Onko outoa jos 29v.ei ole lapsia vielä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miksi ihmeessä olisi outoa?Toiset saa vauvoja tossa iässä ja toisilla jo isot lapset ja toisilla ei ollenkaan. eiköhän se ole ihan henkilökohtaista ja mikä itselle tuntuu parhaalta. tai sitten ei vaan lapsia kuulu eikä näy.

minä olin 29 vee kun esikoinen syntyi ja 31 kun kakkosen sain...mieheni sisko sai esikkonsa parikymppisenä ja bestikseni oli yli kolmen kymmenen kun sai esikkonsa...että meitä on niin monen ikäisiä äitejä :)

Hyvä vaan kun tietää mitä itse tahtoo. Mulle tuli eka lapsi 35 vuotiaana ja nyt tulossa toinen parin vuoden erolla. En olisi voinut kuvitellakaan lapsia elämään aiemmin, nyt kun on nähnyt ja kulkenut ja kokenut elämän ääripäitä on ollut mukava antaa itsestään enemmän muille.

Alkuperäinen kirjoittaja rumpsis.:
Hyvä vaan kun tietää mitä itse tahtoo. Mulle tuli eka lapsi 35 vuotiaana ja nyt tulossa toinen parin vuoden erolla. En olisi voinut kuvitellakaan lapsia elämään aiemmin, nyt kun on nähnyt ja kulkenut ja kokenut elämän ääripäitä on ollut mukava antaa itsestään enemmän muille.

Täytyy vielä lisätä että erityisesti ulkomailla olen törmännyt todella onnellisiin iäkäämpiin pariskuntiin, joilla EI ole lapsia! paljon riippuu elämänasenteesta, seitsenkymppiset reppureissaajat Intian vuoristossa kaksin eletyn elämän jälkeen voi olla pudottava kokemus!!

Molempi parempi, jokainen löytää onnensa omalla tavallaan.

Enempi ihmettelisin jos olisi lähellä 40-v eikä koskaan asunut jonkunkanssa / seurustellut pitkään (naimisissa, kihloissa, avoliitossa tms). Kaikkihan eivät edes tahdo (tai pysty saamaan) lapsia, jotten niiden puuttumista ikään katsomatta en ihmettele.

Alkuperäinen kirjoittaja rumpsis.:

Peesi :) Tai no, ehkä pari vuotta aikaisemmin, mutta en alle 30v.

Jokainen tavallaan, meitä on monen ikäisiä äitejä. Kaveripiirissäni tosin suurimalla osalla ystävistäni on vielä pienet lapset, todella harvalla murrosikäiset. Mutta ystäväpiirini kuuluu myös minua 10v nuorempi äiti, itse täytän jo 39v, jolla suunnilleen samanaikäiset muksut kuin meillä, laitoksella tavattiin. Mutta löytyy myös niitä, jotka eivät lapsia halua. Kukin tyylillään, jokaisella on aikansa ja ikänsä tulla äidiksi ja kaikki eivät valitettavasti sitä onnea saa kokea, vaikka haluaisivatkin.

Alkuperäinen kirjoittaja pohtija:
Enempi ihmettelisin jos olisi lähellä 40-v eikä koskaan asunut jonkunkanssa / seurustellut pitkään (naimisissa, kihloissa, avoliitossa tms). Kaikkihan eivät edes tahdo (tai pysty saamaan) lapsia, jotten niiden puuttumista ikään katsomatta en ihmettele.

Ei sekään ole outoa! Miksi pitäisi välttämättä olla tuollaisia elämänkokemuksia? Kukin elää tavallaan! Ei kaikki halua/tarvitse seksiä, avioliittoa, lapsia ym. Ja jotkut eivät vain saa vaikka haluaisi. Ei tai pysty seurustelemaan tai seksiin... Ei voi tietää toisen iihmisen ongelmia... Jotkut myös haluu säästää seksin avioliittoon ja joutuu odottamaan jos puoliso löytyyki vasta myöhemmin... Eikä he silti ole epänormaaleja, kukaan.

Musta taas ei oo yhtään outoa. Ite oon 28v., parisuhteessa yli6v ja nyt odotellaan esikoista. Parhaimmilla ystäväpariskunnillamme (sama ikäluokka) ei vielä ole lapsia eivätkä edes ole aikoneet yrittää..

Yhteistyössä