Onko olemassakaan sellaisia koiran kouluttajia, jotka tekisivät sen koiran koulutustyön puolestani?`

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhautunut Sirpa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhautunut Sirpa

Vieras
Alkaa omat neuvot olla loppu.
Muutoin hyvä, kiltti ja kuuliainen koira, mutta kohtaamistilanteet ja yleensäkin tilanteet, joissa on muita koiria ja ihmisiä, on ihan kamalia.
Koiraa ei kiinnosta namit, eikä lelut, kun olen yrittänyt kiinnittää remmirähjääjän huomioo muualle. :(
Miten helkutissa tuon saa kitkettyä pois? Ihmiset kuvittelevat minun koiran olevan hirviö, vaikka kotioloissa ja metsässä vapaanakin tuo on aivan loistavaa seuraa minulle. :snotty:

mitä se hyödyttää et joku muu ottaa koiran ja kouluttaa sen pois siitä, jos sulla ei ole oikeaa asennetta, lujuutta ja auktoriteettiä niin se koira palaa samantein samoihin kuvioihin, eli kyllä se on sinun tehtäväsi minun mielestäni se koira kouluttaa ohjaajan kanssa yhdessä!

ja ota yhteyttä ongelmakoirakouluttajaan :) kyllä ne auttaa sinuu parhaansa mukaan, mutta ei oo mitään halpaa lystiä! miten koira käyttäytyy jos joku muu on hihnan päässä kuin sinä?

Voit kokeilla tavallista aloittelojoiden käytöskoulutusta, josta meidän toiselle koiralle oli iso apu. Oli myös remmiräyhääjä :) Siellä harjoitellaan ohitusta, kohtaamista yms.

On, mutta se ei juurikaan tuohon teidän tilanteeseenne todennäköisesti auta.

Jos ulkoilutan sisareni koiraa, se kulkee kauniisti vetämättä, eikä päästä sanaakaan suustaan ohitustilanteissa. Mutta jos sitä samaa koiraa ulkoiluttaa siskoni itse siten, etten ole paikalla, se raivoaa, repii remmissä ja käyttäytyy kuin mikäkin hirviö.

Se ei siis valitettavasti auta, että joku muu kouluttaa koiran sillä sitä kautta et saa ansaittu koiran kunnioitusta ja luottamusta, jonka avulla koira kykenee kauniimpaan käytökseen.

Sen sijaan voit (ja kannattaakin) ottaa yksityistunteja, joissa kouluttaja kertoo sinulle, kuinka sinun tulee toimia ohitustilanteissa. Käytte ensin ohjeet läpi yhdessä, sitten ohitatte ehkä kouluttajan omaa koiraa ja lopulta lähdette yhdessä lenkille, ohittaen vieraita koirakoita.

Yhdessä päivässä päästään jo pirun pitkälle...hyvin usein jo siihen pisteeseen, että koira on ohitustilnateessa hilaa, eikä revi remmissä. Tämä tosin EI tarkoita sitä, että koira on "parantunut", mutta tässä on jo saakelin hyvä alku. Sitten vaan viikkojen ja kuukasien kovalla työllä ja pilkuntarkoilla säännöillä etenemään jotta se muodostuu jatkossa koiralle pysyväksi käyttäytymismalliksi.

Tsemppiä sopivan kouluttajan löytämiseen!

Voit viedä koirasi koulutukseen ja voin sanoa et hinta on aika mallasta. Samalla saat itse alka opiskella miten koirasi kanssa sit sun pitää käyttäytyä tilanteissa ja lopulta teette piaksen testin yhdessä et mitkä sujuu.

Yks hyvä vaihtis olis toi mitä tossa ylempänä chef kirjotti ja se on huomattavasti edullisempi vaihtis myös

Yhteistyössä