Onko ongelmia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aiheellinen kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aiheellinen kysymys

Vieras
Puhutteko parisuhteessanne vapautuneesti seksistä?
Siis seksin ongelmista, haluista ja muutenvaan höhötellen.
Tuo puhuminen tuntuu olevan monelle vielä vaikea-asia, vaikka yleisesti seksi kuuluu ja näkyy enemmän, kuin joskus vanhaanaikaan.
Kertokaa mitä haluaisitte kumppanillenne sanoa tai kysyä, mutta ette uskalla.
Tai mitä haluaisitte kumppaninne sanovan teille.
Voitte myös kertoa miten keskustelunne sujuvat mainiosti.
Mitä tosinastaa on kumppaninne sanonut teille, jonka muistatte lopunikäänne.

Tuo puhuminen tuntuu olevan monelle vielä vaikea-asia, vaikka yleisesti seksi kuuluu ja näkyy enemmän, kuin joskus vanhaanaikaan.

Mitä se sulle kuuluu?

Viimeksi muokattu:

Kyllähän sitä jutellaan, miltä mikäkin tuntuu ja mitä pitäisi tehdä toisin ja asennoista ynnä muusta sellaisesta. Noloistakin jutuista keskustellaan.
Ainoa vaikea asia mitä en ole voinut sanoa kumppanilleni on se että minuun sattuu. Seksin aikana ei yleensä satu mutta sen jälkeen on todella tuskallista. E-pillerit tekee minut kuivaksi ja suuseksin avulla päästään aina alkuun seksissä, muttei se auta koko rakastelun ajan. En ole rohjennut siitä puhua tai ehdottaa liukkareita, olen tosin ajatellut vaihtaa e-pillereitäni, jos kuivuus lähtis ja akne samoin (mikä sekin tuli yllättäen pillereistä :O).
Ja kumppanini on sanonut minulle että minun pitäisi aloittaa seksi useammin, ja ottaisin sen silleen rajusti.
En muista mitä tosinastaa poikakaveri ois sanonu, mutta se aina kehuu kuin hyvältä näytän ja kuin kauniilta ja kiihottavalta mun pimppa näyttää ja kuin hyvä oon seksissä ja kuin se on kokenu paljon enemmän mun kaa kuin kenenkään muun kaa. Ja jos joku juttu mua nolottaa niin se tukee mua ja sanoo ettei tarvii hävetä kun se rakastaa mua.

Viimeksi muokattu:
Yksi pariskunta juttelee, ja muut ovat hiljaa.

Älähän vielä vedä johtopäätöksiä:)
Minä uskallan puhua kyllä kaikesta.. Juttelemme jos on ongelmia, juttelemme jos on ollut mahtavaa seksiä. Sanon jos sattuu, ei ole hyvä fiilis tms. Keskustelemme fantasioista ja mitä haluamme seuraavaksi kokeilla ja mitä emme missään nimessä halua edes kokeilla. Nyt ei ainakaan tule mieleen mitään mitä en ole uskaltanut sanoa.. mielestäni on hyvän seksin edellytys olla avoin.

Viimeksi muokattu:
Se sitten on sillälailla, että moni pari juttelee keskenään niin ahkerasti ettei tänne ehdi kirjoitella.
No jään nyt rauhallisesti odottelemaan uusia viestejä.
Jotenkin nuo kauniit kirjoitukset lämmittävät mieltä.

Kyllä ainoa mahdollisuus meidän mielestämme oli aloittaa parisuhde kertomalla menneet, nykyiset ja tulevat. Olisi kiusallista, jos jälkeenpäin paljastuisi jotain tai mieltymykset olisivat muuten pahasti ristiriidassa.

Ideoimme tietysti jatkuvasti uutta, jos fiilis on sellainen. Yleensä on. Vakituinen parisuhde on juuri siitä, että vasta pikkuhiljaa oppii tietämään seksimieltymykset ja pystyy niitä myös soveltamaan käytäntöön. Heti aluksi on tärkeä tietää, ettei mieltymykset ole kovin päinvastaisia.

Menneiden tarkassa selostamisessa on se vaara, että vertailee nykyistä suhdetta kaikkiin edellisiin ja yrittää kilpailla menneiden kanssa. Puolisoni puhetyyli on hieman yltiöpositiivinen ja siksi hänen exänsä kuulosti maailman parhaalta. Olisin odottanut hieman moitteita ja kritiikkiä hänen exästään, koska ex kuitenkin jätti puolisonsa, koska oli uusi katsottuna jo vuoden verran. Toisena muttei vähäisimpänä, kaikkienkin seksikokemusten laatu oli upea. Tietenkin vuosienkin jälkeen pohtii, jos saavuttaa koskaan menneiden aikojen upeaa tasoa. Kilpailen siis vuosienkin jälkeen menneiden haamujen kanssa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä