Onko oma vauva aina se kaunein?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nopponen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nopponen

Vieras
Aina puhutaan, että äidit palvoo omaa lastaan yli kaiken ja että oma vauva on aina se kaikesta kaunein. Onko näin? Eikö kukaan oo kokenu et jonku muun vauva on kauniimpi ku oma tms.?
Mä ainakin joskus näen suloisia, siroja ja kauniita vauvoja, ja ajatelen et miks omani on tollanen iso jytky-pötkö :D.. Ite oon pieni ja hentonen.. heh.
No, mut tää on tarkotettu ihan leikkimielellä. Kyl mä rakastan tota tietysti yli kaiken :)

Kun mä sain meidän puutarhatontun syliini (hirvee pahka päässä ja laiha rimpula) niin en mä sitä kyllä kauniina pitänyt :D Rakkain ja suloisin kyllä, mutta monella kaverilla on ollut kauniimpiakin. Nyt kun on kasvanut isommaksi niin on se nättikin.

No mun tyttö oli ihan oikeasti tosi kaunis vauva. Heti jo kun syntyi, kasvot ylöspäin, näin, että se on ihana!.:heart:

Poika oli tietty myös ihana ja jaksoin katsoa sitä tuntikausia, mutta ei se ollut ihan niin kaunis vauva.

no mä en osannut ajatella että mun vauva olis jotenkin erityisen kaunis....mutta sitten ihan tuntemattomat ihmisetkin sano, että ei oo kyllä aikoihin nähny noin kaunista vauvaa... että harvinaisen kaunis kuulemma.,...hehe

Sillon kun esikoiseni sain, niin ajattelin että ei oo mikää nätti vauva. Itkinkin sen takia sairaalassa vielä ollesani. Nykyään tämä ekaluokkalainen poika on tyttöjen suosikki koulussa....

Mulla kolme lasta, kaikki olleet vauvana ihan erinäköisiä keskenään, mutta silti maailman kauneimpia vauvoja jokainen. Ja ei, en ole koskaan pitänyt ketään vierasta vauvaa kauniimpana kuin omiani vaikka hurjan kauniita ja suloisia vauvoja on kaverellakin.;)

Meidän lapsi ei ole mikään häkellyttävän kaunis, soma kylläkin ja iloisena ja empaattisena lapsena tekee itsestään monin tavoin kauniin. Mutta jos ihan pelkkää ulkokuorta katsoo, niin tiedän kyllä paljon kauniimpiakin lapsia/vauvoja kuin omani.

Mutta ihanin ja rakkain mun mussukkani mulle on :heart:

Ehkä kyse on siitäkin, miten paljon/vähän/satunnaisesti ajattelee yleensä kauneutta. Tai mitä sillä kukin tarkoittaa. Minusta on ihan ok, että joku tai monikin ajattelee, että oma lapsi on kaunein. Toisaalta jos lapsia on monta, kuinka he kaikki voivat olla kauneimpia?:confused:Eli se on asia, joka ei ole mitattavissa, eikä tässä voine olla väärässä. Tai oikeassakaan, sen puoleen.

Mun esikoinen oli heti synnyttyään tosi kaunis vauva. Lastenlääkärikin ihasteli ja hänen kanssa työskennelleenä tiedän, ettei tosiaankaan sano vaan siksi että tulisi äidille hyvä mieli ;) Toinen vauva oli omasta mielestänikin ihan kummallisen näköinen. Pieni oli sen verran laiha, että silmät, suu ja nenä näytti ihan suhteettoman suurilta kasvojen kokoon verrattuna. Siis suloinen oli, mutta sellainen yöeläimen näköinen otus. Nyt 2 kk ikäisenä näyttää jo paljon "perinteisemmällä" tavalla ihanalta vauvalta :)

Kun mä sain meidän puutarhatontun syliini (hirvee pahka päässä ja laiha rimpula) niin en mä sitä kyllä kauniina pitänyt :D Rakkain ja suloisin kyllä, mutta monella kaverilla on ollut kauniimpiakin. Nyt kun on kasvanut isommaksi niin on se nättikin.

Voi miten hauskasti sanottu :D Pidän omia lapsiani kauniina, mutta tiedän että paljon kauniimpiakin on olemassa.

ei ole.

rakkain on kyllä.

toinen lapseni oli niin kaunis, että en tiennyt, että vauvat voi näyttää sellaisilta, ihokin oli aivan tumma, kuin ruskettunut eikä yhtään sellainen vauvamainen. toinen lapsi oli suorastaan ruma, mutta hänkin on nykyään tosi kivannäköinen.

Yhteistyössä