Onko outoa, jos 4v. ei ole koskaan ollut poissa yötä kotoa ilman vanhempiaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Outolintu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Outolintu

Vieras
Ainakin tätä tunnutaan oudoksuttavan :/ Meillä ei ole ollut tarvetta. Emme käytä alkoholia ja kaikki menot hoidetaan koko perheen voimin. Käymme kuitenkin usein yhdessä ulkona syömässä, kylpylöissä, risteilyllä, lomamatkoilla, ulkomailla jne. Onko tässä siis jotain outoa? Nuoruus on eletty ja rakastan tätä yhteistä arkea miehen ja lapsen (ja tulevan lapsen) kanssa :)

Minusta ei, jos ei ole ollut tarvetta yöpoissaoloihin. Meidän 7 v:kään ei ole tainnut olla yötä poissa kotoa, puhumattakaan pienemmästä. Vanhin oli varmaan jotain 4 vuotiaana yön poissa kotoa.

Mun lapsi on ollut yötä poissa vasta nyt kouluiässä, kun alkoi käymään kavereilla yökylässä :) Eikä mitään ongelmia ole ollut. Meilläkään ei juuri tarvetta lapsen yökyläilylle. Joskus harvoin ollaan käyty "ulkona" erikseen esim. minä toisena ja mies toisena viikonloppuna.

Ei tietenkään outoa, ei mikään sääntö maailmassa määrää laittamaan lasta yökylään vain periaatteesta...jos ei ole tarvetta viedä lasta yökylään, niin miksi sitä tekisi.

Ei ole outoa, outoa on se, että ihmiset luulevat sen olevan outoa. Meillä lapsi jo kahdeksan, eikä ole ollut yötä meistä erossa. Kukaan ei ole ihmetellyt, eivät ehkä kehtaa.

Ei mun mielestä. Meidän keskimmäinen on reilu 5-vuotias, eikä vielä ole ollut yötä pois kotoa ilman meitä vanhempia. Kyllähän tuo ehtii. Sama meno oli esikoisella aikoinaan, ekaa kertaa oli yökylässä eskarissa, jossa järjestettiin "yön yli -leirikoulu". Hienosti meni. Mutta eihän se tietenkään tarkoita sitä, että lapset nyhjäisivät vain täällä neljän seinän sisällä meidän vanhempien kanssa.

No ei kai se tuossa iässä vielä ole outoa, mutta jos koululaisena ei ole ollut yökoulussa tai kavereilla tai vaikkapa jollain leirillä yötä niin on kummallista.
Ymmärrän kyllä niitä joilla on kastelijoita eivätkä sen tähden voi päästää lapsia yökylään.

Ei ole outoa.
Minusta on parempi muutoinkin tehdä asioita yhdessä perheenä ja jos ei ole tarvetta/halua laspella itsellään niin mitäs siinä sitten! Meilläkin esikoinen on nyt 4v ja ollut vasta 2krt mummulla yökylässä mökillä, kun on sinne itse pyytänyt päästä, ei meillä lapset yökyläile muutoin..

Ei minusta ole yhtään outoa, eihän kaikilla ole edes ketään sellaista hoitajaa jolle voisi viedä lapsen yöksi.
Meillä 1v3kk ikäinen lapsi eikä ole ollut vielä yksin yökylässä, jos tarve olisi niin mielummin tahtoisin niin päin että joku (lapsen mummo tai täti) tulisi hoitamaan häntä meille kotiin. Luultavasti ensimmäisen kerran poika menee yökylään tai joku tulee hoitamaan häntä meille kotiin ensi keväänä jos toinen lapsemme syntyy yöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Outolintu:
Ainakin tätä tunnutaan oudoksuttavan :/ Meillä ei ole ollut tarvetta. Emme käytä alkoholia ja kaikki menot hoidetaan koko perheen voimin. Käymme kuitenkin usein yhdessä ulkona syömässä, kylpylöissä, risteilyllä, lomamatkoilla, ulkomailla jne. Onko tässä siis jotain outoa? Nuoruus on eletty ja rakastan tätä yhteistä arkea miehen ja lapsen (ja tulevan lapsen) kanssa :)

Ei ole outoa, jos kaikki kerran sujuu hyvin ja ei ole ollut tarvetta hoidolle.
Miksi se lapsi pitäisi väen vängällä laittaa yökylään :/ ?

Alkuperäinen kirjoittaja Nippu:
En tiedä onko outoa, mut surullista, ettette ole saanut yhteisiä öitä kahdestaan, tosin mistä minä tiedän haluatteko te sitä edes.

Ja myös se ettei mummi/joku läheinen ole pyytänyt tai jos on pyytänyt, ei ole saanu viettää öitä yhdessä lapsenne kanssa.

Yhteistyössä