Viljaliina: työreissulla keskieuroopassa huomasin, että sikäläiset suositukset menivät Australian tapaan; sanottiin, että kaikkia kovia juustoja voi syödä. Mutta neuvolasta saadussa paperissa lukee, että kaikki Valion juustot on tehty pastoroimattomaan maitoon, paitsi tuontijuustot, jonka listassa parmesantyypisetkin löytyy.
Meirami Mäkin olen löytänyt sen Pirkan "jauheena" olevan juuston. Mun mielestä se oli aivan hirveän makuista, mies taas tykkäsi kovasti.
Ongelma on vielä sekin, että monissa tuotteisa lukee vain "maito". Esim. salainen paheeni Jacky-makupalat edustaa tätä linjaa. Laitoin palautetta Jackylle, ja sain vastauksen, että kaikki heidän vanukkaat tehdään pastoroimattomaan maitoon. Uskoisin, että myös kaikki jädet tehdään. Olisi niistä varmaan muuten ollut neuvolassa puhetta. Sama Arlan juustoissa: juustoraaste -pusseissa ei mainita pastoroimattomuudesta, mutta meidän neuvolasta saadussa lapussa lukee,että kaikki Arlan juustot oon tehty pastoroimattomaan maitoon.
Huomasitteko, että uusimman 9kuukautta -lehden ruokapalstalla oli kunnon reseptit odattajille ja imettäjille: graavilohileipiä