysymys, niin voisi todeta että asia ei ole ihan täysin Ok. Vaikka kaikki puitteet olisivatkin kunnossa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Varo, ettei lipeä lapasesta. Tunnen tyyppejä, joille näin on käynyt. Ensin kerran kuussa, sitten pari kertaa, lopulta joka viikko...Huomaat että siellä onkin pirun hauskaa ja haluat useemmin ja usemmin sinne.
Ei baareilussa sinällään mitään pahaa ole. Mutta tuskin miehesikään tykkää, että joka viikonloppu jossain yöllä luuhaat, taikka lapsikaan...

eipä tuo ole häntä haitannut, ei meidän suhde ole siitä kärsinyt. Jos asia häntä häiritsee, niin varmasti siitä minulle myös sanoisi, koska on kuitenkin suorasukainen ihminen.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Niin, oliko tämä nyt taas niitä "enhän vaan tee väärin, enhän" -kysymyksiä, johon ainoa oikea vastaus on todeta, että jatka samaan malliin...

Siinä vaiheessa, jos itselleen tulee mieleen esittää tuollainen kysymys, niin voisi todeta että asia ei ole ihan täysin Ok. Vaikka kaikki puitteet olisivatkin kunnossa!

Kuta kuinki näin.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

heh, no niin tulihan se psykologinen analyysikin sieltä ;) no mutta sinänsä ihan asiaa puhuit. Olen kyllä miettinyt, ja sen vuoksi kysyinkin, että meneekö tämä nyt ihan yli. Mutta sitten taas toisaalta, minä pidän vain hauskaa ystävien seurassa..olisiko se sitten pienempi paha jos istuisin ystäväni luona joka lauantai illat + yöt, onko se baariinmeno se mikä asiasta tekee "pahan"?

Emmä tossa mistään muusta olis huolissaan, kuin sun alkoholinkäytöstä. Jos oikeasti juot vain jotain 1-3 juomaa illassa, ja se pysyy siinä eikä vähitellen ala lisääntyä, niin ei sekään ole mikään ongelma.

Nukkuvalle, turvallisen isän seurassa kotona olevalle lapselle on ihan se ja sama oletko baarissa vai ties missä mammakerhossa ompelemassa kestovaippaa ja vaihtelemassa sosereseptejä.

Ja ymmärrän todella hyvin tarpeesi päästä arkiympyröistä eroon edes kerran viikossa.

Yhteistyössä